Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #206507:
Tak určite, skladovanie vždy vytvára náklady, ale nástroje sú v jeho optimalizácii. Pretože množstevné zľavy na diely (ktorých spotreba je vysoká), či náklady na expresne a časté malé dodávky tiež nie sú zanedbateľné (mimochodom aj minimálne objednávky sú vcelku štandard), plus čo bolo spomínané, čiže to nie je ani z ďaleka o tom, že zruším sklad a ušetrím.
Reply on: Ámos #206507:
A koľko je čakacia doba na ND na bus? Ja mám garantované, že mi akýkoľvek náhradný diel výrobce odošle nasledujúci pracovný deň. Napriek tomu sa mi viac vyplatí mať náhradný diel na sklade a mašinu odstavenú o 1 - 3 dni kratšie.
Fotky tých vyhodených ND tu boli,
Cena za čelné sklo nie je vždy rovnaká. Keď nemáš čelné sklá na sklade, skladníka nepotrebuješ? Autobus môže kľudne stáť, než čelné sklo príde, autobus proste je? Žiarovky do blinkrov budeš tieš objednávať po kuse, aby si nemusel platiť skladníka?
Reply on: Valec #206509:
pri shitelisoch sa na sklo cakalo bezne aj mesiac
Reply on: Ámos #206508:
Dlhodobo menej odstavenych vozov = potreba mensej rezervy = menej nakladov na vozidla. Ak mas bezne taketo mnozstvo vozov odstavenych tyzdne cakania na ND, potrebujes viac vozidiel a to stoji peniaze. Pricom tie ND skor ci neskor zaplatis aj tak, pricom na nich este aj zaplatis viac, lebo kupa po jednom kuse je samozrejme drahsia.
Reply on: Ámos #206506:
Nikdy neboli sklady plné všetkého, čo bolo potrebné.
Reply on: Ámos #206507:
A ak je dodacia lehota na to sklo viac ako deň, tak síce ušetríš na skladníkovi*, ale zaplatíš odpis neproduktívneho vozidla.

* Ak vôbec, keďže pochybujem síce, že nové ND idú rovno do dielne, kde ich hneď po vyložení montujú do vozidla.
Reply on: 810zssk #206505:
to plati ak plati rovnica: cim viac vozov v terene = tym vyssie trzby
Nie ak z 464 vozidiel ti jazdi 387, lebo vzdy ti nejake vozy stoja.
Reply on: S499.1023 #206503:
Asi je ina cakacia doba na ND na rusen ci vozen (ak si dobre pamatam v com robis) a ina cakacia doba na ND na bus.
Samozrejme vyhadzovanie uz nakopenych ND bola riadna sprostost a myslim si, ze trestny cin porusovania povinnosti pri sprave cudzieho majetku hovori jasne. No ja som tie vyhodene ND nevidel.

Ak je cena za celne sklo vzdy rovnaka, ci objednas jeden kus alebo pat, tak je vyhodnejsie objednat zakazdym celne sklo. Lebo ked ich mas 5, tak okrem tych skiel zaplatis aj plat skladnika.
Reply on: S499.1023 #206504:
ano ano, lebo ked boli sklady plne, tak kvalita oprav v DPB bola fantasticka.
Reply on: Ámos #206502:
Jedno z najzakladnejsich pravidiel ekonomiky v doprave, ktorym sa riadia vsetci dopravcovia ktori uz neziju v sociku: Najdrahsie je vozidlo, ktore stoji. Dalej plati co uz napisal S499.
Reply on: Ámos #206502:
Viac "pojazdných" vozov je práve preto, že nie je prakticky žiadna rezerva, takže sa na krv musí spojazdniť všetko. Kvalita spojazdnenia je iná vec, že?
Reply on: Ámos #206500:
Asi nie sme moderná firma podľa Ámosovho vzoru, keď máme v náhradných dieloch cca. 10% ceny vozidiel.
A iste je extrémne výhodné objednávať zakaždým jeden kus čelného skla, čo je spotrebný materiál, než ich mať na sklade 5. Taktiež je iste extrémne výhodné predlžovať dobu odstavenia vozidla o čakanie na banálny ND. No a úplne najvýhodnejšie bolo vyhodiť VŠETKY už zaplatené náhradné diely, aj také, ktoré sú dodnes potrebné a potom ich pracne a draho zháňať.
Reply on: Mike #206501:
Tak asi by sa mal premysliet trosku inak ten system. Je hlupostou, ze sa ND objednavaju raz za kvartal. (ak som to dobre pochopil)
Ale neon, brzdove dosticky ci vzduchovy vankus nema byt co na sklade. Ten system by mal byt prepracovanejsi. Na zaklade denneho osetrenia sa zisti co voz potrebuje, na zaklade datumu dodania sa naplanuje na opravu a ta sa zrealizuje. (Stav brzdovych dosticiek sa ma kontrolovat tak, aby sa nestalo ze voz nemoze ist do sluzby lebo ma zodrane brzdove dosticky.)
Cele by to malo fungovat v nejakom softveri, ktory na den, kedy ma byt vykonana udrzba nedovoli voz zaradit do sluzby. Ak voz je nepojazdny odstavi sa a je umiestneni v poradovniku v priorite na prvom mieste s ohladom na datum dodania ND.
Dalej system by mal objednavat vozy na STK+EK, vacsia cistenia, etc. etc. a to plne automaticky presne podla danych kriterii - tepovanie calunenia 2 rocne a podobne)
Pravdepodobne vymyslam vymyslene, dokonca mozno to aj tak v DPB ciastocne funguje.
Ak by toto zacalo fungovat poriadne, tak netreba rezervu 20% ale trebars len 15%. Co je v pocte 600 - 700 vozidiel celkom slusna uspora.

To ze su na sklade ND na bambusy a Ik400 je presne ta zvratenost, ze sa objednava na sklad. Ked sa bude objednavat len suciastka na voz, tak nikdy nic nezvysi. Jedine ak DPB pristupy k repasovaniu ND a zriadi si na to dielnu - (mozno ju aj ma) Potom ano repasovany diel pojde na sklad.

No a situacia v dielnach asi bude lepsia. Ako som pisal, dnes je viac vozov pojazdnych ako byvalo bezne a to mame koniec kvartalu.

Co sa ZV tyka, neviem to ja vobec posudit. neviem kolko spojov sa denne nenahradi. A kolko sa nenahradi, lebo chyba ZV alebo je ZV uz na inej linke.
Reply on: Ámos #206500:
Nové vozidlá majú pre poruchy rovnakú prestojovosť ako tie staré. A v princípe je jedno (sú iba minimálne rozdiely), či je to 3, 4, 5, 6, 7 alebo 12 ročný voz (čo do výpadkov z trate..).

"Doby kedy budu plne sklady nahradnych dielov na ŠMky su davno prec." Nie su. Stale su plne sklady (resp. ešte pár mesiac dozadu boli) na tambusy, teraz sú na 400vkové ikarusy (lebo už to nemajú kam dať a ako to administratívne vyúčtovať..)

"moderne firmy maju minimalne skladove zasoby" - ano, toto zaviedli títo aj v DPB. Konkrétna súčiastka sa objedná na konkrétny voz, až keď sa tento jeden kvôli tomu odstaví (čiže paradoxne niekedy sa objednávajú diely po jednom, lebo dopredu nikto nič viac nenakúpi..) Dôsledok je potom ten, že na kĺbové karosy sú na sklade dokopy dva neony na osvetlenie interiéru, 3 ks brzdové doštičky, 1 ks vzduchový vankúš a pod.. A koľko jazdí karos si môžeš pozrieť tu vkatalógu a s akou pravdepodobnoťou bude nejaká potrebovať daný diel si domyslí asi každý.

"ze ci sa tie vozy nakoniec aj tak opravia" - áno, diely sa objednávajú na začiatku kvartálu, lebo vtedy sa rozdeľujú nové peniaze na divízií autobusy (ale platby DPB od mesta chodia mesačne..).

Čiže situácia v bus dielňach je stále nezmenená už desaťročia...

A záložáky obmedzilo toto vedenie v septembri 2013, kedy spravili systém že stačia 3 záložné autobusy na celú BA celotýždenne... A záložných vodičov netreba vôbec žiadnych, všetko sa zrušilo. (zároveň stým išlo nariadenie o obmedzení používania elektriny na prevádzkach, teda žiadne kúrenie, rýchlovarné kanvice, mikrovlnky, rádia, TV, nič..) Rozšírenie počtu ZV z 3 na 6 v prac. dni prišlo potom už o týždeň a obnovenie záložných vodičov o mesiac, keďže boli signály zo všetkých strán že to je úplná absurdita.. (bola aj novinka na imhd). Ale stále nie sme na tom stave spred jesene 2013, čiastočne aj preto že často chýbajú vozy aj vodiči do bežnej výpravy, takže nemá kto, ani čo to ZV robiť.
Reply on: Andy #206499:
Setrenie na zaloznych vozidlach nie je dobrou vizitkou, to urcite. Ale nie som ten typicky soutous, ktory vie kde ake ZV stali pred 15r., 10r., 5r. a rokom a teraz tam nestoja. Obmedzenie zalozakov prislo uz za Zahradnika a potom boli dane do sukromnych ruk, viac o tom neviem...

Setrenie na nahradnych dieloch... No tu by padla vhod otazka, ze ci sa tie vozy nakoniec aj tak opravia. Evidentne ano, je mozne ze podnik len vyuziva rabaty na vacsie objednavky. Doby kedy budu plne sklady nahradnych dielov na ŠMky su davno prec.

Fakt je ale ten, ze do tohto vobec nevidim, neviem v akom to bolo stave a v akom to je teraz. Len viem, ze moderne firmy maju minimalne skladove zasoby. Jednak v nich nedrzia €, dalej nie je co kradnut a ked sa suciastka ide pouzit tak je nova.
A tiez vidim katalog vozidiel, a dnes je vyrazne viac vozidiel pojazdnych ako byvalo. Vratane SU15. Riesi sa rentabilnost a nerentabilnost oprav a to sa mi paci.

Neviem odkedy presne je Belfi GR, ale vyriesil mnozstvo problemov DPB, dufam ze spolahlivost MHD bude ta dalsia. Nove vozidla tomu dost napomozu, no aj to je jeho robota. Ja dufam, ze ten clovek bude pokracovat v praci a pan primator na neho nehodi vsetku svoju neschopnost, tak ako je zvyknuty.
Reply on: Ámos #206488:
To, že sa uskutočnili úspory je fajn, ale mne osobne sa nepáči šetrenie napr. na záložných vozidlách, šetrenie na odkladaní nákupov náhradných dielov a pod., čo má za dôsledok nižšiu spoľahlivosť MHD. Ak sa šetrí na zabezpečení spoľahlivosti služby, tak to z dlhodobého hľadiska nemá zmysel.
Reply on: trolejbus6207 #206486:
Ked som si tie fotky tak pozeral, tak musim povedat ze to linkove vedenie bolo dost divoke, tak ako pri elektrickach pred septembrom 2012 ?
Reply on: Max #206483:
neS-rovnal-Bahn? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.