Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: medzernik #215067:
Takže ak Windows v tristodesine podporuje .NET, nemal by to byť veľký problém (nie každé vydanie to podporuje).

K #215066 - ak sa to na tom linuxe dá uložiť do obyčajného textového súboru, odtiaľ si to už cez sieť načíta hocijaký systém. Druhá možnosť je získať priamy prístup k čidlám alebo aspoň k dátam prenášaným z nich. Inak tieto dáta netreba mať v reálnom čase, ale stačí ich načítať napr. raz za minútu - odľahčí to systém a tá zmena za 60 sekúnd určite nebude extrémna. Aj v bežnom aute tie senzory komunikujú raz za nejakú dobu a nie v reálnom čase, pri lietadlách je to niečo iné.
Mobilný internet by nebol veľký problém, teda aspoň cenovo. Na celomesačnú prevádzku by stačil doslova páreurový paušál kvôli objemu dát, pričom o rýchlosť prenosu by ani nešlo. Máme systém, ktorý komunikuje 24x denne so serverom a prenáša dáta oboma smermi, pričom je tam 1GB balík a využije sa priemerne na 70% na rýchlosti EDGE (systém beží v horách bez 3G). Čo sa týka pokrytia, v BA sa nepokrytých častí mesta nebojím.

K #215068 - vložiť celú linku z Rače do Ružinova a opačne, pričom pri zastávkach SNP vložiť navyše príkaz na zmenu čísla linky. Alebo spraviť zmenu na úrovni podkladov už priamo v DPB a celú trasu vložiť pod číslo jedinej linky (nie 3 a 8, ale len jedna z nich) - potom prečíslovanie netreba.
Reakcia na: zavinacsk #215065:
Ha, mozno by sa dalo aj urobit nieco s prepinanim liniek vo voze a nie to robit ako je to teraz (Linka 3, namestie SNP > Linka RUZINOV_08 smer namestie SNP > Linka 8 smer RUZINOV)
Reakcia na: zavinacsk #215065:
BUSE BS 310 ci kieho slaka to je ten novy, bezi na Windowse urcite.

BUSE BS 100 je zahadna krabicka, panboh vie, ci to nahodou nebezi este cez nejaky assembly kod. I ked sa mi zda vykonnejsi nez APEX v Prahe...
Reakcia na: zavinacsk #215064:
Hm... viem, ze 29/30T maju interny senzor teploty v kazdom clanku jeden. Ten je vsak napojeny na Linux v centralnom pocitaci. Ak ma BUSE pristup k informaciam o teplote interieru z nadradeneho riadenia (co snad dufam ze ma), nemal by to byt problem.

Na radarove sledovanie by uz muselo mat vozidlo mobilny internet. V prvej reklame na 30T bolo uvedene, ze vozidlo ma Wi-Fi router, no nie som si isty, ci je tomu tak v skutocnosti.
Reakcia na: medzernik #215063:
Ak to beží na Windows a dané vydanie systému podporuje .NET a aj C#, na programovaní front-end by som sa rád podieľal. Ešte niekoho, kto sa pustí do back-end časti a o dva týždne môžeme začať testovať.
Reakcia na: medzernik #215058:
Ešte doplním - potešili by informácie o teplote v interiéri vozidla a tiež vonku, prípadne aj hodinová predpoveď počasia cca na jednu až šesť hodín vopred. Radarové sledovanie pohybu oblakov a zrážok (zo SHMU) by už bol asi extrém.
Reakcia na: zavinacsk #215061:
BUSE by vsetko toto malo v pohode zvladnut, otazka je, v com sa to programuje a ako.
Reakcia na: david1 #215059:
Neviete nahodou, ako (alebo v com) sa programuju akusticke hlasenia? Popripade v akom jazyku sa programuje BUSE BS 100?
Reakcia na: medzernik #215058:
Vo vlakoch a lietadlách býva na displejoch okrem trasy linky s vyznačením aktuálnej polohy vozidla napr. aj aktuálny čas, predpokladaný čas príjazdu do najbližšej zastávky, aktuálne zdržanie, aktuálna rýchlosť vozidla, v lietadle nadmorská výška, mimoriadne oznamy, reklamy. Bonusom býva priamy prenos obrazu z kamery s výhľadom pred vozidlo (toto rád sledujem). Je mi jasné, že systém v našich vozidlách MHD na takéto niečo nie je stavaný.
Vo výpise zastávok by teda mohol pribudnúť predpokladaný čas príjazdu do najbližšej zastávky a možnosti prestupu na danej zastávke - zobraziť v rovnakom riadku pravej časti displeja ako názov zastávky na ľavej strane. Ak by ten systém zvládol niečo interaktívne, čo tak zobraziť aspoň aktuálnu rýchlosť vozidla a grafickú informáciu, pri ktorých dverách bol stlačený dopyt?
Reakcia na: medzernik #215058:
Pri príchode do zastávky zastávková tabuľa s odchodmi ostatných liniek.
Reakcia na: medzernik #215058:
Napr. Ako v dávnych časoch chvílu fungovalo zvukovo cez "Drahušu" aj info o možnosti prestupu na konkrétne smery v prest.uzloch. Teraz by to mohlo byť na všetkých vozoch vybavenými LCD panelmi.
Reakcia na: Mike #215057:
? Inac mate tu niekto nejake napady, co by tam mohlo byt? Okrem oznamov vyluk.
Reakcia na: medzernik #215053:
Ale schéma stará ?
Reakcia na: BigMac #215050:
A kazdy "oný" ktory ma potrebu šérovať taketo videa, nahrava pomalicky hlasy idiotov hnedemu. gratulujem
Reakcia na: S499.1023 #215054:
Samozrejme, na nikoho skutocne nebezpecneho by si hentie deticky netrufli. Nepamatam si ze by som ich videl v Zempline ked tam napadli cestujucu. Lebo vsak nocnymi vlakmi sa oni jazdit boja. Nastastie. Vyriesilo sa to civilizovane policiou, ktora bola pritomna, extremne profesionalna a hlavne diskretna, na rozdiel od hentych marketingovych hotentotov.
Reakcia na: Ike #215051:
"Na nič sme nečakali a urýchlene sme sa ponáhľali zakročiť proti danej nebezpečnej osobe" - ten malý nafetovaný Cigán vyzerá fakt nebezpečne ? .
Dnes vo voze 29T uz nie su len zbytocne obrazky na druhej strane BUSE monitora, ale je tam ponuka prace a oznamy!! Neverim ?
Reakcia na: Peon #215046:
"Nerozumiem prečo predávajú aj lístky na Slovak Lines "Bratislava - Viedeň" keď tie sa dajú kúpiť cez internet na webe Slovak Lines"

Možno nejaký Nemec, ktorý náhodou na mape objavil Bratislavu bude chcieť lístok, ale o nejako webe Slovak Lines ani len netuší. Za to FlixBus poznať bude, takže ak by tam SL svoje spoje neponúkal, šiel by konkurenčným Blagussom.
Reakcia na: BigMac #215050:
Jediný prínos kotlebovej hliadky bol ten, že to ich člen natáčal. Zasahovala polícia, či nie?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.