ešte ma napadla jedna otázka v súvislosti so záložákom - v reálnom čase predsa vykonáva obsluhu jedného poradia len jeden voz - čiže záložák obsluhuje linku a dáva spätnú väzbu o obsluhe zastávok a zastupovaný voz ide po výmene či už na konečnú ako služobná jazda alebo sa niekde napojí na trať a záložák tým pádom suplovanie končí, ľudia prestúpia z voza do voza a ide sa ďalej v normálnom režime... alebo sa mýlim a funguje to inak?
jasne, služba 202/7 neexistuje, ale keď to má mať hlavu a pätu, jednoducho systém evidencie musí byť flexibilný, aby sa v ňom takýto prípad dal nasimulovať, určite to ide, však na Sviatok zosnulých boli pridané služby k cintorínom, ktoré systém evidoval
na prvý pohľad argument o záložáku obstojí, na druhý nie - služba záložáka ma takisto svoje číslo, čiže by mala byť prispôsobená na to, čo je podstatou záložáka - nahradiť akékoľvek výpadok(autobus, trolejbus alebo električku), čiže nerobí tú istú službu, len po istý čas zastupuje nejaké vozidlo na trati, čiže funguje v špeciálnom režime, kde si vie nahodiť akúkoľvek linku a poradie bez toho, aby "prebral" celú službu
ale asi je to zložitejšie, než sa na prvý pohľad zdá - teraz mám na mysli stiahnutie nejakého poradia z jednej linky na druhú, kde jazdí jeden, maximálne dva vozy a kde by výpadok odrezal postihnutú oblasť od MHD
ako som písal, neviem, ako celý systém sledovania výpravy funguje, takže to z mojej strany uzavriem tak, že sa jednoducho nikomu nechcelo zaoberať nejakou skúšobnou jazdou 6101, tak to urobili tak, ako to urobili
Na displeji bolo 3, lebo v palubaku bol prihlaseny do sluzby 202/3. To neznamena ze interne nemohol mat ine oznacenie. Sluzba 202/7 neexistuje, teda ju do PP nenahodis tak aby ti listovalo odchody a podobne.
To ze system umozni dvom vozom jazdit pod tym istym cislom poradia je uplne v poriadku a je mnoho beznych situacii kedy sa to moze stat - napr. jeden voz spoj hradi ako zalozak, druhy sa ide z vozovne napojit na dane poradie.
Staznosti ma napadli ako problem, ale uprimne, kolko ludi sa stazuje s uvedenim cisla poradia? A kolko z nich neuvedie ziaden iny udaj (cas, cislo voza a podobne)?
inak, vieš čo je zaujímavé? v tej automatizovanej výprave sa objaví každá kravina, každý omyl vodiča, keď zle naťuká službu alebo linku(neviem, ako sa tam prihlasuje do systému), ale včerajšia zdupľovaná 202/3 sa tam nevyskytla ?
Keby som ten voz nevidel na vlastné oči, že mal na displeji 202 a na malom displeji poradové číslo 3, tak sa s Tebou o tom doťahovať nebudem. Beriem, DPB si potreboval niečo vyskúšať, to že to malo nahodenú nejakú službu, aby fungoval informačný systém a hlásilo to zastávky, s tým takisto nemám najmenší problém. Ale ešte raz - ako môžu byť v systéme dva vozy na jednej linke na jednom poradí? To fakt sa nad tým nikto z DPB nezamyslel? Ja neviem, ako je postavený informačný systém, ale nemôže byť predsa problém, aby sa vygenerovala nejaká mimoriadna služba, keď už chceli niečo testovať. Ak si si nevšimol, ja som nepísal, že tam chcem mať nejakú 202X, písal som, že to mohla byť napríklad 202/7. Tú X som spomenul preto, ako to sa to robilo pred 30-timi rokmi. Nenapadla Ťa aj taká hypotetická situácia - čo keby sa na tej službe niečo prihodilo a niekto by sa sťažoval na linku 202/3 bez toho, aby uviedol číslo voza? Ako by sa to potom riešilo? Bol by popoťahovaný vodič, ktorý robil "pravú" 202/3?
Že zrovna Tebe, ktorý požaduješ 100% dodržiavanie pravidiel zo strany vodičov, takýto chaos nevadí, je mi miernou záhadou ?
Nie som schopny uznat nic co nie je podlozene nejakym racionalnym argumentom. Kludne nejaky uved, napis v com je to problem a potom to mozno uznat schopny budem.
Btw, to ze vozidlo bolo na palubaku prihlasene do nejakej sluzby este nemusi znamenat ze bolo na "rovnakom poradi" - kludne interne mohlo byt oznacene nejako inak (ci aj bolo, to netusim).
GPS (v hovorovej reči) = prijímač polohy GPS družíc + nejaký drobný soft na vypočítanie polohy prijímača v súradnicovom systéme (poloha GPS družíc predstavuje stred geometrického telesa "guľa" s polomerom rovným vzdialenosti vypočítanej na základe časového rozdielu odoslania signálu z družice a prijatia prijímačom na zemskom povrchu. Poloha sa teda určuje ako prienik troch a viac gúľ).
Navigácia = pokročilejší software, ktorý obsahuje mapy buď v georeferencovanom (umiestnenom v súradnicovom systéme) rastri alebo vo vektore. Keďže poloha GPS prijímača sa počíta v tom istom súradnicovom systéme, je možné umiestniť na túto mapu bod polohy. Dnes je bežnou súčasťou funkcia snapping, ktorá umožňuje v prípade slabšieho signálu lokalizovať bod (polohu) na konkrétnu komunikáciu (teda bus nejde podľa navigácie napríklad 2,5 m vedľa vozovky). Ak tieto cestné komunikácie navyše obsahujú metadáta (prípad vektoru - napr. MPR, jednosmerky a pod.), potom navigácia (software) dokáže pokročilejšie funkcie, ako napr. výpočet trasy, predpokladaný čas a pod.
GPRS = mobilný signál na prenos dát. Môže prenášať čokoľvek a teda o.i. aj údaje o polohe konkrétneho prijímača, ktorý sa nachádza v konkrétnej krabičke v konkrétnom vozidle.
Tieto tri veci vedia existovať nezávisle bez seba. Keďže každá niečo stojí, asi by nemalo zmysel aby mali vodiči navigáciu (zrejme najdrahšia položka) v každom vozidle. Preto predpokladám, že majú len GPS modul, ktorý prostredníctvom GPRS posiela dáta na dispečing, kde sú jednotlivé vozidlá zobrazované v softvéri (alebo službe ako google maps a pod.)
jednoducho nie si schopný uznať, že dva vozy s rovnakým poradím na trati je blbosť, takže nebudem s Tebou polemizovať, aj tak by to k ničomu neviedlo, dobrú noc
Dnes som navigoval vodiča Slovak Lines smer Borinka na zachádzku do Bory Mall. Najskôr nechápal kam chcem ísť´. Predpokladal, že idem do Borinky. ? Vysvetlil som mu, že myslím to nové obchodné centrum kam má tento spoj zachádzať. Tak sa pozrel na nejaký papierik a uznal, že tam má ísť.
Lenže povedal, že tam ešte nikdy nebol. Žiaľ aj ja som si neskoro všimol, že na kruháči pred Krematóriom sa treba správne zaradiť a tak sme sa museli otočiť pri Krematóriu. ? Oni majú GPS bez navigácie??
Akusticky hlási iba "Nasleduje zastávka ...". Nestihol som si všimnúť či vonkajšie transparenty pri rolovaní trasy zobrazujú aj túto novinku. Bol som zvedavý koľko ľudí tam a odtiaľ bude cestovať, ale iba ja som vystupoval. Pri Bory Mall stojí (pravdepodobne aj v smere na AS) na hlavnej ceste na zastávke MHD smer Devínska Nová Ves.
Vie niekto pre koho boli vytypované tie zachádzkové spoje? Cez pracovné dni jeden podvečer, cez víkendy po jednom cez obed, poobede, podvečer a večer.
Samko, napadlo, aj ja som voľakedy jazdil posilové linky, keď sa naháňali vozokilometre kvôli výkonom, ale NIKDY to nemalo poradie normálnej linky, vždy to bola nejaká X za číslom linky, napríklad 213X bez poradia. Ale chápem, že v dnešnej digitálnej dobe, keď každý voz má palubák, je proste nemožné, aby sa vymyslela nejaká fiktívna služba ? dúfam, že vodič, čo to jazdil, nebude mať strhnuté prémie za non stop meškanie 6 minút ? ? ?
Ja by som si dovolil myslieť, ba až tvrdiť, že trolejbus 6207 bude vedieť lepšie ako Ty, na čo slúži kurzové číslo ("poradie") a práve preto sa pozastavuje nad tým, ako mohli byť na linku vypravené dva rovnaké kurzy. To by, o.i., civilizovaný systémm nemal ani dovoliť.
Napadla ta taka varianta ze to poradie nesluzi na sotoucely? Tak snad islo o to aby to vodicovi normalne listovalo sluzbu a na ten ucel sa do danej sluzby prihlasil. Pre cestujucich to bol tiez benefit, lebo infosystem bez problemov oznamoval zastavky.
Mna by skor zaujimalo preco to jazdilo prave na 202 a nie na niecom vhodnejsiom.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
810zssk
To ze system umozni dvom vozom jazdit pod tym istym cislom poradia je uplne v poriadku a je mnoho beznych situacii kedy sa to moze stat - napr. jeden voz spoj hradi ako zalozak, druhy sa ide z vozovne napojit na dane poradie.
Staznosti ma napadli ako problem, ale uprimne, kolko ludi sa stazuje s uvedenim cisla poradia? A kolko z nich neuvedie ziaden iny udaj (cas, cislo voza a podobne)?