napísal som, že dúfam, osobne som presvedčený, že je to najhoršia varianta, aká mohla nastať, ale s tým nikto z nás nič neurobí, je to jednoducho realita, pred ktorú nás Delfín a spol postavili ☠
? Treba ešte dodať, že 14TrM sú oproti 14Tr10 poruchovejšie. V Bratislavských novinách sa písalo o 10 trolejbusoch, čo zostanú. Takže zjavne z kĺbov 6635-6638, prípadne 6604, 6621, 6624. Veď sú zase nejaké na ťažkej údržbe....
Novostavby 14TrM budú vyradené medzi prvými podľa kompetentného človeka. Totižto tie prvé (6304, 6263, 6293..) sú vraj oveľa v horšom stave ako viaceré 14Tr po GO, lebo sa na nich nerobila za celú dobu žiadna väčšia oprava. Prežiť majú možno tie najnovšie (2?3?4?) a 14Tr po GO v Zlíne.
Osobne si myslím žeby ešte veľmi dlho (alternatívne po odpredaju na Ukrajinu) mohli prežiť 15TrM 663x.
Ano, 25 Tr je nieco strasne, takisto ani 21 Tr nie je boh vie co, ale budme radi, ze vtedy tie peniaze neboli, lebo neviem si predstavit, ze by miesto 15 Tr(M) jazdili 25 Tr. Co sa tyka tych TrM novostavieb, niektore su v pohode, no teraz mam pocit, ze aj napriek novej konstrukcii hucia viac, ako najstarsie vozy 14 Tr, napr. 6230. A tie dve 15 TrM co DPB odkupil z Ceska, tie su nahodou celkom v poho. Obidve su dost tiche, aj ked 6639 uz dost hrkoce, ale predsalen jej rok vyroby je 1995, co je starsie ako najnovsie bratislavske 15 TrM. Tych 7 vozidiel, co za tych 12 rokov kupili ako nove, to im nevyslo absolutne a TroloSORy vyzeraju byt zatial OK. Uvidime, co s nimi stane za par rokov. Len aby tie 14 TrM nevydrzali dlhsie...
myslím, že s týmto zhrnutím sa dá súhlasiť s jednou poznámkou - bez eurofondov by sa trolejbusy rútili do záhuby, tým nechcem povedať, že sa tie prachy nedali vynaložiť efektívnejšie, ale bez nich by bola situácia naozaj kritická - za posledných dvanásť rokov sa kúpilo SEDEM trolejbusov(nerátam novostavby zo skeletov a dve zgenerálkované 15Tr-ky), s ktorými sú obrovské problémy a na ktoré tu nenájde pomaly nikto dobrého slova, dúfam, že troloSOR-y dopadnú lepšie...
"Nákup 30 nových električiek a 80 trolejbusov"
-> Vozidla boli "vysutazene" cez pochybne tendre, tender na trolejbusy bolo treba kvoli diskriminacii opakovat
"Po 53 rokoch vraciame električku do Petržalky cez nový Starý most"
-> Je to velice nedorieseny projekt, na prvom mieste zase klasicky stali sukromne zaujmy (Estakada Artmedia) pred zaujmamy verejnymi (Estakada Bosakova), nedoriesena cyklisticka doprava, atd.
"Nová trolejbusová trať na Patrónke"
-> Poslali sme trolejbusy do zapchy
"Spustenie Bratislavskej integrovanej dopravy"
-> Tiez nedoriesene, okrem zjednotenej tarify ziadne dopravne zlepsenia, 1. etapa meskala 3 mesiace, 2. uz meska pol roka...
"Nová linka MHD z Hlavnej Stanice do Eurovei"
-> To je nahradna linka pre zrusenu elektrickovu linku 13, tak neviem preco sa tym chvali...
"Opravený električkový tunel pod hradom"
-> A hned nato sme kvoli obyvatelom ciernej stavby znizili prevadzkovu rychlost...
"Zrenovované podchody na Zochovej..."
-> A Ftacik sa tam zahral na velky vzor pre nasu mladez, ked tam "legalne" posprejoval steny...
...
Suhrn: Nechem vyzniet ako velky pesimista alebo clovek, ktory furt frfla na vsetko. Ale je to take typicky slovenske, ze sa nas pan primat(or) chvali sposobom "Hlavne ze sme nieco postavili". Pri tom vela projektov bolo nedotiahnutych alebo zlych, a dali sa urcite spravit lepsie. Chvalime sa ako podporujeme verejnu dopravu, ale koname presne naopak...
A treba aj poznamenat, ze bez nasich eurofondov, ktore mesto pazravo cuca, by sa väcsina tychto projektov neuskutocnila. Vsak mi potrebujeme aj na opravenie trolejoveho vedenia na Gastanovej eurofondy!
Ale mozno by bolo lepsie, keby mesto nemalo k dispozicii ojrofondy. Mozno by v tom pripade lepsie hospodarilo, a nestavalo nezmysli typu Estakada Artmedia...
Nanestastie asi velka cast oveciek bude verit vsetkym hore spomenutym vyrokom a nepozru sa, co sa naozaj za tm skryva...
skopi