Nie som právnik, ale je v tej dohode napísané, že sa tam tá zastávka už nikdy nebude môcť postaviť? Dohoda bola robená v kontexte zmeny stavby pred dokončením, kde jednou zo zmien malo byť posunutie zastávky. Predpokladám, že keby ju teraz chceli dodatočne posunúť, tak by to šlo. Problém by som skôr videl v niečom podobom, prečo nestojí aj zastávka na Nám. SNP. Proste to má mesto a magistrát v paži.
Nedávno (cca dva mesiace dozadu) bolo schválené v dopravnej komisii presunutie zastávky Malá Scéna k hrane so Šafkom, ale akosi je o tom ticho takže vážne asi ostáva táto tragikomédia v podaní DPB. ?
To je myslená vážne taká trasy X1 cez Most Apollo iba po Malú scénu? ? To ľudia čakajúci na Šafku sa v prípade mimoriadnosti majú trepať až na Malú scénu či tam náhodou nie je NAD? Dovidieť tam ťažko... Ideálne keby išla na Námestie SNP kde by bol prestup na iné električkové linky.
To, prečo to nedali naprojektovať, aby to vyzeralo ako z 21. storočia, vedno, a dôvod je ten, že to boli diletanti. Dneska síce celá kritika padla na Euroviu, ale za všetky omeškania a problémy môže duo Schlosser/Ftáčnik a „úžasný“ projekt z dielne Remingu. Eurovia iba postavila to, čo bolo vo výkresoch. Kvôli NAD sa vypustila tráva na násype pred Farského, upravil sa aj výjazd pri Krasovského, ktorý mal pôvodne slúžiť pre NAD. Dopravné značenie na križovatkách nie je uspôsobené na NAD, ale to vtedy nikoho netrápilo. Dokonca ani nové vedenie mesta. Pokiaľ ide o Sad Janka Kráľa, nie je problém upraviť vjazd na Krasovského, ale zastávky nie sú vystavané na kombinovanú pravidelnú premávku autobusov z dôvodu výšky nástupnej hrany, teda bolo by potrebné žiadať výnimku zo STN.
Pri najhoršom si viem predstaviť kolo Šafko - Štúrova - Jesenského- Nám. Ľ. Štúra - Vajanského nábr . - Starý most.. áno, bus by nestál síce na električkovej zastávke, ale zastal by hneď za križovatkou na rampe na most, cestujúci by prešli iba cez dva prichody a zo zastávky by ten bus videli... - vždy lepšie ako Malá Scéna...
Samozrejme to s tym nesuvisi, kedze obchadzka cez Apollo ti zozerie viac vozokm, ako prevadzka niekde do centra kde by sa to otocilo (bezne by to slo napr. blokom Sturova - Jesenskeho - Nam. L. Stura - Vajanskeho nabrezie).
To skôr súvisí s tým, že na Šafku už nie je možnosť otočiť autobus, respektíve kĺbový autobus, a z dôvodu úspory vodičov/vozov/kilometrov nejazdí X1 na stanicu a dokonca ani na Námestie SNP, kde by mal možnosť sa cez Rajskú a Dunajskú otočiť do opačného smeru, za menšej úpravy ZDZ na Námestí SNP.
kecho
Dovod nezatravnenia trate na Farskeho(fuxova) bol predsa prejazd NAD, ci nie?