Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dnes premava aj L7 podla prazdninoveho rezimu,ktory tu však stale nie je zverejneny. Opravte si info.
Reply on: Dispecer #190104:
neviem ci si zachytil aj niečo z okolia železnice...
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4864-Novinky-na-kolejich-2013/
Reply on: Andreas.Papak #190113:
V 80. rokoch mala v zásade každá rodina, ktorá veľmi chcela nejaké auto.
Zajtra vyjde simulátor MHD → Cities in Motion 2 🙂
Reply on: drink #190130:
V tej Viedni ma docela prekvapuje množstvo IAD, čakal som menej..

Pokiaľ sa u nás definuje, že je žiadúce naďalej podporovať IAD, a utláčať MHD, tak arivederci Autoslava... neviem prečo, ale od prírody nejak nemám rád autá...
Reply on: drink #190130:
Ja by som tak šplechol že 45% MHD a 55 % autá (cyklistov, zu Fuß neriešme)...
Reply on: Andreas.Papak #190128:
Neviem, či má niekto aktuálne informácie o rozdelení dopravnej práce v Bratislave, ale Viedni sa celkom darí zvyšovať podiel MHD:

http://www.wienerlinien.at/media/files/2013/apa_grafik_modal_split_2012_89292.jpg

Bratislava by mala definovať, aký posun v rozdelení je žiadúci (ono to v podstate definované je, v PHSR) a ako k tomu prispeje napríklad D4.
Reply on: Andreas.Papak #190128:
Samozrejme, že by to bolo lepšie ? ale:
Level 1 - slovenská kamiónová lobby
Level 2 - európska kamiónová lobby
Level 3 - celosvetová kamiónová lobby ?
Reply on: drink #190127:
A čo tak vystavať železnice po ktorých by chodila táto tranzitná doprava? ?
D4 určite odľahčí mesto od tranzitnej dopravy. Ale nedalo by sa tých 1,3 miliardy v súčasnosti investovať aj efektívnejšie? Nemám konkrétny návrh, ale možno niekto má.
Reply on: Ike #190125:
No jasne ze to je hypoteza, kedze hpvorime o tom co by bolo keby... 🙂 napriklad nie je vylucene ze by ulohu tranzitnej tepny prebrala Karloveska...
Reply on: 810zssk #190121:
To je nepotvrdená hypotéza. Lamačská bola do dokončenia D2 tranzitná tepna, Pražská a Brnianska taktiež pred vybudovaním Prístavného mosta. Aj za socializmu mala BA dopravné väzby z okolím, ktoré potrebovala. Netvrdím, že by to bolo horšie, ako keby sme teraz spravili z menovaných ulíc dvojpruhové, ale rozhodne by to asi nepostačovalo.
Reply on: Ike #190123:
Neviem odkial tie kamiony idu, ale opakujem, z Madarska asi nie, kedze z Madarska ich po tej D2 chodi minimum, takze by sa museli generovat niekde na Pecni, alebo co ? Podobne osobne auta, je ich tam strasne malo.
Reply on: 810zssk #190118:
Tak neviem, ale to množstvo kamionov s maďarskými a poľskými značkami, ktoré stretávam na Prístavnom moste v špičke asi nejde z ČR ?. A pod tranzitom myslím pochopiteľne aj osobné automobily, ktorých tiež nie je málo.

A nezabudni, že Prístavný most (a dokonca aj Lafranconi) by odľahčila aj severná časť D4. Samozrejme, ~10 km tunel na Slovensku - buďme realisti. Ale rozhodne je to lepšie a rozumnejšie ako všelijaké plánované kolektory na D2. Inak ak ide o mňa, tak BA by dosť odľahčilo aj predĺženie R1 z Trnavy cez Senicu po Kúty a napojenie na D2.
Reply on: Ike #190120:
Keby nepostačovala, nebola by autoslava ?
Reply on: Ike #190120:
Ono to mas tak, ze velke komunikacie pritahuju viac dopravy. Je uplne mozne, ze keby bola Prazska dvojpruhova tak by to zvladala relativne v pohode, pretoze doprava by sa presmerovala uplne inak, pripadne by viac ludi vyuzivalo ine formy dopravy.
Reply on: Andreas.Papak #190116:
Komunisti boli megalomani. Museli sme Západu ukázať, že my máme na veľa. A preto stavali často zbytočne veľké a náročné komunikácie s cieľom demonštrovať silu. Preto sa Bratislava pretkala krížom-krážom rôznymi štvorpruhovými komunikáciami a zničilo sa centrum. Vtedy nebolo toľko vozidiel, aby to bolo potrebné. Každopádne aj vtedy to bola diagnóza "autoslava" lebo sa ulice nafukovali a zaberal sa inak využiteľný verejný priestor (parky).

Teraz citujem nášho prezidenta: niekedy žiaľbohu, zároveň však chvaľabohu že žiaľbohu, boli megalomani, lebo dvojpruhová Brnianska, Lamačská a Pražská s množstvom križovatiek by asi nepostačovali. ?
Este podotknem ze hovorime o D4 v useku Jarovce - Ivanka pri Dunaji, takze tranzitu do CR sa toto netyka.
Reply on: Ike #190117:
1. OK, rychlost beriem, ale nemyslim si ze to vyvazi straty tym ze pojde o obchadzku (s vynimkou tranzitu AT/HU-D1, k tomu ale viac nizsie).

2. Aky tranzit? Tranzit z Madarska? V takom pripade opakujem, podme sa postavit od Jaroviec k D2 a uvidis, ze toho tranzitu je tak strasne malo ze to je zanedbatelne (D2 v useku Pecna - Jarovce vyuzivam velmi casto). A nezabudaj, ze kamionisti budu za D4 platit myto, zatial co D2+D1 maju zadarmo (hoci toto sa moze upravit, dufam ze po D1+D2 budu v meste bezplatne len do 3,5 tony).
Reply on: 810zssk #190114:
1. D4 bude diaľnica mimo mesta = 130 km/h miesto 90 km/h pri drobnom snežení zníženom na 60 km/h

2. Odľahčia sa nasledujúce úseky

2a) miesto úseku D1 Ivanka pri Dunaji (ešte nie je vybudovaný) - Pečňa a D2 Pečňa - Jarovce pôjde tranzit po D4 Ivanka pri Dunaji - Jarovce, čím sa značne odľahčí Prístavný most.

2b) miesto úselu D1 Ivanka pri Dunaji - Pečňa a D2 Pečňa - Stupava-juh pôjde tranzit po D4 Ivanka pri Dunaji - Stupava-juh, čím sa značne odľahčí Prístavný most.

D4 de facto odbremení celú vnútornú diaľnicu D2 a D1 od tranzitu čo významne zlepší priepustnosť ciest a mostov. Jediné čo nerieši, je diaľnica D2 na úseku mesta, čo by sa ale tiež dalo vyriešiť dopravným značením, ktoré by "nabádalo" miesto D2 v úseku Stupava-juh - Jarovce využiť takmer celú dĺžku D4 (podobne ako je pred Budapešťou zjazd na M0).

Keďže sa odbremenia mosty od tranzitu ( a najmä Prístavný most), nebude potrebné stavať aj tak zbytočnú 2+2 komunikáciu pre IAD cez Starý most. Navyše, ekonomické centrum BA je skôr v lokalite kde ústi práve Prístavný most, resp. Apollo.



?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.