Reply on: Sharpay #190101:
Minule som k tomu kdesi čítal, že "keď urobia 4-prúdovku, tak pri pohodlnosti Bratislavčanov už ani električku stavať nemusia... "Len keď idem na to sedliackym rozumom, vychádza mi z toho, že pokiaľ sa postaví iba električka, tak padne menej stromov ako keby sa stavala 4 prúdovka a električka... (a to tú 4 prúdovku plánujú vyústiť kde, v meste? ? )
Martin Fundárek
Druhá vec je, či sa musí pozdĺž nej postaviť štvorprúdová cesta. Áno, bola kedysi plánovaná. Ale keď sa už definitívne rozhodlo, že IAD cez Starý most jazdiť nebude, podľa môjho názoru táto štvorprúdovka stratila opodstatnenie. Ak by mala byť pravda to, čo bolo povedané napr. v relácii Reportéri, že ide o čo najpohodlnejší prestup cestujúcich na električku, potom nech sa postaví trať so zakrytým lôžkom, aby po nej mohli jazdiť autobusy a zastavovať priamo na zastávkach električky. Na to nie je potrebná nijaká paralelná cesta, tobôž nie štvorprúdová. Naopak, žiadosti DPB o zapracovanie integrovaných zastávok do projektu boli odmietané s tým, že zložitá dopravná situácia to neumožňuje. Čiže nielen že štvorprúdová cesta nijako neprispeje ku kvalite prestupu, ona ho dokonca znižuje.
Nebudem sa vyjadrovať k tomu, či Petržalka potrebuje "centrum s vybavenosťou, základnú os". To si musia povedať Petržalčania. Ak áno, potom tú cestu treba. Ale ak viac túžia po parku, než po nejakej základnej osi s tridsaťposchodovou "vybavenosťou", tak tá cesta z dopravného hľadiska nijaké opodstatnenie nemá.