Reply on: Ámos #206507:
Tak určite, skladovanie vždy vytvára náklady, ale nástroje sú v jeho optimalizácii. Pretože množstevné zľavy na diely (ktorých spotreba je vysoká), či náklady na expresne a časté malé dodávky tiež nie sú zanedbateľné (mimochodom aj minimálne objednávky sú vcelku štandard), plus čo bolo spomínané, čiže to nie je ani z ďaleka o tom, že zruším sklad a ušetrím.
Ámos
Setrenie na nahradnych dieloch... No tu by padla vhod otazka, ze ci sa tie vozy nakoniec aj tak opravia. Evidentne ano, je mozne ze podnik len vyuziva rabaty na vacsie objednavky. Doby kedy budu plne sklady nahradnych dielov na ŠMky su davno prec.
Fakt je ale ten, ze do tohto vobec nevidim, neviem v akom to bolo stave a v akom to je teraz. Len viem, ze moderne firmy maju minimalne skladove zasoby. Jednak v nich nedrzia €, dalej nie je co kradnut a ked sa suciastka ide pouzit tak je nova.
A tiez vidim katalog vozidiel, a dnes je vyrazne viac vozidiel pojazdnych ako byvalo. Vratane SU15. Riesi sa rentabilnost a nerentabilnost oprav a to sa mi paci.
Neviem odkedy presne je Belfi GR, ale vyriesil mnozstvo problemov DPB, dufam ze spolahlivost MHD bude ta dalsia. Nove vozidla tomu dost napomozu, no aj to je jeho robota. Ja dufam, ze ten clovek bude pokracovat v praci a pan primator na neho nehodi vsetku svoju neschopnost, tak ako je zvyknuty.