Už sa mi druhý krát stalo že po nehode v centre mesta stojí neúmerné množstvo električiek odstavených napriek paralelnému vedeniu tratí. Toto je stav s ktorým treba niečo robiť. Včera 28.1. idem podvečer L5 smerom do Rače. Na križovatke Kolarovo nam / Obchodna sa v smere do centra zrazila električka s autom. A teraz som rátal až som narátal 6 električiek stojacich bezradne pred STU a ďalšiu L8 ktorá tam smerovala. Toto sa nemôže jednoducho stať! Tam môžu čakať tak max 2 vozy. Predstavujem si to takto. Vodič samozrejme nahlási na dispečing že búral. V tom momente má dispečer celí úsek medzi floriánskym a poštovou uzatvoriť a presmerovať spoje inam. L1 miesto doprava odboci smer blumental-> stočí sa pred justičákom-> kamenné -> snp -> vysoká. L5 blumental-> americke -> snp -> vysoka. L8/3 Točí opačný oblúk centrom podla toho ktorá kolaj je volná. Také jednoduché! Stačí aby na poslednej plánovanej zastávke vodič cestujúcim oznámil odklon tak ako sa to robí u autobusov ked niektorý most stojí kvoli havárii. Treba len trochu rozmýšlať páni na dispečikgu ludia ktorý vám za dopravu platia vonku mrznú a nemajú ani šajnu prečo električka nejde. To je ďalšia vec na všetky postihnuté zastávky má okamžite štartovať auto a oznámiť čakajúcim že spoj nepríde to je tiež také ťažké? Druhý prípad bola búračka na super hyper interkontinentálnej zastávke blumentál. Samozrejme že všetky prichadzajuce stroje sa nadrbali sprepacenim až za vyhybky čo nieje až taky problem ked za vami nikto nieje ved cuvat eliny vedia, miesto toho aby odbocili. Racianske spoje smerom na justicak a ruzinovske smerom na vinohrady/ vozovnu krasnany ked sa mohli otocit a obsluzili by ason nejakych cestujucich. No jednoducho vodiči a dispečeri zapojte tie štuple na krku čo tam zjavne mate len aby vám do krku nepršalo.
fanatikmhd
8min takt v pripade vozby na KV, kde ide minimum ludi, nema nejaky extra vyznam, a najdolezitejsie E vozy v BA (NP) budu teda jazdit prakticky nevyuzivane. V principe DPB islo o to, vypomoct DD smerom do centra (Safko) a to iste, kedze 95 jazdila na safko, pre PE. Problem je, ze z 95 2/3 vystupuju na apolle (prestup na ine linky smer ruzinov) ci na landererovej (pesi presun do oblasti niv). To malo, co vyskakuje na malej scene (safku), NLS, moste SNP su skor iba zbludile duse. Prakticky sa jedna prevazne o ludi z Petrzalky - Farského. To, co byva dalej vo vnutrozemi petrzalky ide 83, ci 84 (ovsiste) do centra (Zochova-Hodzko-SAV). Tam ide realny prepravny prud. A nosny system - elektricku chcu nasmerovat zas len na zaciatok centra. Bez prestupneho terminalu (trebars safko) kde by sa dali osedlat aj linky smerujuce inam (so stastim bude 4tka cez safko, a 1ka cez jesenskeho, mozno s velkym usilim obe cez safko) co je celkovo dost nevhodne, nakolko sa vacsina zvezie 1-2 zastavky, a zas prestupi na iny spoj. Ale Petrzalska salina sa zatial bude naprazdno viest 2/3 trasy smerom do KV, kde nikoho nebude brat.... Takze preto som narazal na to, ze trasovanie je nevyhodne a zbytocna blbost. Ale ak uz sa radni pani rozhodli, ostava doriesit, ci to tocit na poddimenzonaej KV, alebo upravit molecku.