Neviem či to tu už bolo....Mazacia električka čo znižuje hluk a opotrebenie koľajníc v Prahe na električkových tratiach. Sú tam aj fotky. Električka vstrekuje dýzou mazivo zo zásobníka rovno na koľajnice, podobný princíp ako pieskovanie....Jedná sa o pôvodnú upravenú električku. Správa je z 22.1.2015. Stojí za úvahu, či by nebolo dobré takéto niečo aj u nás v Bratislave. Viac tu:http://www.metro.cz/galerie-kdo-maze-ten-jede-mazaci-tramvaj-snizi-hluk-a-opotrebeni-koleji-1zx-/co-se-deje.aspx?c=A150122_103839_co-se-deje_rab
fanatikmhd
8min takt v pripade vozby na KV, kde ide minimum ludi, nema nejaky extra vyznam, a najdolezitejsie E vozy v BA (NP) budu teda jazdit prakticky nevyuzivane. V principe DPB islo o to, vypomoct DD smerom do centra (Safko) a to iste, kedze 95 jazdila na safko, pre PE. Problem je, ze z 95 2/3 vystupuju na apolle (prestup na ine linky smer ruzinov) ci na landererovej (pesi presun do oblasti niv). To malo, co vyskakuje na malej scene (safku), NLS, moste SNP su skor iba zbludile duse. Prakticky sa jedna prevazne o ludi z Petrzalky - Farského. To, co byva dalej vo vnutrozemi petrzalky ide 83, ci 84 (ovsiste) do centra (Zochova-Hodzko-SAV). Tam ide realny prepravny prud. A nosny system - elektricku chcu nasmerovat zas len na zaciatok centra. Bez prestupneho terminalu (trebars safko) kde by sa dali osedlat aj linky smerujuce inam (so stastim bude 4tka cez safko, a 1ka cez jesenskeho, mozno s velkym usilim obe cez safko) co je celkovo dost nevhodne, nakolko sa vacsina zvezie 1-2 zastavky, a zas prestupi na iny spoj. Ale Petrzalska salina sa zatial bude naprazdno viest 2/3 trasy smerom do KV, kde nikoho nebude brat.... Takze preto som narazal na to, ze trasovanie je nevyhodne a zbytocna blbost. Ale ak uz sa radni pani rozhodli, ostava doriesit, ci to tocit na poddimenzonaej KV, alebo upravit molecku.