Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mike #213603:
Nevyhoda s prestupom naviac tu urcite je, ale ani sucasny stav nie je udrzatelny - z Patronky smer Sancova - Zimny stadion / AS Ml. Nivy idu paralelne primestske autobusy, 21 a 63, pricom kazde z toho ma iny (alebo nahodny) interval, na roznych zastavkach stoji / nestoji / alebo sa nastupuje z ineho nastupista, prirodzene prestupne uzly su vynechane (napr. SAV / Nam. Fr. Liszta pre primestske autobusy, zast. Sokolska).

Takze nahradenie sucasneho stavu jednou nosnou linkou (bez ohladu na to, ci autobusovou, alebo trolejbusovou) by podla mojho nazoru mohlo byt logickym krokom.

Ak ale ano, tak koncepcne, to znamena nie nejaky prestup pri Tesco Lamac "kdesi v poliach", ale napr. na Patronke, z ktorej by sa mohol vybudovat realny terminal s ukoncovanim mestskych aj primestskych autobusov a dostupnostou zeleznice (tzn. ciastocne aj v novej polohe, napr. medzi Lamacskou cestou a ul. Pri suchom mlyne).
Reply on: forester #213591:
"Raz to bude -2 a raz +2."

Raz to bude na výplate -100 a raz +100. Však pohoda.
Reply on: Ike #213601:
No tipoval by som, že to mohol byť jeden z dôvodov prečo sa ten projekt presunul z blízkej do abstraktnej budúcnosti.

Nová tbus trať Hroboňova = prestup naviac (a v prípade cestovania na hlst to boli dva prestupy naviac ; - nespokojní cestujúci, vypisujú petície za obnovenie pôv. stavu (dosiahla v rámci predvolebnej kampane až Rosová)

Nová tbus trať Patrónka = prestup naviac - nespokojní cestujúci, vypisujú petície za obnovenie pôvodného stavu

A v prípade trolejovania 63 by bol efekt asi rovnaký... okrem toho tu by sa dosiahlo ešte mierne spomalenie pravdepodobným zastavovaním tbusu 63 na Dubovej, Sokolskej a Karpatskej..
Reply on: Ike #213601:
ale nemyslím, že by to po roku 2018 malo byť pri súčasnom prístupe inak
Reply on: Mike #213600:
Myslel som abstraktnú budúcnosť ?
Reply on: Ike #213599:
trolejovanie 63 tak skoro nebude.. Alebo má(š) riadiaci orgán iné info?
Ja som predsa nepovedal, že to je najlepšie riešenie - iba to, že je to jedno z riešení. Ostatne, z VH sa dá peši ísť na Hroboňku alebo na 207, kým s Drotárskou je to horšie.

No najlogickejšie riešenie je meškanie L64 nechať preniesť na L41 a následne toto nechať preniesť na opačnú L64. L64+L41 sa má správať de facto ako jedna linka. Inak to celé nemá zmysel. Už sa teším ako to v budúcnosti môže fungovať ak budeme mať garantovaný prestup pri Tescu Lamač 63+trolejbusová linka Avion - Tesco Lamač. Aj keď tam sú lepšie intervaly.
Reply on: Ike #213597:
Áno práve kvôli tomu nemôže L41 čakať na 64 do nekonečna, lebo by sa nestihla otočiť a doviezť ľudí naspať k Hrobonke.
- To o tom prioritnom smere hádam nemyslíš vážne. Jednak aj tam je pár odchodov, kde je v buse 20-25 ľudí a po druhé aj keby tam boli štyria, mali by právo byť rovnako naštvaní že im ušiel spoj pred nosom a teraz musia čakať pol hodinu..
- Riešenie s dispečingom by šlo.. verím že aj v Ba sa toho "raz" dožijeme..
- Čisto teoreticky by išlo aj to so 147, ale toto nie je systémové, lebo to sú zdvojené odjazdené km..
Reply on: TomJ #213592:
Ten vodič L41 neodišiel predčasne. Mal ísť 18:15 a odišiel 18:18, pretože L64 chytila zápchu na Šancovej, kvôli nehode pri HLST.

Garantovaný prestup je však kvôli tomu, že dochádza k nútenému prestupu podstatnej časti cestujúcich, t.j. vodič L41 mal čakať aj 10 minút (okrem prípadu, keby L64 vypadla), pretože ak by L41+L64 boli jedna linka, ten ojedinelý cestujúci, čo ide zo ide z Hauerlandu na Šafranovú by čakal tiež. A stále platí, že naštvanie jedného cestujúceho situáciou, ktorú dopravca nevie ovplyvniť, je menšie zlo, ako naštvanie celého autobusu nerešpektovaním garantovaného prestupu.

Iste, je možné operovať tým, že čakaním na L64 z mesta by nestihla L41 zniesť cestujúcich dole na L64 idúcu do mesta, ale stále sú možnosti

- L64 v smere do mesta ignorovať z ohľadom na to, že je popoludňajšia špička a že v smere na Drotársku ide podstatne viac ľudí ako z Drotárskej,
- L64 v smere do mesta dispečingom zdržať na Hroboňke, pretože je prioritne určená pre ľudí z Drotárskej a nie pre jedného cestujúceho z Lovinského
- v ríši snov operatívne zapojenie (ak to umožňuje CP) prestávkujúcej 147 do zvozu cestujúcich z Drotárskej (prestávka L147 je 25 minút, jazdná doba L41 je 5 minút, kapacitne problém byť nemôže, ak supluje spoj, ktorý ide proti smeru špičky).
Reply on: Ike #213594:
Mne sa opakovane stalo ze ma vodic pustil do voza skor, pricom vzdy to bolo v Cunove ?
Reply on: forester #213591:
Ešte raz:
- keď kvôli zápche na linke s 8 minútovým intervalom zmeškám prestup na linku s 5 minútovým intervalom, nikto nikoho nejde odsudzovať,

Ale keď na linke s 30 minútovým intervalom zmeškám GARANTOVANÝ prestup na linku s 30 minútovým intervalom, ktorá sa pohybuje v lokalite, kde nie sú zápchy, potom je to napľutie cestujúcim do tváre.

To isté platí aj pre nočné spoje, kde výhovorky "zápcha" neplatia.
Reply on: 810zssk #213593:
Ak je tam garantovaný prestup, tak potom má ta 41 čakať až dokým nepríde 64. Inak celá linka nemá zmysel. Vodič de facto zbytočne minul benzín a naštval cestujúcich, ktorý museli polhodinu čakať v daždi na zastávke.

Inak druhá vec je, už sa to tu riešilo, púšťanie ľudí do vozidla na prvej zastávke počas vyrovnávacej prestávky pred odchodom. Dnes som zažil na jednej konečnej, že sme mokli na zastávke a vodič s vozidlom prestávkoval priamo v zastávke. Jasné, že nevieme rozlíšiť, kedy má vodič zákonnú prestávku a kedy vyrovnávaciu. V zahraničí som to videl bežne (a bolo to pohodlné aj v lete, keď vodič pustil klimatizáciu a cestujúci sa nemuseli variť na zastávke).
Reply on: forester #213591:
Nie, +2 to byt nemoze. Uz sa prestante tvarit ze Bratislava ma najvacsie zapchy na svete. Nema. A len to ze vy ste na tento bordel zvyknuti neznamena ze to je v poriadku a je to normalne - nie je, vacsina podnikov to netoleruje.

Rovnako nema nic so zapchami to ked idiot na 21ke odide o tri minuty skor na spoji co ma ist o 23:13 - to sa mi realne stalo pred par tyzdnami, dalsi spoj siel o pol hodinu. V takomto pripade bez milosti napisem staznost, pretoze na jeho lajdactvo a ignoraciu CP som doplatil ja, hoci som na zastavku prisiel vcas. Ked niektori vodici nemaju zakladnu slusnost a zodpovednost, tak holt ich bude asi treba vychovat strhnutymi premiami. Data z palubakov povedia jasne kto pochybil.

Co sa tyka toho co som pisal o tej staznosti - rec bola o 41, fakt ubernarocnej linke na jazdenie, chudak vodic ma z toho celodenneho jazdenia po Drotarskej taky stres ze keby mal dodrzat dopravny prikaz a vyckat prichod 64ky, tak pravdepodobne umrie. Nechajme radsej niekolko ludi cakat 20 minut na Drotarskej, to je uplne v poriadku. Oni su len hovada co cely ten bordel na koleckach financuju, snad sa niekym takym vodic nenecha rusit.

Vyhovaranie sa stylom "ostatni sa flakaju tiez, mozem sa aj ja" je ubohe. To nemate ani stipku cti? No tak sa nestazuj ze pracujete za malo penazi, ked mas takyto pristup k robote. Za flakanie sa ti nikto majland platit nebude. Moje svedomie je ciste, pokial ide o to ako si pracu vykonavam ja.
Reply on: forester #213591:
Celá táto debata ale začala tým, že vodič predčasne odišiel zo zastávky. A to by nemal. Aj keď možno vďaka tomu na konečnú neprišiel na -10, ale povedzme na -5. Ale vodič zápchy neovplyvní, takže tam sa cestujúci nemôžu sťažovať. Zmeškanie spoju kvôli jeho predčasnému odchodu je ale vyslovene chyba vodiča a ak sa náhodou jedná o spoj, ktorý ide raz za 30 minút (ako spomínaná 41), tak je to naozaj na šťažnosť.
Reply on: 810zssk #213587:
Všetci dobre vieme že v BA je koplikovaná doprava a držať sa šablónovite nejakého CP je veľká utópia.Raz to bude -2 a raz +2.Keď to nemôže byť plus tak potom sa to môže nazbierať na ďalšich zastávkach až do -5 a to stale nehovorí o zápchach.
Jeden bude spokojný že chytil spoj a druhý že nestihol prestup a nikdy nebude 100% ludí uspokojených.Každý kto robí v doprave by to mal chápať lebo aj on keď ode svojím autom nepríde domov vždy v rovnakom čase.
Ludia však budte kritický aj sami na seba tak ako na vodičov.Aj vo vašom fachu sa nájdu veci ktoré nie sú dokonalé.
Čo je ale zarážajúce od 810zssk keď konštatuje že to treba dať vodičovi vyžrať s sťažovať si na neho.Čo ti prešiel po nohe alebo ťa privrel medzi dvere?Ani jedno ani druhé iba si nestihol prestup alebo svoj spoj.Hovorím no a čo, čo je to v pomere 1000:1?Treba tu vodiča naozaj utopiť v lyžičke vody?Tak naozaj podaktorý nemáte úroveň ani kultúru.Ten šofér pracuje v strese mstského chaosu 10-12 hodín kde absentujú BUS pruhy a priorita MHD v prednosti v jazde čo v Budapešti ani Prahe nexistuje.Je zodpovedný za vašu bezpečnosť aby vás doviezol do ciela bez úhony na zdraví a či to bude o 2 minúty neskôr na tom predsa prd záleží.
Áno personálne obsadenie je niekedy žalostné,vidíme rôzne situácie kedy sa vodič nezachová profesionálne ale prečo to tak je prečo súdnictvo, polícia... je skorumpované a neplní si svoje povinnosti.Začnite od hora a potom pranierujte vodiča ktorý tú prácu vykonáva za zlomok mzdy hore napísaných profesii.
Koniec románu.How
Reply on: forester #213553:
príchod na zastávku komárovská od bieloruskej ulice je otvorený a výhľad na zastávku mám už z diaľky. a kedže som si dával tri minúty rezervu, tak som presne videl ako dorazil na zastávku skôr a vypadol z nej bleskovo.
žiadne iné autobusy/trolejbusy tam neboli, žiadna zápcha/rush hour (jedna poobede), zastávka komárovská je štvrtá v poradí od konečnej, takže nevidím jediný dôvod na skorý odchod.
a tá irónia je najlepší spôsob ako bojovať so zahnívajúcim systémom, ktorý roky predvádza mhd. okrem toho, som platiaci zákazník a ten má vždy pravdu (aj keď ju nemá)
Reply on: badrider #213576:
V poslednych mesiacoch, vzdy ked som sa dostal do situacie, ze som dobiehaval k autobusu, na mna vodic pockal a aje ked uz zavrel dvere tak ich zase pre mna otvoril, dokonca sa mi zda, ze niekedy sa uz nejaky ten centimeter pohol a napriek tomu ma pustil (hovorim o Bratislave). Takisto dnes, som prestupoval pri Auparku, ked som vystupil z autobusu vodic pred nami uz zatvoril dvere a asi sa uz chystal odist ale nakoniec ma pustil. ☺ Ked tak citam diskusie tu, tak musim mat stastie na piatich vodicov ktori su mili, lebo vsak vsetci su hovada.

Pre porovnanie moje skusenosti z Viedne (ó Vieden zalat, vsetko je tam stokrat lepsie): Niekolko krat sa mi stalo, ze elektrickar zdrhol skorej nez mal (viem ako idu moje hodiny v porovnani z hodinami v MHD vozoch), ovela castejsie nez v Bratislave. Moji oblubeni su ale ti, ktori zablokuju dvere a potom este vyse 10 sekund stoja na cervenej (ani predsignal neoznamoval zmenu signalu). Ale na druhej strane som sa dopocul, ze polovica Viedenskych bim-karov a busarov su Juhoši a Turci, takze by som nebal byt taky prekvapeny ?
Reply on: Miro #213561:
Prebehne sútaž o dopravcu?
Reply on: Ike #213586:
Vsak mu to treba pri tej dalsej jazde dat vyzrat. Pokial viem, prikaz cakat na 64 nadalej plati. Treba poslat staznost.
Vodič L41 s odchodom o 18:15 odišiel PRÁZDNY (sic!) z Vozovne Hroboňova doslova v čase, keď L64 (celkom plná) prichádzala do zastávky. Nuž, cestujúci si môžu pol hodinu pomoknúť v príjemnom 1x2m prístrešku v super počasí a s možnosťou byť ostriekaný nefungujúcou kanalizáciou na priľahlej ceste.

DPB vraj nemá vodičov a pritom zamestnáva takých, ktorý si vozia zadky v prázdnych autobusoch. Tak ale keď mu nepríde podozrivé, že vo voze a na zastávke nie sú žiadni ľudia, tak potom neviem. Nešlo o vozidlo, ktoré jazdí z HLST.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.