Reply on: Ámos #206507:
Tak určite, skladovanie vždy vytvára náklady, ale nástroje sú v jeho optimalizácii. Pretože množstevné zľavy na diely (ktorých spotreba je vysoká), či náklady na expresne a časté malé dodávky tiež nie sú zanedbateľné (mimochodom aj minimálne objednávky sú vcelku štandard), plus čo bolo spomínané, čiže to nie je ani z ďaleka o tom, že zruším sklad a ušetrím.
Ámos
Ale neon, brzdove dosticky ci vzduchovy vankus nema byt co na sklade. Ten system by mal byt prepracovanejsi. Na zaklade denneho osetrenia sa zisti co voz potrebuje, na zaklade datumu dodania sa naplanuje na opravu a ta sa zrealizuje. (Stav brzdovych dosticiek sa ma kontrolovat tak, aby sa nestalo ze voz nemoze ist do sluzby lebo ma zodrane brzdove dosticky.)
Cele by to malo fungovat v nejakom softveri, ktory na den, kedy ma byt vykonana udrzba nedovoli voz zaradit do sluzby. Ak voz je nepojazdny odstavi sa a je umiestneni v poradovniku v priorite na prvom mieste s ohladom na datum dodania ND.
Dalej system by mal objednavat vozy na STK+EK, vacsia cistenia, etc. etc. a to plne automaticky presne podla danych kriterii - tepovanie calunenia 2 rocne a podobne)
Pravdepodobne vymyslam vymyslene, dokonca mozno to aj tak v DPB ciastocne funguje.
Ak by toto zacalo fungovat poriadne, tak netreba rezervu 20% ale trebars len 15%. Co je v pocte 600 - 700 vozidiel celkom slusna uspora.
To ze su na sklade ND na bambusy a Ik400 je presne ta zvratenost, ze sa objednava na sklad. Ked sa bude objednavat len suciastka na voz, tak nikdy nic nezvysi. Jedine ak DPB pristupy k repasovaniu ND a zriadi si na to dielnu - (mozno ju aj ma) Potom ano repasovany diel pojde na sklad.
No a situacia v dielnach asi bude lepsia. Ako som pisal, dnes je viac vozov pojazdnych ako byvalo bezne a to mame koniec kvartalu.
Co sa ZV tyka, neviem to ja vobec posudit. neviem kolko spojov sa denne nenahradi. A kolko sa nenahradi, lebo chyba ZV alebo je ZV uz na inej linke.