Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Asi prvy rozfranforcovany oznacovac na nedavno instalovanych zel. staniciach - BID - EM 316io, je ten vo Sv, Jure.?
Tento typ je podla mna absolutne nevhodny na pouzitie do exterieru! Cele to prevedenie "na stracej nozke" je uplne labilne a v tej sivej ci sedej klietke je to maskovane, akoby cielom bolo maskovat to pred cestujucim...
To si ozaj mysleli, ze toto vydrzi viac ako jeden vikend, hlavne na opustenych zel. zastavkach?
Reply on: Rubber38 #212899:
Vyzera to fakt lowcost, ale pri 2,3,4 dverach je myslim dost miesta pre stojacich ci kufre. Nase Capacity maju pri poslednych dverach aspon 2 plosiny pre batozinu - je to aj opacnym umiestnenim motorovej veze, cim sa mi zda priestranejsi voz .
Pri napravach to asi inak nevyriesis ako radom sedadiel 2+2., aj ked som uz videl aj verziu Iveco Crealisu s 1,5+1,5 radom sedadiel pri 3 naprave co opticky ulicku rozsirilo. ? . Kazdopadne dufam,ze sa rozhybe Mercedes na Tuhovskom a otestuje to aj u nas - pre planovany 30ks tedner.. Nejake kontakty tam mam, uvidim ci pomohla moja ziadost. ?
Reply on: Petto #212898:
1.) OK, prijmime verziu, že tento prototyp sa snaží zaujať bežného stredoeurópskeho zákazníka, vítajúceho aspoň priemer za cenu podpriemeru. No i tak sú niektoré tie veci neomluviteľné, najmä ohľadne tej ergonomiky a riešenia priestoru (nie, nejednalo sa o bus s maximálnou obsadenosťou sediacimi cestujúcimi). Najnovšie SOR NB tento stroj naozaj vo viacerých ohľadoch predčia (dokonca vnútri i elegantnosťou a to je už čo povedať), a to sú schopní stlačiť cenu podstatne nižšie.

2.) Fotky interiéru som (okrem zopár detailov) nerobil, keďže L119 je od prvej po poslednú zastávku vždy plná okufrovaých turistov a je tak problém získať behom jazdy dosť výrečný záber samotného busu). Môžem skúsiť zajtra, inak je ale fotiek plný net, napr. tu: http://mhd86.cz/2016/02/08/mercedes-benz-capacity-l-predstaven-v-praze/ i keď práve problematický priestor okolo 3. dverí, či zasedačkovaný interiér od nich skoro až po motor tuto zrovna neni vidno
Reply on: Rubber38 #212896:
Nebral by som to tak tragicky, nase Capacity su vyčačkane predrazene supervozy. S novym Capacity L chce asi Evobus prerazit viac ako s nasou 19,5m verziou ktora jazdi len u nas v Istanbule ako seriove vozidla - preto ta lacnejsia verzia prototypu myslim si.
Ak by aj zakotvili v DPB, tak by sa to prisposobilo mestskemu dopravcovi od A po Z - od madiel, sedadiel, akustiky, info panelu atd atd. No mohol by si postnut nejake fotky z interieru ak mas. ?
Reply on: Ámos #212895:
Načo ho meniť, keď je naďalej v mnohých situáciach vystihujúce ? Prijmi kritiku
Reply on: richardhudec #212861:
Dnes som sa tým zázrakom teda kus povozil, a musím povedať, že najmä z vyhotovenia interiéru som ostal pomerne nepríjemne sklamaný, obzvlášť ak ho porovnám s našimi staršími BA MBCC. Komfortom a prevedením zodpovedá tak SORom NB prvých sérií, či už sa jedná o dizajnové prevedenie (ok, subjektívna vec), použité materiály (nevábne vyhotovenie sedadiel, na pohľad lacné plasty, často pôsobiace ako v rámci šetrenia poskladané z rôznych starších generácií busov od Evobusu, držadlá tiež vzor 1998), ergonomiku (v zadnej polovici busu okrem kĺbu skutočne nie je viac priestoru na existenciu, než v zaznávaných SORoch. 3. dvere sú výsuvné, čo by bolo v poriadku, no v ich okolí absentujú akékoľvek horné držadlá, takže ak tam niekto pristúpi do plného busu ako posledný, tak mu neostáva iné, len balansovať. Miesta pre kočíky/batožinu vpredu síce dosť, ale bezpečne zaistiť jeden invalidný vozík len ťažko), či biedny informačný systém pozostávajúci z obyčajného klasického dvojriadkového infopanelu (resp. naše 15 rokov známe BUSEčko, len zdvojené). Vyzdvihol by som možno akurát tak relatívne pokojný a dobre odhlučnený chod.

Takže, že by to bol oproti priemernému prevádzkovanému busu (nielen) u DPP nejaký veľký prepadák netvrdím, ale ak toto má byť výstavný prototyp nového modelového radu, navyše rozhodne nie z kategórie lowcost, tak to teda Evobus dosť zaspal dobu ?
Reply on: 810zssk #212891:
Citanie s porozumenim sa stalo tvojim novym oblubenym slovnym spojenim. Len uz dlho. Bolo by dobre sa uz posunut na nove.
http://www.tvnoviny.sk/domace/1819096_cesty-v-bratislave-caka-velka-oprava-dopravne-obmedzenia-budu-trvat-mesiace

nový cestný povrch by mali dostať aj ulice Staromestská, Vajnorská, Rožňavská a Most SNP (ten by mal prejsť rekonštrukciou v auguste)
Reply on: TeBeCe #212882:
Súčasný stav je super. Niektorí z tohto fóra sme o to snaživo bojovali a bombardovali DPB od roku 2003. Jedinú nevýhodu vidím v označovaní liniek. Sídlisko s 12 000 obyvateľmi spraví iný dopyt ako obec so 4 000.
Reply on: Rubber38 #212884:
DPB ma problém s garantovaným prestupom medzi linkou, ktorá ide 1 zastávku cez ulicu, kde nie sú zápchy a vezie vzduch a linkou, ktorá síce čo-to poberie, ale ide maximálne cez 1 problémovú križovatku. Takže úvahy máš síce dobré, ale odpoveď poznáme. Pozitívom je, že DPB môže pozitívne prekvapiť.
Reply on: Ámos #212887:
Pan ma problem citat s porozumenim? Nevsimol som si ze by to niekto kritizoval. Len padla spravna poznamka ze to bude z pohladu MHD celkom narocne.
Reply on: Ámos #212886:
Viem na co si reagoval, ale ta reakcia podla mojho nazoru nijak nevyvratila moje tvrdenia a preto som ich viac vysvetlit.

Dvojnasobok obyvatelov Cunova to byt moze, ale do Cunova tiez nejazdia dve bezne linky MHD po 20 minutach + expres z Hlavnej stanice.
Reply on: Rubber38 #212888:
Ved to pisem, ze budem, ne??
Nech sa akokolvek mesto ci DPB pripravi, dopadne to cele na....., lebo "blavaci" Nema zmysel to riesit, ak teda nevies poriesit sluzobku na styri mesiace ?
Reply on: Ámos #212887:
Dobre, drž hubu a krok
Reply on: Rubber38 #212884:
Drzim hubu a krok a som rad ze sa konecne opravi znacne km ciest. Som inteligentny natolko, ze chapem, ze to znamena vyluky. Nefrflem a tesim sa ze tie tankodromy aspon na cas z ulic zmiznu. Na ako dlho sa necham prekvapit.
Reply on: 810zssk #212871:
Ja som reagoval na tvoje vyjadrenia o BTS a poctecestujucich. Len som pridal link bez akehokolvek komentaru, rozpisal si sa ty...

4300 cestujucich denne je dvojnasobok obyvatelov Cunova btw.
Reply on: TeBeCe #212882:
151 signatarov? ?
Nech im raz denne poslu autobus, ale s tym ze sa musia dohodnut na spolocny cas.
Reply on: Mike #212883:
To je mi jasné, ale napr. asfalt pred vjazdom do Hroboňky, či v mieste trolejzastávok na Hodžku za pol dňa nespravia. Plus pri niektorých úzkych úsekoch, ako napr. Drotárska či Prokopa Veľkého, si nie som istý, či nebude na čas kompletné vylúčenie dopravy nutnosťou.

Samozrejme, všetko toto sú riešiteľné situácie, no mnohé budú vyžadovať výbornú organizáciu, detailné, včasné a prehľadné informovanie verejnosti, rošády vo výprave či dokonca medzi vozovňami, často operatívne reagovanie na problémy s predĺženými jazdnými časmi (potreba zvýšenej zálohy/výpravy oproti dnešnej vypravenosti) resp. krátkodobo neprejazdnými úsekmi ciest a vôbec - značne zvýšené prevádzkové náklady. A DPB doteraz nepreukázal schopnosť úspešne čeliť niektorej z vyššie popísaných výziev... ? Tak som zvedavý
Reply on: Rubber38 #212878:
Vo veľa prípadoch sa to bude robiť po pruhoch, 2-3 dni jeden, potom vedľajší atď.. ak ako vlani na jeseň.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.