Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zadny displej v #1857 s radostou oznamuje cielovu destinaciu NOVÝ MOST ?
Reply on: Mike #209541:
? ? ? Nikdy som si nic take nevsimol ?
Reply on: Mike #209541:
Tak kedysi tie označníky konca zastávky aj vyzerali viac majáčikovito (hovorilo sa im vtedy "hríbik"): http://imhd.sk/ba/galeria-media/14/bmez-31-45/19531/Elektrickova-suprava-BMEZ-SGP.html?&ref=ba%2Fgaleria%2F14%2Fbmez-31-45.html%3F
Reply on: Error 0x007 #209538:
Majáčik alebo výstražná doska, dnes skôr stĺpik je spomínaný napríklad aj:

- v štandardoch IDS BSK http://www.bid.sk/data/File/dopravne/docs/TPS-IDSBK-201301.pdf
Štandard vybavenia zastávky, bod 5 "Za ďalšie súčasti zastávky sa (bez ohľadu na ich majiteľov) považuje nasledujúce:" majáčik alebo výstražný stĺpik (pre zastávky na ktorých zastavujú električky),"

- vo vyhláške 9/2009 ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov: § 7 Dopravné zariadenia d) výstražné dopravné zariadenia Bod 8. výstražné a svetelné dopravné majáčiky,

- Predpis č. 351/2010 Z.z. -VYHLÁŠKA o dopravnom poriadku dráh § 33 Druhy zastávok a zastavovanie na zastávkach

Bod 2 "Koniec zastávky je označený príslušnou dopravnou značkou -
zvislou, vodorovnou alebo stĺpikom - majákom na konci nástupišťa nástupného ostrovčeka."

V praxi to vyzerá asi takto:
http://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-gt-vyhladavanie/29187/7831-7832-mimoriadne-na-linke-11.html?&ref=ba%2Fgaleria%2Fgalerie-gt-vyhladavanie.html%3Fghp%3Dzast%25C3%25A1vka%2Belektri%25C4%258Dky%26ghe%3D%26ghv%3D%26ghl%3D%26gha%3D%26ghdo_d%3D%26ghdo_m%3D%26ghdo_r%3D%26ghdd_d%3D%26ghdd_m%3D%26ghdd_r%3D%26ghg%3D0%26p%3D2&ghp=zast%C3%A1vka+elektri%C4%8Dky&ghg=

(medzi semaforom a zábradlím)

príp. tuto vyblednutý naľavo vedľa zábradlia:
http://imhd.sk/ba/galeria-media/galerie-gt-vyhladavanie/86036/Hrdzavy-a-ohnuty-stlpik-zasahujuci-takmer-do-drahy-elektriciek-roky-nikoho-zodpovedneho-netrapi.html?&ref=ba%2Fgaleria%2Fgalerie-gt-vyhladavanie.html%3Fghp%3Dst%25C4%25BApik%26ghe%3D%26ghv%3D%26ghl%3D%26gha%3D%26ghdo_d%3D%26ghdo_m%3D%26ghdo_r%3D%26ghdd_d%3D%26ghdd_m%3D%26ghdd_r%3D%26ghg%3D0&ghp=st%C4%BApik&ghg=

Kedysi veľmi dávno na tých stĺpikoch bývala hore červená časť, ktorá aj svietila... - preto majáčik.
Reply on: fanatikmhd #209533:
Znamena to, ze klima na Bratislavskych T6kach a odlisne dvere na Brnianskych T6kach boli zmenene po ich dodani zakaznikovi?
Reply on: Peon #209531:
Zákon 8/2009 § 2. ods. 1 hovorí:

"Cestnou premávkou na účely tohto zákona sa rozumie užívanie diaľnic, ciest, miestnych komunikácií a účelových komunikácií1) (ďalej len „cesta“) vodičmi vozidiel a chodcami"

teda zjednodušene sa cestnej premávky zúčasťňujú vozidlá a chodci. Zákon ďalej rozlišuje motorové vozidlá a nemotorové vozidlá a v 8/2009 § 2, ods. 2, písm f.) definuje chodca:

"chodcom účastník cestnej premávky pohybujúci sa pešo; chodcom je aj osoba, ktorá napríklad tlačí alebo ťahá sánky, detský kočík, vozík pre osoby so zdravotným postihnutím alebo ručný vozík s celkovou šírkou nepresahujúcou 600 mm, osoba, ktorá sa pohybuje na lyžiach, korčuliach, skejtborde alebo obdobnom športovom vybavení, pomocou mechanického alebo elektrického vozíka pre osoby so zdravotným postihnutím, a osoba, ktorá tlačí bicykel alebo motocykel, alebo vedie zviera,"

Ak teda značka B 1 podľa vyhlášky 9/2009

"Značka Zákaz vjazdu všetkých vozidiel v oboch smeroch (č. B 1) zakazuje vjazd všetkým druhom vozidiel v oboch smeroch jazdy."

pojednáva o zákaze vjazdu pre vozidlá a motorkár tlačiaci vypnutú motorku je chodec, potom prejsť po predmetnej komunikácii môže.
Reply on: Matej Balog #209509:
Zopar postrehov k Vajnorskej:
- Zaujimave je, ze trat bude konstuovana na rychlost 80km/h. Bolo to tak aj pri navrhu "modernizacie" ostatnych radial? Nic take si nepamätam... Ale myslim, ze je dobre, ze sa mysli do buducnosti...
- Dobre je, ze trat bude trochu vyvysena oproti ceste, teraz tam neni ani ziaden obrubnik (podla gúgl strítvju)...
- Niekedy bude treba zasiahnut do chodnikov, zrejme padne zopar stromov za obet (ked som to spravne vycital z nakresu)...
- Stoziare a trakcne vedenie by mali by t ako teraz...
- Dobre je tiez, ze VSETKY zastavky maju byt siroke 3,5m...
- By ma zaujimalo, co ma byt "majáčik alebo výstražná doska" na konci zastavky?
- Zabradlie ma byt asi take, ako je v Dubravke, takze uz ziadna cervenobiela klasika...
- Pristresky tipujem na JCD klasiku (1,5x4,0/6,0m), pre mna je otazne, ci naozaj budu kapacitne stacit ("na každej zastávke bude osadený prístrešok, ktorého kapacita bude zodpovedať odhadovanému počtu
cestujúcich využívaných zastávku a významu jej umiestnenia v danej lokalite..." -> Hmm)
- Variant 2 navrhuje vystavbu novej meniarne pri obratisku ZST NM...
- Variant 2 navrhuje aj riadit prechod pre chodcov na niektore zastavky (vieme, ako chodci tieto signaly respektuju)...
Reply on: Peter6607 #209532:
TV1 znie najkrajšie o polnoci, keď pri rozbehu hučí na celé sídlisko. ?
Reply on: Peon #209535:
Teoreticky ano, no prakticky nie. I ked si viem predstavit, ze by boli dve "cykloporadia" vyznacene aj v CP, nie kazdy vodic ma ale vodicsky D+E. A tiez si nedokazem velmi dobre predstavit napr. hradenie cykloporadia zalozakom v pripade poruchy.
Inak ako je možné, že bicykle sa v bratislavskej MHD prepravujú bezplatne? To bola akože kompenzácia za zrušenie cyklobusov?

A tie dva cykloprívesy aspoň niekto využíva na zájazdy alebo niekde v areáli DPB hrdzavejú? V sezóne každú nedeľu (keď nie je nákupná turistika do Rakúska) by podľa mňa mohol byť jeden príves pripájaný na 901-ku.

Máte tip na akú linku DPB (či už v meste alebo za hranice mesta) by sa ešte cyklopríves zišiel? Napr. na 91 by to bolo reálne s tým, že bicykle by sa nakladali a vykladali iba na konečných zastávkach?
Reply on: Peon #209531:
Kopcianska nie je hranicny priechod, preto sa na nu uvedeny vyrok o "vsetkych hranicnych prechodoch" nevztahuje 😉 Navyse cielom tejto akcie nie je vyberat pokuty, ale tvarit sa ze nieco robia.
Reply on: Peter6607 #209532:
ked uz, tak TV3... v klasickom nezmenenom zneni to mali aj KT8, a bola to slast...byvavalo
Error 0x007 - kto si co "objednal"....ked uz bola TV1, preco sa kupovali stale zrychlovace?
CKD/Tatra pred rozpustenim cerveneho predchodcu europskej unie vyrabalo to, na co malo dielce, a zakaznik si mohol vybrat akurat tak datum dodania. Farbu, ci specifikaciu voza, to proste neslo ako dnes.. Preto T3 v Prahe, Bratislave, Kosiciach ci Ukrajine je fatalne rovnaka (v zaklade po dodani). DP si uz mohlo nalsedne upravovat podla seba. CKD/Tatra prave na tomto krachlo ze i po 6 generacii vozidiel (s pokusom aj so 7mou generaciou (T7B5) ) sa nikam nedostali, nakolko zakaznik chce to, co potrebuje, a nie, co mu ponukaju, a po znovuobnoveni vyroby a hybridnou zastaralou RT6 skoncili zas....opat ziadne riesenie poziadaviek zakaznika, pretlacanie niecoho, co zakaznikovi nevyhovuje....a ide sa...a preto v case dodavok T6/III uz boli vyzbroje aj modernejsie nez nase TV8, ale CKD dodavalo stale to, co malo. Nasledne sa to krylo "My sme si ale take objednali..."
Ono to trochu pripomina vyrok H.Forda - "Môžete si vybrať akúkoľvek farbu na vaše vozidlo, pokiaľ to bude čierna" 🙂
Reply on: Error 0x007 #209530:
Choď sa zviezť, každý typ TV má iný zvuk ? Najkrajšie znie TV1.
SME: "Okrem všetkých hraničných priechodov s Rakúskom a Maďarskom monitorujú podľa Gašpara policajti aj teritórium zelenej hranice, vrátane Dunaja."

No neviem, podvečer som sa bol prejsť na Kopčianskej / Pressburger Strasse a žiadni policajti tam neboli. Pritom práve tam by si mohli zarobiť na pokutách, ale vlastne to iba tí rakúski... Totiž aj napriek zákazovej značke tadiaľ zopár áut prechádza.

OTÁZKA: Motorkár tade môže prejsť legálne ak vypne motor, vystúpi a zakázaný úsek prejde vedľa motorky? Ja dúfam, že áno, že za to by snáď nedostal pokutu ak by tam bola kontrola.

http://www.sme.sk/c/8001650/na-hraniciach-s-madarskom-a-rakuskom-kontrolujeme-vytypovane-vozidla.html#ixzz3lkbjLJL8
Reply on: Pe67 #209529:
Inac, preco do T6 namontovali TV3, ked v tom case uz existovala TV8? Dokonca aj tretia seria ma iba TV3 (podla katalogu imhd)...
Reply on: 4004 #209523:
T3G je úspornejšie oproti T3M a T6A5 už len kvoli tomu že pri brzdení rekuperuje. To zn. dodáva do siete energiu (pokiaľ je to sieť schopná prijať).
Reply on: Jadran #209527:
Tak tak ?
Reply on: roman2 #209526:
Tak kým to len hučí a neotravuje ľudí okolo seba, tak si myslím že sa to dá v tom vozidle vydržať, treba sa od nich presunúť do inej časti voza. ? Hulákajúcich a podgurážených (spolu)občanov máš aj vo väčšine nočných spojov bez ohľadu na to, do ktorých lokalít daný spoj jazdí, a spravidla sú neškodní. Áno, výnimky sa nájdu stále.
Reply on: Jadran #209516:
Ja som chodil 4 roky na Dolné Hony do školy a mal som zopár negatívnych skúseností z MHD či už z rána alebo popoludní a na večer ? banda hlučných a podgurážených "spoluobčanov" slušne vyvádzala vo vozidle ? nebolo to samozrejme pravidlo,ale stávalo sa,ono je to skôr o náhode,ale inak dá sa tam cestovať ?
Reply on: on-line #209524:
Na 83 ale skutocne jazdia nizkopodlazne vozidla, zatial co na 93/7 byva (az na par vynimiek) stabilne IK435, teraz 4827.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.