To je zaujímavé, človek z DPB, ktorý je veľmi proti Škodovkám, mi hovoril, aký je pozitívne prekvapený, aké je to tiché. A to, čo si počul, bola hlučnosť vozidla, nie zvršku, hej?
Logicky má byť prihlásený na službu len jeden voz - záložák niekde skončí, odhlási sa a ide Mn, voz, vracajúci sa Mn z dielne, sa na ňu prihlási. Služba má nejaké parametre, odchody, proste na nej nemôžu byť súčasne dva vozy. Teda v normálne fungujúcom systéme riadenia.
Porovnavam to s testovanym Bombardierom.
Ostatne nic ine, moderne na nasich tratiach nejazdilo, takze len z hlucnostou tohto vozidla sa to da porovnat.
naposledy dnes rano o 2.30 videna mnou ist cez namSNP. Od podvozkov isli cez okna do salonu kable.
Celkom si to dole SNPckom sinuli, no priznam sa ocakaval som tizsie vozidlo.
Vo väčšine prípadov v reálnom čase je na trase iba jeden spoj (aj keď boli už prípady pre chybu dispečingu že išli celú jazdu zasebou aj hradený spoj aj ZV..). Ale tú istú službu majú nahodenú dva vozy.. ten ktorý vypadol (a to môže ísť do vozovne na poruchu, alebo stáť pokazený na jednom mieste hodiny a čakať na dielňu, alebo stáť na konečnej s revízormi a čiernymi pasažiermi čakajúcimi na políciu - ale službu má stále nahodenú, je prihlásený v systéme) a potom ZV, ktorý ho hradí..
ešte ma napadla jedna otázka v súvislosti so záložákom - v reálnom čase predsa vykonáva obsluhu jedného poradia len jeden voz - čiže záložák obsluhuje linku a dáva spätnú väzbu o obsluhe zastávok a zastupovaný voz ide po výmene či už na konečnú ako služobná jazda alebo sa niekde napojí na trať a záložák tým pádom suplovanie končí, ľudia prestúpia z voza do voza a ide sa ďalej v normálnom režime... alebo sa mýlim a funguje to inak?
jasne, služba 202/7 neexistuje, ale keď to má mať hlavu a pätu, jednoducho systém evidencie musí byť flexibilný, aby sa v ňom takýto prípad dal nasimulovať, určite to ide, však na Sviatok zosnulých boli pridané služby k cintorínom, ktoré systém evidoval
na prvý pohľad argument o záložáku obstojí, na druhý nie - služba záložáka ma takisto svoje číslo, čiže by mala byť prispôsobená na to, čo je podstatou záložáka - nahradiť akékoľvek výpadok(autobus, trolejbus alebo električku), čiže nerobí tú istú službu, len po istý čas zastupuje nejaké vozidlo na trati, čiže funguje v špeciálnom režime, kde si vie nahodiť akúkoľvek linku a poradie bez toho, aby "prebral" celú službu
ale asi je to zložitejšie, než sa na prvý pohľad zdá - teraz mám na mysli stiahnutie nejakého poradia z jednej linky na druhú, kde jazdí jeden, maximálne dva vozy a kde by výpadok odrezal postihnutú oblasť od MHD
ako som písal, neviem, ako celý systém sledovania výpravy funguje, takže to z mojej strany uzavriem tak, že sa jednoducho nikomu nechcelo zaoberať nejakou skúšobnou jazdou 6101, tak to urobili tak, ako to urobili
Na displeji bolo 3, lebo v palubaku bol prihlaseny do sluzby 202/3. To neznamena ze interne nemohol mat ine oznacenie. Sluzba 202/7 neexistuje, teda ju do PP nenahodis tak aby ti listovalo odchody a podobne.
To ze system umozni dvom vozom jazdit pod tym istym cislom poradia je uplne v poriadku a je mnoho beznych situacii kedy sa to moze stat - napr. jeden voz spoj hradi ako zalozak, druhy sa ide z vozovne napojit na dane poradie.
Staznosti ma napadli ako problem, ale uprimne, kolko ludi sa stazuje s uvedenim cisla poradia? A kolko z nich neuvedie ziaden iny udaj (cas, cislo voza a podobne)?
inak, vieš čo je zaujímavé? v tej automatizovanej výprave sa objaví každá kravina, každý omyl vodiča, keď zle naťuká službu alebo linku(neviem, ako sa tam prihlasuje do systému), ale včerajšia zdupľovaná 202/3 sa tam nevyskytla ?
trolejbus6207
je tam aj dnes?