Nedávno (cca dva mesiace dozadu) bolo schválené v dopravnej komisii presunutie zastávky Malá Scéna k hrane so Šafkom, ale akosi je o tom ticho takže vážne asi ostáva táto tragikomédia v podaní DPB. ?
To je myslená vážne taká trasy X1 cez Most Apollo iba po Malú scénu? ? To ľudia čakajúci na Šafku sa v prípade mimoriadnosti majú trepať až na Malú scénu či tam náhodou nie je NAD? Dovidieť tam ťažko... Ideálne keby išla na Námestie SNP kde by bol prestup na iné električkové linky.
To, prečo to nedali naprojektovať, aby to vyzeralo ako z 21. storočia, vedno, a dôvod je ten, že to boli diletanti. Dneska síce celá kritika padla na Euroviu, ale za všetky omeškania a problémy môže duo Schlosser/Ftáčnik a „úžasný“ projekt z dielne Remingu. Eurovia iba postavila to, čo bolo vo výkresoch. Kvôli NAD sa vypustila tráva na násype pred Farského, upravil sa aj výjazd pri Krasovského, ktorý mal pôvodne slúžiť pre NAD. Dopravné značenie na križovatkách nie je uspôsobené na NAD, ale to vtedy nikoho netrápilo. Dokonca ani nové vedenie mesta. Pokiaľ ide o Sad Janka Kráľa, nie je problém upraviť vjazd na Krasovského, ale zastávky nie sú vystavané na kombinovanú pravidelnú premávku autobusov z dôvodu výšky nástupnej hrany, teda bolo by potrebné žiadať výnimku zo STN.
Pri najhoršom si viem predstaviť kolo Šafko - Štúrova - Jesenského- Nám. Ľ. Štúra - Vajanského nábr . - Starý most.. áno, bus by nestál síce na električkovej zastávke, ale zastal by hneď za križovatkou na rampe na most, cestujúci by prešli iba cez dva prichody a zo zastávky by ten bus videli... - vždy lepšie ako Malá Scéna...
Samozrejme to s tym nesuvisi, kedze obchadzka cez Apollo ti zozerie viac vozokm, ako prevadzka niekde do centra kde by sa to otocilo (bezne by to slo napr. blokom Sturova - Jesenskeho - Nam. L. Stura - Vajanskeho nabrezie).
To skôr súvisí s tým, že na Šafku už nie je možnosť otočiť autobus, respektíve kĺbový autobus, a z dôvodu úspory vodičov/vozov/kilometrov nejazdí X1 na stanicu a dokonca ani na Námestie SNP, kde by mal možnosť sa cez Rajskú a Dunajskú otočiť do opačného smeru, za menšej úpravy ZDZ na Námestí SNP.
Neviem kolko z toho bol zamer. Viem ze tvrdili ze most sa nebude moct pojazdovat autobusmi lebo bububu EU (to ze aj keby to tak bolo, ten projekt nie je viazany naveky im uslo). Avsak uz vtedy zaroven tvrdili ze tam bude moct jazdit napr. NAD. Preco to teda nedali naprojektovat tak, aby tam ta NAD mohla jazdit bezproblemovo, nevedno. Lebo ona sa tam mozno nejak dostane, ale bude to velmi velmi krokolomne. Rovnako to nevysvetluje, preco neumoznili navoz autobusmi na zastavku Sad Janka Krala (ci uz z Auparku, alebo buducej stvrte medzi Starym mostom a Pristavnym mostom, kde su tiez planovane autobusove zastavky).
Euroveu nebolo treba do nicoho tlacit. Ballymore properties sme v tej dobe mohli akurat tak ruky nohy bozkavat, ze tak zaujimave a zanedbane miesto asi 1km od historickeho jadra ide urbanizovat.
Na stavanie elektrickovych trati je tu mesto a nie investori. A keby magistrat konecne pochopil, ze rolu developera moze robit sam, mozno sa to tu opat trochu pohne spravnym smerom.