Takže ak Windows v tristodesine podporuje .NET, nemal by to byť veľký problém (nie každé vydanie to podporuje).
K #215066 - ak sa to na tom linuxe dá uložiť do obyčajného textového súboru, odtiaľ si to už cez sieť načíta hocijaký systém. Druhá možnosť je získať priamy prístup k čidlám alebo aspoň k dátam prenášaným z nich. Inak tieto dáta netreba mať v reálnom čase, ale stačí ich načítať napr. raz za minútu - odľahčí to systém a tá zmena za 60 sekúnd určite nebude extrémna. Aj v bežnom aute tie senzory komunikujú raz za nejakú dobu a nie v reálnom čase, pri lietadlách je to niečo iné.
Mobilný internet by nebol veľký problém, teda aspoň cenovo. Na celomesačnú prevádzku by stačil doslova páreurový paušál kvôli objemu dát, pričom o rýchlosť prenosu by ani nešlo. Máme systém, ktorý komunikuje 24x denne so serverom a prenáša dáta oboma smermi, pričom je tam 1GB balík a využije sa priemerne na 70% na rýchlosti EDGE (systém beží v horách bez 3G). Čo sa týka pokrytia, v BA sa nepokrytých častí mesta nebojím.
K #215068 - vložiť celú linku z Rače do Ružinova a opačne, pričom pri zastávkach SNP vložiť navyše príkaz na zmenu čísla linky. Alebo spraviť zmenu na úrovni podkladov už priamo v DPB a celú trasu vložiť pod číslo jedinej linky (nie 3 a 8, ale len jedna z nich) - potom prečíslovanie netreba.
Ha, mozno by sa dalo aj urobit nieco s prepinanim liniek vo voze a nie to robit ako je to teraz (Linka 3, namestie SNP > Linka RUZINOV_08 smer namestie SNP > Linka 8 smer RUZINOV)
Hm... viem, ze 29/30T maju interny senzor teploty v kazdom clanku jeden. Ten je vsak napojeny na Linux v centralnom pocitaci. Ak ma BUSE pristup k informaciam o teplote interieru z nadradeneho riadenia (co snad dufam ze ma), nemal by to byt problem.
Na radarove sledovanie by uz muselo mat vozidlo mobilny internet. V prvej reklame na 30T bolo uvedene, ze vozidlo ma Wi-Fi router, no nie som si isty, ci je tomu tak v skutocnosti.
Ak to beží na Windows a dané vydanie systému podporuje .NET a aj C#, na programovaní front-end by som sa rád podieľal. Ešte niekoho, kto sa pustí do back-end časti a o dva týždne môžeme začať testovať.
Ešte doplním - potešili by informácie o teplote v interiéri vozidla a tiež vonku, prípadne aj hodinová predpoveď počasia cca na jednu až šesť hodín vopred. Radarové sledovanie pohybu oblakov a zrážok (zo SHMU) by už bol asi extrém.
Vo vlakoch a lietadlách býva na displejoch okrem trasy linky s vyznačením aktuálnej polohy vozidla napr. aj aktuálny čas, predpokladaný čas príjazdu do najbližšej zastávky, aktuálne zdržanie, aktuálna rýchlosť vozidla, v lietadle nadmorská výška, mimoriadne oznamy, reklamy. Bonusom býva priamy prenos obrazu z kamery s výhľadom pred vozidlo (toto rád sledujem). Je mi jasné, že systém v našich vozidlách MHD na takéto niečo nie je stavaný.
Vo výpise zastávok by teda mohol pribudnúť predpokladaný čas príjazdu do najbližšej zastávky a možnosti prestupu na danej zastávke - zobraziť v rovnakom riadku pravej časti displeja ako názov zastávky na ľavej strane. Ak by ten systém zvládol niečo interaktívne, čo tak zobraziť aspoň aktuálnu rýchlosť vozidla a grafickú informáciu, pri ktorých dverách bol stlačený dopyt?
Napr. Ako v dávnych časoch chvílu fungovalo zvukovo cez "Drahušu" aj info o možnosti prestupu na konkrétne smery v prest.uzloch. Teraz by to mohlo byť na všetkých vozoch vybavenými LCD panelmi.
Samozrejme, na nikoho skutocne nebezpecneho by si hentie deticky netrufli. Nepamatam si ze by som ich videl v Zempline ked tam napadli cestujucu. Lebo vsak nocnymi vlakmi sa oni jazdit boja. Nastastie. Vyriesilo sa to civilizovane policiou, ktora bola pritomna, extremne profesionalna a hlavne diskretna, na rozdiel od hentych marketingovych hotentotov.
"Nerozumiem prečo predávajú aj lístky na Slovak Lines "Bratislava - Viedeň" keď tie sa dajú kúpiť cez internet na webe Slovak Lines"
Možno nejaký Nemec, ktorý náhodou na mape objavil Bratislavu bude chcieť lístok, ale o nejako webe Slovak Lines ani len netuší. Za to FlixBus poznať bude, takže ak by tam SL svoje spoje neponúkal, šiel by konkurenčným Blagussom.
zavinacsk
K #215066 - ak sa to na tom linuxe dá uložiť do obyčajného textového súboru, odtiaľ si to už cez sieť načíta hocijaký systém. Druhá možnosť je získať priamy prístup k čidlám alebo aspoň k dátam prenášaným z nich. Inak tieto dáta netreba mať v reálnom čase, ale stačí ich načítať napr. raz za minútu - odľahčí to systém a tá zmena za 60 sekúnd určite nebude extrémna. Aj v bežnom aute tie senzory komunikujú raz za nejakú dobu a nie v reálnom čase, pri lietadlách je to niečo iné.
Mobilný internet by nebol veľký problém, teda aspoň cenovo. Na celomesačnú prevádzku by stačil doslova páreurový paušál kvôli objemu dát, pričom o rýchlosť prenosu by ani nešlo. Máme systém, ktorý komunikuje 24x denne so serverom a prenáša dáta oboma smermi, pričom je tam 1GB balík a využije sa priemerne na 70% na rýchlosti EDGE (systém beží v horách bez 3G). Čo sa týka pokrytia, v BA sa nepokrytých častí mesta nebojím.
K #215068 - vložiť celú linku z Rače do Ružinova a opačne, pričom pri zastávkach SNP vložiť navyše príkaz na zmenu čísla linky. Alebo spraviť zmenu na úrovni podkladov už priamo v DPB a celú trasu vložiť pod číslo jedinej linky (nie 3 a 8, ale len jedna z nich) - potom prečíslovanie netreba.