Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: zakaznik #200221:
"buď obmedzenie práva na podnikanie alebo neexistencia organizovanej verejnej dopravy"
Chceš mi teda povedať, že za rovnaké/nižšie/žiadne náklady pre mesto aj cestujúcich, by si v Bratislave uvoľnením trhu dokázal zabezpečiť rovnaký alebo lepší rozsah mestskej dopravy? Už by som chcel vidieť tú bitku dopravcov o vykonávanie nočnej dopravy za 1 € / cestujúceho.


To, že sú ulice plné áut nemá na svedomí obmedzenie podnikania v doprave (koniec koncov, ak by sa robil tender na dopravcov, tak všetci majú rovnaké šance ho za daných podmienok vyhrať), ale obmedzenie/zaostávanie ponuky a kvality dopravných služieb za želanými potrebami užívateľov. Túto disproporciu vidno najmä v Bratislave, kde už len samotná verbálna podpora verejnej dopravy je míle za požiadavkami, pričom skutočné činy sú desiatky až stovky míľ za týmito rečami.
Reply on: MatejBA #200211:
Anno Domini nie je "po Kristovi" ale "Roku Pána " a neviem teda o Rímskej ríši za nášho letopočtu, ktorá by vydržala tisíc rokov. Nástupcov s názvom "Svätá Rímska Ríša" nepovažujem teda rozhodne za Rímsku Ríšu nepovažujem.
Reply on: zakaznik #200221:
Obmedzovanie v oblasti dopravy je od začiatku 20. storočia minimálne. A práve štát a verejná správa majú zabezpečiť verejnú dopravu, totiž aby to tvorilo ucelený systém, treba to jednotne plánovať.
Reply on: Valec #200215:
Na východ od SR vidíme príklad, že tam kde je dotovaná verejná doprava v rozklade, kde keď nastupujem do električky s intervalom 16-20', tak ďalší spoj sa už trmáca na konci ulice... tam ju zastupujú maršutky. Mali by ich tam zakázať a ulice budú plné áut. 🙂

Čo si napísal sa nazýva falošná dilema - buď obmedzenie práva na podnikanie alebo neexistencia organizovanej verejnej dopravy.

Vrátim sa k pôvodnej téme - podľa môjho názoru úlohou štátu je v nevyhnutnej miere vytvárať pravidlá na existujúce alebo v budúcnosti vymyslené formy podnikania. To aká forma dopravy sa presadí, by mal určiť trh, nie štát alebo nejakí lobisti. Laminátka má pravdu, podobné zákazy dopravy/žiaroviek/ vysávačov sú predzvesťou záhuby.

Obmedzovanie podnikania v doprave je tu už vyše 60 rokov a výsledok vidíme - ulice sú plné áut. 🙂

Protesty taxikárov by som prirovnal k protestom v minulosti, keď robotníkov v továrňach začali nahrádzať prvé stroje.
Reply on: Tedomík #200218:
Ved mali takmer dvojmesacne skolenie tak by to mali vediet...?
Reply on: Petto #200217:
Včera som mal šťastie na klimatizovanú Sorku na L21 a klíma fungovala, všetky okná boli zatvorené aj keď (a možno práve preto) vodič bol v zácviku. Síce to nebolo ako v MBCC, ale stále lepšie ako v Soroch bez klímy. Tie patria do šrotu.
Reply on: ross #200216:
Vysvetli vodičovi ako sa používa 😉
Reply on: ross #200216:
co som videl dnes klbove klimatizovane klobaSORky ,tak vsade pootovarane okna, cize pravdepodobne klima OFF
Mam pocit, ze ta klima v SORoch je asi iba na okrasu. Isiel som 6005,6007,6008 a este jednym ktoreho cislo si nepamatam a vsade klima zapnuta ale absolutne neucinna... Mal som sto chuti otvorit okno aj ked neznasam ked to niekto robi.... Kde je problem?
Reply on: zakaznik #200214:
Máš pravdu, organizovaná verejná doprava ani existovať nemusí... existuje fasa aplikácia, vzniknú nejaké maršutky a ulice budú plné áut... však na východ od SR existuje toho pekný príklad.
Reply on: Valec #200213:
"zatiaľ čo legálny taxikár má aj kopec povinností, používateľovi tejto aplikácie nič také netreba... Teda, môžeme hodiť za hlavu všetky existujúce pravidlá a silnejší/lacnejší vyhráva"
- to je podobná logika, ako tá, že doprava vo verejnom záujme musí obsluhovať aj linky, ktoré sú stratové, takže treba plošne na území mesta/regiónu obmedziť právo na podnikanie všetkým ostatným. Nič nebráni tomu taxikárovi prejsť na inú formu podnikania, ktorá sa mu viac oplatí. Stupídne predpisy pre taxislužby, napr. maximálny vek auta (zrejme vďaka lobingu autopriemyslu) sú samostatná kapitola.

Vodič súkromného auta má tiež kopec povinností: získanie vodičského oprávnenia, emisná a technická kontrola vozidla, poistenie, registrácia vozidla. Je toho viac než dosť. Keď si zhrnieme informácie o aplikácii: existuje záznam o tom, koľko človek vodičovi zaplatil a dá sa spätne identifikovať jedna aj druhá strana "obchodu". To je dosť na to, aby štátny aparát našiel spôsob, ako vybrať svoje výpalné z takejto služby. Neexistuje žiadny dôvod na to niečo také zakázať, okrem záujmov taxikarskej mafie.

V doprave sa obzvlášť prejavuje vlastnosť ľudí na každé riešenie nájsť problém.
Reply on: S499.1023 #200193:
Viem, že s tebou sa mi bude ťažko hádať... ale skúsim to.

Čím speje k záhube? Lebo ja v tom vidím zatiaľ iba toľko, že zatiaľ čo legálny taxikár má aj kopec povinností, používateľovi tejto aplikácie nič také netreba... Teda, môžeme hodiť za hlavu všetky existujúce pravidlá a silnejší/lacnejší vyhráva.
Reply on: S499.1023 #200193:
Podľa typického socialistu na zvezenie iného občana v Tvojom aute potrebuješ taxikársku licenciu, ale dve tony kapusty ako "prebytku" z tvojej záhrady môžeš predávať len tak, ako súkromná osoba... ?
Reply on: S499.1023 #200206:
A.D. - Anno Domini - Po Kristovi (nasho letopoctu) - ale vsak to urcite viec 🙂

Amos: To, ze bola v roznych obmenach neznamena, ze nepadla pre prebujnely aparat a pohodlnost obcanov. A pokial ma pamet neklame (a nebudem to teraz hladat na Googli nech nevyzeram, ze vsetko viem), zapadorimska risa sa rozpadla niekde medzi 300-500 nasho letopoctu. To, co hovoris, ze vydrzalo dlhsie, bola vychodorimska risa (samozrejme ma oprav, ak sa mylim) co bolo vlastne grecko a turecko.
Reply on: irizar #200203:
A načo vôbec dávajú inzerát, keď majú "vysoký počet uchádzačov" ??
Reply on: Ámos #200200:
Čo je to AD?
Reply on: MatejBA #200195:
Ktorá bola v ČOM?
Reply on: ivanbuto #200204:
Áno, v podstate by sa to dalo elegantne riešiť podchodom

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.