Ono by bolo najlepsie mat system ktory by vedel kde ma byt pripoj a sam vyhodnocoval co kolko meska a v pripade potreby/vhodnosti cakat poslal vodicovi spravu do palubaku. Nieco podobne maju v IDS JMK.
Takmer mi zabehol obed. Takže bežný laik-cestujúci si vie pomerne presne vypočítať a zistiť, kedy mu príde spoj, vratene typu a interného evidencneho čísla vozidla a vodič spoja, ktorý čáka na garantovaný prestup nemá žiadne informácie? Toto predsa nemôže byť ospravedlnenie. Bratislava nie je jedine mesto s garantovanymi prestupmi.
Nie, on sa tejto témy drží už od predvolebnej kampane stále rovnako intenzívne, bez ohľadu na čo koľvek. A vyťahuje ju pri každej možnej príležitosti, kde sa čo i len trochu spomenie doprava...
64ka nemá čo odchádzať z Lovinského s meškaním, nakoľko pri OC Centrál má v špičke vyrovnávajúci čas medzi príchodom a odchodom iba 3 min! Takže už odtiaľ odchádza z meškaním.
A 41ka má podľa príkazu vyčkať iba pri 30 min. intervale max. 2 min. na 64ku. Ono je to logické lebo vodič 41 nemá ako vedieť kedy a či vôbec príde 64 z mesta.
Ale inak ten prípoj tam je - ako tu už niekto písal, linka 64 meškáva poobede/na večer aj 15 min. takže tú ďalšiu 41 stíha...
Jeřábek, ty už tu toľko nemudruj. Neviem na koho sa hráš, veď aj ty si jazdil dosť často s náskokom.
A o slušnosti s tvojej strany sa tiež nedá hovoriť. Pamätám sa ako ti raz podhodilo výhybku pri tuneli (2. vozom pri našliapnutej jazde!) a prvým podvozkom si zahučal doľava (namiesto rovno - na nábrežie) s linkou 12. Sedel som vzadu vo voze 7767 a až tam som počul tie vulgarizmy čo ti z úst vyšli z otvorenej kabínky, tak sa tu láskavo nehraj na predpisového vodiča, lebo taký si nebol.
To len vás, autošoférov, držia v ilúzii, že v Bratislave je nejaká koplikovaní doprava. Plus (v beusáckom ponímaní, čiže náskok) proste nesmie byť a bodka. Čo je na tom nepochopiteľného? A neodvolávaj sa na súdnictvo ani na políciu. Ak ti všetci ubližujú, daj výpoveď, nebudeš prvý ani posledný a všade na teba čakajú.
Nevyhoda s prestupom naviac tu urcite je, ale ani sucasny stav nie je udrzatelny - z Patronky smer Sancova - Zimny stadion / AS Ml. Nivy idu paralelne primestske autobusy, 21 a 63, pricom kazde z toho ma iny (alebo nahodny) interval, na roznych zastavkach stoji / nestoji / alebo sa nastupuje z ineho nastupista, prirodzene prestupne uzly su vynechane (napr. SAV / Nam. Fr. Liszta pre primestske autobusy, zast. Sokolska).
Takze nahradenie sucasneho stavu jednou nosnou linkou (bez ohladu na to, ci autobusovou, alebo trolejbusovou) by podla mojho nazoru mohlo byt logickym krokom.
Ak ale ano, tak koncepcne, to znamena nie nejaky prestup pri Tesco Lamac "kdesi v poliach", ale napr. na Patronke, z ktorej by sa mohol vybudovat realny terminal s ukoncovanim mestskych aj primestskych autobusov a dostupnostou zeleznice (tzn. ciastocne aj v novej polohe, napr. medzi Lamacskou cestou a ul. Pri suchom mlyne).
No tipoval by som, že to mohol byť jeden z dôvodov prečo sa ten projekt presunul z blízkej do abstraktnej budúcnosti.
Nová tbus trať Hroboňova = prestup naviac (a v prípade cestovania na hlst to boli dva prestupy naviac ; - nespokojní cestujúci, vypisujú petície za obnovenie pôv. stavu (dosiahla v rámci predvolebnej kampane až Rosová)
Nová tbus trať Patrónka = prestup naviac - nespokojní cestujúci, vypisujú petície za obnovenie pôvodného stavu
A v prípade trolejovania 63 by bol efekt asi rovnaký... okrem toho tu by sa dosiahlo ešte mierne spomalenie pravdepodobným zastavovaním tbusu 63 na Dubovej, Sokolskej a Karpatskej..
Ja som predsa nepovedal, že to je najlepšie riešenie - iba to, že je to jedno z riešení. Ostatne, z VH sa dá peši ísť na Hroboňku alebo na 207, kým s Drotárskou je to horšie.
No najlogickejšie riešenie je meškanie L64 nechať preniesť na L41 a následne toto nechať preniesť na opačnú L64. L64+L41 sa má správať de facto ako jedna linka. Inak to celé nemá zmysel. Už sa teším ako to v budúcnosti môže fungovať ak budeme mať garantovaný prestup pri Tescu Lamač 63+trolejbusová linka Avion - Tesco Lamač. Aj keď tam sú lepšie intervaly.
Áno práve kvôli tomu nemôže L41 čakať na 64 do nekonečna, lebo by sa nestihla otočiť a doviezť ľudí naspať k Hrobonke.
- To o tom prioritnom smere hádam nemyslíš vážne. Jednak aj tam je pár odchodov, kde je v buse 20-25 ľudí a po druhé aj keby tam boli štyria, mali by právo byť rovnako naštvaní že im ušiel spoj pred nosom a teraz musia čakať pol hodinu..
- Riešenie s dispečingom by šlo.. verím že aj v Ba sa toho "raz" dožijeme..
- Čisto teoreticky by išlo aj to so 147, ale toto nie je systémové, lebo to sú zdvojené odjazdené km..
Ten vodič L41 neodišiel predčasne. Mal ísť 18:15 a odišiel 18:18, pretože L64 chytila zápchu na Šancovej, kvôli nehode pri HLST.
Garantovaný prestup je však kvôli tomu, že dochádza k nútenému prestupu podstatnej časti cestujúcich, t.j. vodič L41 mal čakať aj 10 minút (okrem prípadu, keby L64 vypadla), pretože ak by L41+L64 boli jedna linka, ten ojedinelý cestujúci, čo ide zo ide z Hauerlandu na Šafranovú by čakal tiež. A stále platí, že naštvanie jedného cestujúceho situáciou, ktorú dopravca nevie ovplyvniť, je menšie zlo, ako naštvanie celého autobusu nerešpektovaním garantovaného prestupu.
Iste, je možné operovať tým, že čakaním na L64 z mesta by nestihla L41 zniesť cestujúcich dole na L64 idúcu do mesta, ale stále sú možnosti
- L64 v smere do mesta ignorovať z ohľadom na to, že je popoludňajšia špička a že v smere na Drotársku ide podstatne viac ľudí ako z Drotárskej,
- L64 v smere do mesta dispečingom zdržať na Hroboňke, pretože je prioritne určená pre ľudí z Drotárskej a nie pre jedného cestujúceho z Lovinského
- v ríši snov operatívne zapojenie (ak to umožňuje CP) prestávkujúcej 147 do zvozu cestujúcich z Drotárskej (prestávka L147 je 25 minút, jazdná doba L41 je 5 minút, kapacitne problém byť nemôže, ak supluje spoj, ktorý ide proti smeru špičky).
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
birch
Takze nahradenie sucasneho stavu jednou nosnou linkou (bez ohladu na to, ci autobusovou, alebo trolejbusovou) by podla mojho nazoru mohlo byt logickym krokom.
Ak ale ano, tak koncepcne, to znamena nie nejaky prestup pri Tesco Lamac "kdesi v poliach", ale napr. na Patronke, z ktorej by sa mohol vybudovat realny terminal s ukoncovanim mestskych aj primestskych autobusov a dostupnostou zeleznice (tzn. ciastocne aj v novej polohe, napr. medzi Lamacskou cestou a ul. Pri suchom mlyne).