V tej Viedni ma docela prekvapuje množstvo IAD, čakal som menej..
Pokiaľ sa u nás definuje, že je žiadúce naďalej podporovať IAD, a utláčať MHD, tak arivederci Autoslava... neviem prečo, ale od prírody nejak nemám rád autá...
D4 určite odľahčí mesto od tranzitnej dopravy. Ale nedalo by sa tých 1,3 miliardy v súčasnosti investovať aj efektívnejšie? Nemám konkrétny návrh, ale možno niekto má.
To je nepotvrdená hypotéza. Lamačská bola do dokončenia D2 tranzitná tepna, Pražská a Brnianska taktiež pred vybudovaním Prístavného mosta. Aj za socializmu mala BA dopravné väzby z okolím, ktoré potrebovala. Netvrdím, že by to bolo horšie, ako keby sme teraz spravili z menovaných ulíc dvojpruhové, ale rozhodne by to asi nepostačovalo.
Neviem odkial tie kamiony idu, ale opakujem, z Madarska asi nie, kedze z Madarska ich po tej D2 chodi minimum, takze by sa museli generovat niekde na Pecni, alebo co ? Podobne osobne auta, je ich tam strasne malo.
Tak neviem, ale to množstvo kamionov s maďarskými a poľskými značkami, ktoré stretávam na Prístavnom moste v špičke asi nejde z ČR ?. A pod tranzitom myslím pochopiteľne aj osobné automobily, ktorých tiež nie je málo.
A nezabudni, že Prístavný most (a dokonca aj Lafranconi) by odľahčila aj severná časť D4. Samozrejme, ~10 km tunel na Slovensku - buďme realisti. Ale rozhodne je to lepšie a rozumnejšie ako všelijaké plánované kolektory na D2. Inak ak ide o mňa, tak BA by dosť odľahčilo aj predĺženie R1 z Trnavy cez Senicu po Kúty a napojenie na D2.
Ono to mas tak, ze velke komunikacie pritahuju viac dopravy. Je uplne mozne, ze keby bola Prazska dvojpruhova tak by to zvladala relativne v pohode, pretoze doprava by sa presmerovala uplne inak, pripadne by viac ludi vyuzivalo ine formy dopravy.
Komunisti boli megalomani. Museli sme Západu ukázať, že my máme na veľa. A preto stavali často zbytočne veľké a náročné komunikácie s cieľom demonštrovať silu. Preto sa Bratislava pretkala krížom-krážom rôznymi štvorpruhovými komunikáciami a zničilo sa centrum. Vtedy nebolo toľko vozidiel, aby to bolo potrebné. Každopádne aj vtedy to bola diagnóza "autoslava" lebo sa ulice nafukovali a zaberal sa inak využiteľný verejný priestor (parky).
Teraz citujem nášho prezidenta: niekedy žiaľbohu, zároveň však chvaľabohu že žiaľbohu, boli megalomani, lebo dvojpruhová Brnianska, Lamačská a Pražská s množstvom križovatiek by asi nepostačovali. ?
1. OK, rychlost beriem, ale nemyslim si ze to vyvazi straty tym ze pojde o obchadzku (s vynimkou tranzitu AT/HU-D1, k tomu ale viac nizsie).
2. Aky tranzit? Tranzit z Madarska? V takom pripade opakujem, podme sa postavit od Jaroviec k D2 a uvidis, ze toho tranzitu je tak strasne malo ze to je zanedbatelne (D2 v useku Pecna - Jarovce vyuzivam velmi casto). A nezabudaj, ze kamionisti budu za D4 platit myto, zatial co D2+D1 maju zadarmo (hoci toto sa moze upravit, dufam ze po D1+D2 budu v meste bezplatne len do 3,5 tony).
1. D4 bude diaľnica mimo mesta = 130 km/h miesto 90 km/h pri drobnom snežení zníženom na 60 km/h
2. Odľahčia sa nasledujúce úseky
2a) miesto úseku D1 Ivanka pri Dunaji (ešte nie je vybudovaný) - Pečňa a D2 Pečňa - Jarovce pôjde tranzit po D4 Ivanka pri Dunaji - Jarovce, čím sa značne odľahčí Prístavný most.
2b) miesto úselu D1 Ivanka pri Dunaji - Pečňa a D2 Pečňa - Stupava-juh pôjde tranzit po D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava-juh, čím sa značne odľahčí Prístavný most.
D4 de facto odbremení celú vnútornú diaľnicu D2 a D1 od tranzitu čo významne zlepší priepustnosť ciest a mostov. Jediné čo nerieši, je diaľnica D2 na úseku mesta, čo by sa ale tiež dalo vyriešiť dopravným značením, ktoré by "nabádalo" miesto D2 v úseku Stupava-juh - Jarovce využiť takmer celú dĺžku D4 (podobne ako je pred Budapešťou zjazd na M0).
Keďže sa odbremenia mosty od tranzitu ( a najmä Prístavný most), nebude potrebné stavať aj tak zbytočnú 2+2 komunikáciu pre IAD cez Starý most. Navyše, ekonomické centrum BA je skôr v lokalite kde ústi práve Prístavný most, resp. Apollo.
?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike