Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #21498:
Nie, nerozhoduje, ale cestujuci su na to zvyknuti -- ak sa niekam dostanu linkou
Len aby na otvorenom zvrsku neskoncil buldozer. Predsa len, zdemolovane BMW sa riadilo lahsie ...
Co sa tyka blokovania elin - raz som tiez isiel po Jesenskeho a vodic nas vyhodil, ze neprejde. Stalo tam auto, plno dispecerov, ale ziaden policajt tam nebol. Asi za 20 minut dosiel majitel, bez slova nastupil do auta a odisiel.
Co sa tyka skod - Aku ma DP z toho stratu? Ved este usetri ked eliny stoja 🙂
Mimochodom mozno kvoli velkosti Viedne, ale ziadne oblastne cislovanie som nepostrehol. si: to o tom zdrzani L13 bolo aj vo flash novinke.
Vzhladom na moj wapoidny pristup a celodenny pobyt vo Viedni postupne: 1. neo: hladal by som na bratislava.sk. 2. J: objasni mi prosim ta viedenske cislovanie. Nechapem cislovaniu vozov, zvlast ULFov (6, 39, 638...) a buslinkam - tam mi nejde do hlavy to A resp. nic za cislom linky. A tiez: eliny a busy su v jednej ciselnej kope? Blbec som sa na to zabudol opytat...
Reply on: si #21506:
A aj po bokoch by mohlo byt zopar takych naraznikov 🙂
Reply on: si #21505:
Ano keby sexiom posunuli tak hej, ale aj tak tam v pohode mohol chodit bus 🙂 BTW, vyluka trvala 8 hodin! A ani jedno vozidlo na Rajsku neprislo! A to bola spicka pracovneho dna v skolskom roku!
Reply on: Andy #21504:
nie, ja by som na vozdla namontoval asi najskor narazniky obdobne tym na zeleznici, sice by to nemalo tu prieraznu silu, ale na druhej strane by sa karoseria gumokolu nemala velku sancu co i len priblizit ku karoserii elektricky a teda jedina skoda co by vznikla na elektricke by bola odreta farba na narazniku 😃 pricom taky gumokol tlaceny po otvorenom zvrsku by asi mohol ist rovno do srotu 😃
Reply on: Andy #21503:
pri vhodne umiestnenom usekovom delici ("sekcii") by pri tom padnutom leseni mohla kludne ostat premavat trolejova 202 aj 205, stacilo by usekovy delic posunut asi o 3 stlpy dalej od ASMN.
Reply on: si #21497:
Tak potom spravit taku kuplovacku v tvare pismena T 🙂
Reply on: J #21501:
Vsak aj teraz si vodici rozpravaju na konecnych, kolko aut sa im podarilo zosrtovat a tiez naslapavaju na jazdu, ked vidia pred sebou gumokol 🙂

Re #21492 S499.1023: Mas pravdu, lebo ja som zatial v BA nahradnu dopravu nezazil. A to uz mi nesli trolejbusy asi 50x za zivot. Akurat viem, ze raz ma jedna nahradna doprava zviezla z Hranicnej na Pazitkovu s tym, ze tam uz trolejbusy chodia. Mas ho vidiet:-) Hovno slo dalsich dvadsat minut. A to je zatial najlepsi pripad 🙂 Alebo sa mi pacilo ked drblo lesenie na 29. augusta a 202 kludne mohla chodit autobusova, lebo pri Mamute nebola ziadna prekazka, a volal som na dispecing, a tam mi ujo povedal, ze "tam nemozme poslat autobus, je tam kopa bordelu, mrtvych, tam by nepresiel" Hlavne ze som na tej krizovatke stal a nebolo tam ani auta 🙂
Reply on: J #21501:
prosim, uz ziadne (bezdovodne) precislovavanie, ci uz s kampanou alebo bez... ja som sa este stale nestihol naucit kompletne linkove vedenie (pred precislovanim som ho vcelku vedel) a co maju potom hovorit taky dochodcovia, ktorym desiatky rokov chodila domov ta ista linka a teraz zrazu bac... niekto nevedel co vymyslat a zacal precislovavat...
Spectre: No, ale veď to by si mal DPB vymáhať. Na to sú zákony. Dispečer by mal trvať na zadokumentovaní a nárokovať si náhradu škody? Joj to by bolo aj na nové eliny 😃 Veď strata imidžu, ničenie vozov pri preplnení vozov,...

si: No niečo také u vodičov bolo. Hovoril to otcov kolega, ktorý jazdil z elinou a ktorých naschvál našlapával na jazdu, len aby arogantného vodiča sejmul. Potom to s kolegami vyhodnocovali, kto bol lepší.

S499.1023: Samozrejme, tak sa to malo prečíslovať už nazačiatku, teraz je už neskoro. Avšak aj teraz by sa to dalo, len by musela byť spravená nejaká normálna info kampaň. Niečo naspôsob Prahy - letáky do schránok a tak.
Reply on: J #21499:

1. hmm pokial viem, tak oficialne sa hovori iba o cislici na mieste desiatok (co sa mestskej casti tyka)
2. skus si zobrat odniekadial stare linkove vedenie (spred velkeho kajdiho precislovania) a skusit rozmiestnit zony nasledovne: 2 - vychodna a juhovychodna cast BA (biskupice, dolne hony, slovnaft, vrakuna, cast ruzinova)
3. vychodna a severovychodna cast BA (cast ruzinova, vajnory, raca,...)
...
a skusit spravit cislovanie liniek na toto rozmiestnenie zon (ked uz by neake precislovanie tak nutne muselo byt)

pomocka:
volakedy chodili taketo linky (napriklad):
20 - safarikovo nam - cilizska (dolne hony)
21 - petrzalka - astronomicka (ruzinov)
22 - hlavna stanica - slovnaft (cez mierovu)
24 - hlavna stanica - letisko
25 - zst. pod. biskupice - trnavka
30 - zst. pod. biskupice - novy most
39 - ruzinov - mlynska dolina
35,... - asi 3 spoje 3x chodili do vajnor
38 - od slimak - mesto (striedalo sa s linkou 23 na safarokovo, do petrzalky a pod)

...

prajem veselu zabavu

PS: to precislovanie co bolo spravene bolo riadne na ..., z povodneho cislovania liniek sa zachovali tusim 2 linky, a obcas sa stalo ze z jednej zastavky sla linka X jednym smerom a na druhy den uplne opacnym (priklad: linka 30 spod noveho mosta 31.12. do biskupic, ale 1.1. uz do lamaca)

PS2: dalsia "koncepcnost" precislovania sa prejavila pri tvorbe posilovych liniek 221 222, logicke by bolo keby bola linka 221 poslilovou k linke 201 a 222 k 202, ale je to presne naopak...
Veď podľa nášho oblastného číslovania by mali byť linky takéto.

20 = 23
21 = 21
22 = 23A
24 = 22W (resp.22VW)
25 = 21W (resp.21VW)
26 = 23W (resp.23VW)
27 = 32
28 = 22
29 = 20
30 = 30
31 = 31
32 = 31A
33 = 33
34 = 31B
35 = 33A
37 = 30A
38 = 30K
39 = 37
41 = 41
43 = 44
49 = 44A
50 = 58
51 = 51
53 = 50
54 = 55
56 = 56
57 = 55A
58 = 55B
59 = 59
61 = 61
63 = 63
65 = 65
67 = 67
68 = 68
70 = 70
71 = 71
74 = 71A
75 = 75
76 = 57
77 = 77
78 = 78
79 = 77A
80 = 80
81 = 81
82 = 81A
83 = 83
84 = 84
85 = 85
86 = 86
88 = 80A
89 = 81B
90 = 90
91 = 90A
92 = 92
93 = 91
94 = 91A
95 = 91B
96 = 95
97 = 96
180 = 180
191 = 190
198 = 195
Reply on: galiyosha #21473:

ale veď to by nemalo hrať pri rozhodovaní žiadnu úlohu, či pojdem E alebo T...
Reply on: Spectre #21494:
gumokol ti moze zavadzat aj vlavo od vozidla alebo priamo pred tebou, takze uplne univerzalne sa to povedat neda ze kam dat kuplovacku 😃
Reply on: S499.1023 #21495:
Samozrejme... Ked je to tak ako to je, neni dovod to menit... bohuzial, teraz plati mudrost "cestujuci by to nepochopili" "nikdy sa to tak nerobilo" a pod. 😃 😃 😃
Reply on: Spectre #21476:
Nejde o to. U tramvaje je rozdiel v tom, že má vačšiu kapacitu, že má vačšiu šancu nestáť v zápche a tak. Trombelus je z hľadiska cestovania pre vlka úplne rovnocenný s antabusom.
A systém číslovania? Osobne si myslím, že nie je potrebný žiadny systém číslovania liniek, hlavne je maximálne NUTNÉ linky neprečíslovávať. T.j. že ak už to raz je tak ako je, tak to tak nechať. Ale principiálne (keby sa napríklad teraz začínala budovať T-busová sieť v BA) by som čísloval v spoločnom rade.
I.
Reply on: si #21493:
Vsak prave preto navrhujem jazdenie s kuplovackou vyklopenou doprava 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.