Reply on: zakaznik #200221:
"buď obmedzenie práva na podnikanie alebo neexistencia organizovanej verejnej dopravy"Chceš mi teda povedať, že za rovnaké/nižšie/žiadne náklady pre mesto aj cestujúcich, by si v Bratislave uvoľnením trhu dokázal zabezpečiť rovnaký alebo lepší rozsah mestskej dopravy? Už by som chcel vidieť tú bitku dopravcov o vykonávanie nočnej dopravy za 1 € / cestujúceho.
To, že sú ulice plné áut nemá na svedomí obmedzenie podnikania v doprave (koniec koncov, ak by sa robil tender na dopravcov, tak všetci majú rovnaké šance ho za daných podmienok vyhrať), ale obmedzenie/zaostávanie ponuky a kvality dopravných služieb za želanými potrebami užívateľov. Túto disproporciu vidno najmä v Bratislave, kde už len samotná verbálna podpora verejnej dopravy je míle za požiadavkami, pričom skutočné činy sú desiatky až stovky míľ za týmito rečami.
S499.1023
Až pôjdeme najbližšie na šotovýlet, vyberiem od teba cenu obvyklú a odvediem z toho daň? Alebo ťa pošlem na vlak, ktorý aj napriek vyššej cene a dotácii bude stratový?