Nechcem trolit, ale rad by som sa spytal na fungovanie svetelnej signalizacie na krizovatkach zahradnicka - jegeho a zahradnicka - mileticova, hlavne v suvislosti s elektrickami... chapem, spravne, ze na jegeho stoji elektricka tak dlho aby potom nestala aj na mileticovej? lebo mam pocit, ze cim viac tadial cestujem, ci uz elektrickou alebo autom, tym menej rozumiem tomuto "susvetliu"
Na trojmedzi (a v prilahlom poli) v poslednych dnoch pomerne casto vidno majaky, takze tam ocividne hliadkuju.
Kontroly na vstupe z AT do SR maju pravdepodobne za ucel odchytit ludi ktori by mali po zavedeni kontrol na hranici AT-DE zaujem vyuzit alternativnu trasu cez Slovensko.
Dnes zaujímavá situácia na linke 901: V smere späť do Bratislavy tesne za hranicou pred bistrom Berg nás zastavili slovenskí policajti. Policajt nakukol cez predné dvere, potom prešiel k druhým cez ktoré dovnútra tiež iba nakukol a pustil nás ďalej. To nemohol vidieť všetkých cestujúcich. ?. Čo som videl, 901 dnes jazdila presne, dokonca vo Wolfsthale "môj" spoj niekoľko sekúnd čakal na čas odchodu.
Akú logiku má kontrolovať prechádzajúce vozidlá v smere z Rakúska na Slovensko? Vie niekto či je monitorovaná aj zelená hranica (Kopčianska ul. / Pressburger Strasse) a blízke okolie, príp. cesta pri Bratskej ul. v blízkosti D2 nachádzajúca sa takmer na hranici?
Predpokladám, že na odľahlom mieste "Jelení háj, štátna hranica" pri Dunaji určite nikto nekontroluje. A čo poľná cesta medzi obcou Deutsch Jahrndorf a Rusovcami alebo Trojmedzie? Veď prevádzači zvyknú využívať zelenú hranicu a na poľných cestách medzi Bratislavou a Burgenladnom ako aj Dolným Rakúskom väčšinou závory nie sú. Na miestach kde sa obvykle nenachádzajú žiadni ľudia a nie sú tam ani kamery nemôže byť problém pre prevádzačov odignorovať značku so zákazom vjazdu...
Majáčik alebo výstražná doska, dnes skôr stĺpik je spomínaný napríklad aj:
- v štandardoch IDS BSK http://www.bid.sk/data/File/dopravne/docs/TPS-IDSBK-201301.pdf
Štandard vybavenia zastávky, bod 5 "Za ďalšie súčasti zastávky sa (bez ohľadu na ich majiteľov) považuje nasledujúce:" majáčik alebo výstražný stĺpik (pre zastávky na ktorých zastavujú električky),"
- vo vyhláške 9/2009 ktorou sa vykonáva zákon o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov: § 7 Dopravné zariadenia d) výstražné dopravné zariadenia Bod 8. výstražné a svetelné dopravné majáčiky,
- Predpis č. 351/2010 Z.z. -VYHLÁŠKA o dopravnom poriadku dráh § 33 Druhy zastávok a zastavovanie na zastávkach
Bod 2 "Koniec zastávky je označený príslušnou dopravnou značkou -
zvislou, vodorovnou alebo stĺpikom - majákom na konci nástupišťa nástupného ostrovčeka."
"Cestnou premávkou na účely tohto zákona sa rozumie užívanie diaľnic, ciest, miestnych komunikácií a účelových komunikácií1) (ďalej len „cesta“) vodičmi vozidiel a chodcami"
teda zjednodušene sa cestnej premávky zúčasťňujú vozidlá a chodci. Zákon ďalej rozlišuje motorové vozidlá a nemotorové vozidlá a v 8/2009 § 2, ods. 2, písm f.) definuje chodca:
"chodcom účastník cestnej premávky pohybujúci sa pešo; chodcom je aj osoba, ktorá napríklad tlačí alebo ťahá sánky, detský kočík, vozík pre osoby so zdravotným postihnutím alebo ručný vozík s celkovou šírkou nepresahujúcou 600 mm, osoba, ktorá sa pohybuje na lyžiach, korčuliach, skejtborde alebo obdobnom športovom vybavení, pomocou mechanického alebo elektrického vozíka pre osoby so zdravotným postihnutím, a osoba, ktorá tlačí bicykel alebo motocykel, alebo vedie zviera,"
Ak teda značka B 1 podľa vyhlášky 9/2009
"Značka Zákaz vjazdu všetkých vozidiel v oboch smeroch (č. B 1) zakazuje vjazd všetkým druhom vozidiel v oboch smeroch jazdy."
pojednáva o zákaze vjazdu pre vozidlá a motorkár tlačiaci vypnutú motorku je chodec, potom prejsť po predmetnej komunikácii môže.
Zopar postrehov k Vajnorskej:
- Zaujimave je, ze trat bude konstuovana na rychlost 80km/h. Bolo to tak aj pri navrhu "modernizacie" ostatnych radial? Nic take si nepamätam... Ale myslim, ze je dobre, ze sa mysli do buducnosti...
- Dobre je, ze trat bude trochu vyvysena oproti ceste, teraz tam neni ani ziaden obrubnik (podla gúgl strítvju)...
- Niekedy bude treba zasiahnut do chodnikov, zrejme padne zopar stromov za obet (ked som to spravne vycital z nakresu)...
- Stoziare a trakcne vedenie by mali by t ako teraz...
- Dobre je tiez, ze VSETKY zastavky maju byt siroke 3,5m...
- By ma zaujimalo, co ma byt "majáčik alebo výstražná doska" na konci zastavky?
- Zabradlie ma byt asi take, ako je v Dubravke, takze uz ziadna cervenobiela klasika...
- Pristresky tipujem na JCD klasiku (1,5x4,0/6,0m), pre mna je otazne, ci naozaj budu kapacitne stacit ("na každej zastávke bude osadený prístrešok, ktorého kapacita bude zodpovedať odhadovanému počtu
cestujúcich využívaných zastávku a významu jej umiestnenia v danej lokalite..." -> Hmm)
- Variant 2 navrhuje vystavbu novej meniarne pri obratisku ZST NM...
- Variant 2 navrhuje aj riadit prechod pre chodcov na niektore zastavky (vieme, ako chodci tieto signaly respektuju)...
Teoreticky ano, no prakticky nie. I ked si viem predstavit, ze by boli dve "cykloporadia" vyznacene aj v CP, nie kazdy vodic ma ale vodicsky D+E. A tiez si nedokazem velmi dobre predstavit napr. hradenie cykloporadia zalozakom v pripade poruchy.
Inak ako je možné, že bicykle sa v bratislavskej MHD prepravujú bezplatne? To bola akože kompenzácia za zrušenie cyklobusov?
A tie dva cykloprívesy aspoň niekto využíva na zájazdy alebo niekde v areáli DPB hrdzavejú? V sezóne každú nedeľu (keď nie je nákupná turistika do Rakúska) by podľa mňa mohol byť jeden príves pripájaný na 901-ku.
Máte tip na akú linku DPB (či už v meste alebo za hranice mesta) by sa ešte cyklopríves zišiel? Napr. na 91 by to bolo reálne s tým, že bicykle by sa nakladali a vykladali iba na konečných zastávkach?
Kopcianska nie je hranicny priechod, preto sa na nu uvedeny vyrok o "vsetkych hranicnych prechodoch" nevztahuje Navyse cielom tejto akcie nie je vyberat pokuty, ale tvarit sa ze nieco robia.
ked uz, tak TV3... v klasickom nezmenenom zneni to mali aj KT8, a bola to slast...byvavalo
Error 0x007 - kto si co "objednal"....ked uz bola TV1, preco sa kupovali stale zrychlovace?
CKD/Tatra pred rozpustenim cerveneho predchodcu europskej unie vyrabalo to, na co malo dielce, a zakaznik si mohol vybrat akurat tak datum dodania. Farbu, ci specifikaciu voza, to proste neslo ako dnes.. Preto T3 v Prahe, Bratislave, Kosiciach ci Ukrajine je fatalne rovnaka (v zaklade po dodani). DP si uz mohlo nalsedne upravovat podla seba. CKD/Tatra prave na tomto krachlo ze i po 6 generacii vozidiel (s pokusom aj so 7mou generaciou (T7B5) ) sa nikam nedostali, nakolko zakaznik chce to, co potrebuje, a nie, co mu ponukaju, a po znovuobnoveni vyroby a hybridnou zastaralou RT6 skoncili zas....opat ziadne riesenie poziadaviek zakaznika, pretlacanie niecoho, co zakaznikovi nevyhovuje....a ide sa...a preto v case dodavok T6/III uz boli vyzbroje aj modernejsie nez nase TV8, ale CKD dodavalo stale to, co malo. Nasledne sa to krylo "My sme si ale take objednali..."
Ono to trochu pripomina vyrok H.Forda - "Môžete si vybrať akúkoľvek farbu na vaše vozidlo, pokiaľ to bude čierna"
Error 0x007