Obmedzovanie v oblasti dopravy je od začiatku 20. storočia minimálne. A práve štát a verejná správa majú zabezpečiť verejnú dopravu, totiž aby to tvorilo ucelený systém, treba to jednotne plánovať.
Na východ od SR vidíme príklad, že tam kde je dotovaná verejná doprava v rozklade, kde keď nastupujem do električky s intervalom 16-20', tak ďalší spoj sa už trmáca na konci ulice... tam ju zastupujú maršutky. Mali by ich tam zakázať a ulice budú plné áut.
Čo si napísal sa nazýva falošná dilema - buď obmedzenie práva na podnikanie alebo neexistencia organizovanej verejnej dopravy.
Vrátim sa k pôvodnej téme - podľa môjho názoru úlohou štátu je v nevyhnutnej miere vytvárať pravidlá na existujúce alebo v budúcnosti vymyslené formy podnikania. To aká forma dopravy sa presadí, by mal určiť trh, nie štát alebo nejakí lobisti. Laminátka má pravdu, podobné zákazy dopravy/žiaroviek/ vysávačov sú predzvesťou záhuby.
Obmedzovanie podnikania v doprave je tu už vyše 60 rokov a výsledok vidíme - ulice sú plné áut.
Protesty taxikárov by som prirovnal k protestom v minulosti, keď robotníkov v továrňach začali nahrádzať prvé stroje.
Včera som mal šťastie na klimatizovanú Sorku na L21 a klíma fungovala, všetky okná boli zatvorené aj keď (a možno práve preto) vodič bol v zácviku. Síce to nebolo ako v MBCC, ale stále lepšie ako v Soroch bez klímy. Tie patria do šrotu.
Mam pocit, ze ta klima v SORoch je asi iba na okrasu. Isiel som 6005,6007,6008 a este jednym ktoreho cislo si nepamatam a vsade klima zapnuta ale absolutne neucinna... Mal som sto chuti otvorit okno aj ked neznasam ked to niekto robi.... Kde je problem?
Máš pravdu, organizovaná verejná doprava ani existovať nemusí... existuje fasa aplikácia, vzniknú nejaké maršutky a ulice budú plné áut... však na východ od SR existuje toho pekný príklad.
"zatiaľ čo legálny taxikár má aj kopec povinností, používateľovi tejto aplikácie nič také netreba... Teda, môžeme hodiť za hlavu všetky existujúce pravidlá a silnejší/lacnejší vyhráva"
- to je podobná logika, ako tá, že doprava vo verejnom záujme musí obsluhovať aj linky, ktoré sú stratové, takže treba plošne na území mesta/regiónu obmedziť právo na podnikanie všetkým ostatným. Nič nebráni tomu taxikárovi prejsť na inú formu podnikania, ktorá sa mu viac oplatí. Stupídne predpisy pre taxislužby, napr. maximálny vek auta (zrejme vďaka lobingu autopriemyslu) sú samostatná kapitola.
Vodič súkromného auta má tiež kopec povinností: získanie vodičského oprávnenia, emisná a technická kontrola vozidla, poistenie, registrácia vozidla. Je toho viac než dosť. Keď si zhrnieme informácie o aplikácii: existuje záznam o tom, koľko človek vodičovi zaplatil a dá sa spätne identifikovať jedna aj druhá strana "obchodu". To je dosť na to, aby štátny aparát našiel spôsob, ako vybrať svoje výpalné z takejto služby. Neexistuje žiadny dôvod na to niečo také zakázať, okrem záujmov taxikarskej mafie.
V doprave sa obzvlášť prejavuje vlastnosť ľudí na každé riešenie nájsť problém.
Viem, že s tebou sa mi bude ťažko hádať... ale skúsim to.
Čím speje k záhube? Lebo ja v tom vidím zatiaľ iba toľko, že zatiaľ čo legálny taxikár má aj kopec povinností, používateľovi tejto aplikácie nič také netreba... Teda, môžeme hodiť za hlavu všetky existujúce pravidlá a silnejší/lacnejší vyhráva.
Podľa typického socialistu na zvezenie iného občana v Tvojom aute potrebuješ taxikársku licenciu, ale dve tony kapusty ako "prebytku" z tvojej záhrady môžeš predávať len tak, ako súkromná osoba... ?
A.D. - Anno Domini - Po Kristovi (nasho letopoctu) - ale vsak to urcite viec
Amos: To, ze bola v roznych obmenach neznamena, ze nepadla pre prebujnely aparat a pohodlnost obcanov. A pokial ma pamet neklame (a nebudem to teraz hladat na Googli nech nevyzeram, ze vsetko viem), zapadorimska risa sa rozpadla niekde medzi 300-500 nasho letopoctu. To, co hovoris, ze vydrzalo dlhsie, bola vychodorimska risa (samozrejme ma oprav, ak sa mylim) co bolo vlastne grecko a turecko.
Tiež si myslím, že táto CSS bude katastrofa a spomalí MHD, ale magistrát to takto schválil.
Priechod pre peších Hýrošova -> Kaufland by sa v tomto prípade dal riešiť aj mimoúrovňovo, keďže celý Kaufland je vlastne o jednu úroveň nižšie, nemuseli by byť ani schody. V tom prípade by nebolo nutné budovať CSS, výjazd z Kauflandu by bol len doprava.
zakaznik