Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #206520:
Hej? A v tom servise, kam jazdíš, tiež nemajú nič?
Reply on: fanatikmhd #206518:
Čo je to "spatne sklo"? A železničná vlečka je tu pri akej príležitosti? Povezieš po nej to náhradné čelné sklo na Citelis, na ktorom ti ešte po mesiaci nezaschla farba?
Reply on: Ámos #206517:
Keď sa rúbe les, lietajú triesky? Aj boľševici tým obhajovali svojich Slánskych.
Reply on: Quakeman #206521:
V čom zlyháva moje porovnanie? Pokojne sa môžeme preniesť na úroveň hotelov. Spotrebný materiál, ktorý sa môže kedykoľvek pokaziť, kdesi v sklade určite majú (návliečky, mydlá, uteráky, žiarovky). Silne však pochybujem, že majú sklad, kde majú uložené desiatky dverí, okien, záchodov, umývadiel pre prípad, že raz za rok sa jedna z menovaných vecí rozbije. Ak sa tak stane, izbu na určitý čas uzavrú. Kvôli vypálenej žiarovke by to bola blbosť.

Ako často sa rozbijú na vozidle MHD dvere, utrhne sedadlo, rozbije okno? Ako často sa vypáli žiarovka, pokazí stierač, vozidlo dostane defekt? Ako cestujúci by si pochopil, keby ti neprišiel spoj z dôvodu, že vozidlu prasklo čelné sklo a čaká na nové a teda je odstavené? A pochopil by si keby bolo odstavené z dôvodu, že sa vypálila žiarovka obrysového svetla?

Podľa mňa je extrém oboje - mať sklad s desiatkami čelných skiel, dverami, nárazníkmi, blatníkmi, rovnako ako odstaviť vozidlo z dôvodu, že sa čaká na novú žiarovku. V oboch prípadoch vozidlo nie je spôsobilé jazdy v premávke. Lenže uskladnenie žiaroviek a čelných skiel je trocha rozdiel.
Reply on: Ike #206520:
Ike ty si tiež extrémista ,keď by si mal na starosti niekoľko stoviek domácností a dodacia lehota na novú chladničku by bolo pol roka na mikrovlnku 3 mesiace a rýchlovarnú kanvicu mesiac ver že by si mal na sklade nie 2chladničky a 4 mikrovlnky a 12 kanvíc ale podstatne iné množstvo podporené štatistikou poruchovosti a priemernej doby dodania konkrétneho výrobku.To len na margo porovnávania potrieb 1 domácnosti a DPB so stovkami dopravných prostriedkov.
Reply on: fanatikmhd #206518:
Rozumný príklad. A toto sa dá aplikovať na všetko. Ak mám doma osobný automobil, určite (ako zodpovedný vodič) mám doma aj destilovanú vodu, vodu do ostrekovačov, žiarovky. V garáži však rozhodne nemám 4 nárazníky, dva blatníky a náhradné sedadlá.

Alebo v domácnosti: mám náhradné sáčky do vysávača, náhradnú zubnú pastu a napr. potraviny nepodliehajúce skaze na ktoré je množstevná zľava. Ale rozhodne nemám 2 náhradné chladničky, 4 náhradné mikrovlnky a 12 náhradných rýchlovarných kanvíc.

Som rád, že konečne niekto poukázal na to, že ani jeden extrém nie je správny.
Reply on: Ámos #206517:
OK. Ale podstatné je, že keď vodič napíše do knihy vozidla poruchu (alebo všetky poruchy a zistené nedostatky), tak tá kniha sa iba opečiatkuje a bez toho aby to videl niekto z dielní čo i len z diaľky, tak voz ide ďalší deň opäť do premávky (keby sa opečiatkoval že "ani sme to nevideli"- to by sedelo, ale oni tam dávajú "zadané do opravy" a "oprava vykonaná".). Takže táto prax je tu desaťročia a nezmizla ani teraz...
Jediný "pokrok" je, že už niektorí pečiatku nedajú, ale napíšu do knihy že "daná súčiastka nie je na sklade", prípadne "elektrikár je na OČR", alebo "nebol kanál" a najlepšia situácia je keď je "súčiastka už objednaná" (ale to je fakt málo krát). Teda pointa týchto odkazov je, že s tou napísanou poruchou sa dá jazdiť, tak s tým jazdite.
A ešte "lepší pokrok" dosiahol vozmajster (alebo vozmajstri?), ktorý po prečítaní kníh odstaví maximum vozov zo dňa na deň, čím dosiahne že kým jeden deň je vypravené všetko ako má byť, ďalší deň už chýba 5 vozov a pri ďalších 4 poradiach nie je dodržaná kapacita (sor 10.5 namiesto kĺbu). (To keby niekoho zaujímalo prečo to jeden deň ide a ďalší už nie..). Tento prístup sa podľa mňa už začína približovať správnemu; len škoda že jedna partia vie vozy iba odstaviť, a až iná, s tými istými možnosťami v tých istých priestoroch vie cca polku vozov aj opraviť...
Reply on: Ámos #206517:
Viac menej ma pravdu kazdy, len kazdy tahate z druheho konca.
Je jednoznacne potrebne mat na sklade ND, no ide najma o spotrebny tovar ktory prio beznehodovom stave sa musi menit tak ci onak. Spatne skla, ziarovky, brzdove oblozenia, uhliky motorov, uhliky na zberace (E+T) a pod kraviny sa proste minaju, tie maju byt. No veci na vymenu po nehode (celne skla, narazniky, casti karoserie a pod) je zbytocne drzat, najma pri rozmanitom vozoparku. Len take celne skla.... Co typ, to ine....co seria, to ine.... ine to bolo za cias minulych, kedy Skoda 14Tr, Karosa B732 ci Tatra T3 boli v principe co do dielov vo velkej miere zhodne vozidla. Dnes je doba ina....ale zas na druhu stranu, prave DPB ma vlastnu zeleznicnu vlecku napojenu na zst nove mesto. Pristup do kazdej vozovne hned z dialnice. Naozaj drzat diely je zbytocne, ako uz bolo pisane. Na dennom osetreni vidim, co uz konci z dielov, a naplanujem pri pravidelnej objednavke nove kusy na dany pocet. Pri nehodovm stave sa hajit tym, ze cakanim na diely voz stoji....A? je po nehode, da sa robit dalsich X veci. zatial kontroly a spojazdnenie vozidla, priprava karoserie (vratane lakyrnickych prac) na osadenie dielov, a vuala, farba este nezaschla a diely dorazili......
Ci je tu dakto, kto miluje system DPB "Na holy ram osadime okna v tesneniach, a potom karoseriu nastriekame........"
Sommelier; Valec; S499.1023:
Hej asi mate pravdu, ze nejake zasoby musia byt. No ten system skladovych zasob bol zrejme monstrozny a zle riadeny, ked na sklade boli ND na desatrocia vyradene vozy a zaroven nejazdila polovica SU15 a kopec inych vozov, pricom sa vozidla aj kanibalizovali.

Samozrejme, ze musis mat na sklade ziarovky, prevazdkove kvapaliny a ine skutocne spotrebne zalezitosti. No je rozdiel aky velky mas sklad. S tym aj suvisi kolko skladnikov musis mat.

Nepoznam nove nariadenia ohladom skladov v DPB, ale cely ten povyk mi prisiel ako typicke nedasa, nikdysatotaknerobilo a podobne. Z toho podla mna plynu aj chyby, ktore nove vedenie robi. Kedze vsade je zvyknute na tento postoj, tak potom treba obcas aj strielat naslepo a skusit ci nevida. Obcas vida a obcas nie ☺
Reply on: Ámos #206507:
Tak určite, skladovanie vždy vytvára náklady, ale nástroje sú v jeho optimalizácii. Pretože množstevné zľavy na diely (ktorých spotreba je vysoká), či náklady na expresne a časté malé dodávky tiež nie sú zanedbateľné (mimochodom aj minimálne objednávky sú vcelku štandard), plus čo bolo spomínané, čiže to nie je ani z ďaleka o tom, že zruším sklad a ušetrím.
Reply on: Ámos #206507:
A koľko je čakacia doba na ND na bus? Ja mám garantované, že mi akýkoľvek náhradný diel výrobce odošle nasledujúci pracovný deň. Napriek tomu sa mi viac vyplatí mať náhradný diel na sklade a mašinu odstavenú o 1 - 3 dni kratšie.
Fotky tých vyhodených ND tu boli,
Cena za čelné sklo nie je vždy rovnaká. Keď nemáš čelné sklá na sklade, skladníka nepotrebuješ? Autobus môže kľudne stáť, než čelné sklo príde, autobus proste je? Žiarovky do blinkrov budeš tieš objednávať po kuse, aby si nemusel platiť skladníka?
Reply on: Valec #206509:
pri shitelisoch sa na sklo cakalo bezne aj mesiac
Reply on: Ámos #206508:
Dlhodobo menej odstavenych vozov = potreba mensej rezervy = menej nakladov na vozidla. Ak mas bezne taketo mnozstvo vozov odstavenych tyzdne cakania na ND, potrebujes viac vozidiel a to stoji peniaze. Pricom tie ND skor ci neskor zaplatis aj tak, pricom na nich este aj zaplatis viac, lebo kupa po jednom kuse je samozrejme drahsia.
Reply on: Ámos #206506:
Nikdy neboli sklady plné všetkého, čo bolo potrebné.
Reply on: Ámos #206507:
A ak je dodacia lehota na to sklo viac ako deň, tak síce ušetríš na skladníkovi*, ale zaplatíš odpis neproduktívneho vozidla.

* Ak vôbec, keďže pochybujem síce, že nové ND idú rovno do dielne, kde ich hneď po vyložení montujú do vozidla.
Reply on: 810zssk #206505:
to plati ak plati rovnica: cim viac vozov v terene = tym vyssie trzby
Nie ak z 464 vozidiel ti jazdi 387, lebo vzdy ti nejake vozy stoja.
Reply on: S499.1023 #206503:
Asi je ina cakacia doba na ND na rusen ci vozen (ak si dobre pamatam v com robis) a ina cakacia doba na ND na bus.
Samozrejme vyhadzovanie uz nakopenych ND bola riadna sprostost a myslim si, ze trestny cin porusovania povinnosti pri sprave cudzieho majetku hovori jasne. No ja som tie vyhodene ND nevidel.

Ak je cena za celne sklo vzdy rovnaka, ci objednas jeden kus alebo pat, tak je vyhodnejsie objednat zakazdym celne sklo. Lebo ked ich mas 5, tak okrem tych skiel zaplatis aj plat skladnika.
Reply on: S499.1023 #206504:
ano ano, lebo ked boli sklady plne, tak kvalita oprav v DPB bola fantasticka.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.