Reply on: zakaznik #200221:
"buď obmedzenie práva na podnikanie alebo neexistencia organizovanej verejnej dopravy"Chceš mi teda povedať, že za rovnaké/nižšie/žiadne náklady pre mesto aj cestujúcich, by si v Bratislave uvoľnením trhu dokázal zabezpečiť rovnaký alebo lepší rozsah mestskej dopravy? Už by som chcel vidieť tú bitku dopravcov o vykonávanie nočnej dopravy za 1 € / cestujúceho.
To, že sú ulice plné áut nemá na svedomí obmedzenie podnikania v doprave (koniec koncov, ak by sa robil tender na dopravcov, tak všetci majú rovnaké šance ho za daných podmienok vyhrať), ale obmedzenie/zaostávanie ponuky a kvality dopravných služieb za želanými potrebami užívateľov. Túto disproporciu vidno najmä v Bratislave, kde už len samotná verbálna podpora verejnej dopravy je míle za požiadavkami, pričom skutočné činy sú desiatky až stovky míľ za týmito rečami.
zakaznik
Čo si napísal sa nazýva falošná dilema - buď obmedzenie práva na podnikanie alebo neexistencia organizovanej verejnej dopravy.
Vrátim sa k pôvodnej téme - podľa môjho názoru úlohou štátu je v nevyhnutnej miere vytvárať pravidlá na existujúce alebo v budúcnosti vymyslené formy podnikania. To aká forma dopravy sa presadí, by mal určiť trh, nie štát alebo nejakí lobisti. Laminátka má pravdu, podobné zákazy dopravy/žiaroviek/ vysávačov sú predzvesťou záhuby.
Obmedzovanie podnikania v doprave je tu už vyše 60 rokov a výsledok vidíme - ulice sú plné áut.
Protesty taxikárov by som prirovnal k protestom v minulosti, keď robotníkov v továrňach začali nahrádzať prvé stroje.