Myslíš, že že po tých všetkých výmenách vedení tam takí ešte sú? Ja mám pocit že ich je veľmi málo... Od Zachara sa na všeliakých pozíciach poobmieňalo veľmi veľa ľudí a či už v kanceláriach alebo na prevádzkach tých "dlhé roky zakopaných" je už mám pocit že menšina... alebo ak aj je niekto v DPB dlho ako korytnačka, tak ho za posledné roky aspoň prehodili na úplne iné odd....
? konecne su v tom dielne nevinne ?
Samozrejme, ze mali obstarat objednavkovym system, kde dielensky objednaju dielce. supervizor skontroluje objednavku co sa objednava a preco, pre ktore vozidlo, namatkovo skontroluje ci to sedi. Ci objednane diely sedia na nahlasenu poruchu,nehodu etc. odsuhlasit do 48h.
Ale na to treba hlavne zmenit myslenie ludi v podniku. Ludi, co su tam zakopani dlhe roky bez akychkolvek ambicii a cielov nieco zlepsovat,zmenit. Uz sa len chcu prezut k dochodkovemu veku aby potom mohli spokojne umriet.
Lebo boli takí podriadení ? každa prevádzka mala vozy v inom stave. Ale ešte 4 roky dozadu, možno aj menej, dostávali niektoré ik 435 komplet nové motory, kardany, prevodovky..
OK, však DPB nemusí mať žiadny sklad. Ale potom nech aj oni prejdú na JIT so všetkým čo k tomu patrí.. a nie že každá prevádzka má zrazu vysokú správkovosť.. že niekedy až 30-40% a potom nie je čo vypraviť.. a to nastávajú situácíe, že ani dielne a dielenskí za to nemôžu.. (to tu v histórií ešte nebolo ? )
A pár rokov nazad sa tu našli ešte takí čo sa na tom smiali, že to nie je reálne, no aspoň uznali, žeby to bolo dobré a myslím, že ojedinelé prípady povedali, žeby to bola zbytočná blbosť.
Ak ostane na Štefánikovej iba jeden pruh pre cestnú dopravu, tak trolejbusy a autobusy tam ešte ostanú, keď tam ešte nejaký čas budú kolóny vďaka IAD, kým šoféri pochopia, že sa im to nevyplatí sa do mesta trepať cez Štefánikovu?
To je zase uplne opacny extrem.
Ale moderne firmy funguju bez skladov. Preco myslis, ze automobilky presli na "just in time" sposob vyroby. Lebo si nenechaju lezat peniaze na polici v skladoch.
Lebo ak ma podnik zmluvy s firmami o dodanie ND do x hodin/dni tak nevidim nutnost mat sklad. Akykolvek. Objednam krytku na blinker a moze mi tam stat aj rok. A na co?
Samozrejme cakat na sklo mesiace kvoli podpisu, ci na dva Shitelisy pomaly rok, je scestne. Rovnako ako vyhadzovanie pouzitelnych ND.
Ale som si isty, ze od Belfiho neprisiel prikaz na vyhodenie vsetkych ND. To skor niekto podriadeny, kto bol za stav skladov zpucovany sa takto odvdacil.
A ak boli na sklade ND na IK400 preco jazdili v takom prisernom stave ako jazdili?
Mne radosť nekazíš ? Je úplne jasné, že tá trať po Štefánikovej nebude do roku 2016 ani do roku 2020. Ale ak sa nebude realizovať návrh IPR na zastavanie predstaničného priestoru, oželiem aj tú električku na stanicu na nejakú dobu.
Väčším prínosom návrhu je alternatívny návrh samotného predstaničného priestoru, teda nevťahovanie IAD, zachovanie zelene, rozumnejší rozsah zástavby, možné budúce napojenie električiek na Pražskú (alebo aj na železnicu).
Jednoducho hlavný autor návrhu bol posadnutý ? električkou po Štefánikovej, tak tomu venoval rok života a tému spracoval. Napr. ako ty môžeš spraviť vlastný návrh električky po Dunajskej a Mlynských nivách, keď už sa k tomu nemá mesto (veľmi rád podporím). ?
Inak čo sa týka vozovne Krasňany, to už sa riešilo aj s primátorom, resp. on vyslal nejakého Miškanina (ten vyzerá ako keby ani nevedel čo je MHD, nieto už nejaké vzkm, či vozovňa) a veselo sa riešenie tohoto problému vysrali doslova, aby to riešil s DPB. Takže je úplne jasné ako asi Ftáčnik dokáže Belfiho kontrolovať, resp. usmerniť, či pokarhať, ak niečo poserie. ? Pripadám si ako za čias Ďurkovský + Záhradník = žiadna zodpovednosť, drzá suverenita aj pri najväčšej lži. Len jedni si obliekajú modré a druhí červené triko, a ľudia sú tak blbí, že naletia vždy na tento rozdiel, ktorý je iba naoko, ale v akomkoľvek triku sú tie isté krysy. ?
Som zvedavý, že aký GR bude nasledovný, ak teda príp. Belfi poletí za nejakú blbosť, či to bude iba formálne prehodenie pozícií, ako sme už videli raz : Derkay za Kadnára.
Som myslel, že po tom, čo som sedel v krčme v Rohožníku pri AS a počul policajtov ako kolega poslal omylom kolegovi SMS-ku, ktorá mala ísť "jeho frajírke" ma už nič viac nepobaví ? ... a hľa, stalo sa ?
konsolidacia pomerov v podniku.. aky cnostny nazov..
Suhlasim v tom, že Delfi dostal jednoznačné ZADANIE ušetriť čo najviac v podniku a odstrániť tieto dlhy. Skladové zásoby... áno, boli tam diely na ŠMky, IK 280 a karosa B732, často ešte fungl nové nerozbalené..pokyn zlikvodovať všetky skladové zásoby bol však aj za cenu že sa vyhodili nové ešte nepoužité a prichystané náhradné diely do IK 435, dlhých plynových karos atď (sú k tomu aj fotky..)
Ale to je ešte nič v porovnaní s tým aké "skladové hospodárstvo" nastalo teraz. V dielňach nie je vôbec nič, objednávať sa musí pomaly už aj každá krytka na blinker, nehovoriac o tom že kým niekto podpíše žiadanku na nové bočné sklo alebo predný nárazník uplynú mesiace, zrejme sa zasa čaká kým bude treba objednať 10 naraz.. -> výsledok:
nadpomerné množstvo odstavených (ináč pojazdných) vozidiel ktoré čakajú na náhradné diely. Takže sa žiaľ išlo z jedného extrému do opačného..
Zrušenie vozovne Krasňany: ok zrušenie desiatok pracovných miest, ale značný nárast jalových km
a takto by sa dalo pokračovať..
Nove linkovanie v Petržalke: dobre, nebola to jeho idea. Ani ho nepresvedcil nikto z nadšencov. Ale na neustále sťažnosti mesta na neefektívne hospodárenie v DPB boli spracované v podniku 3 nezávislé audity (personálny, audit hospodárenia (resp. nejaký technický?) a audit linkového vedenia - toto bola čiastočne alebo aj úplne jeho idea). Z auditu linkového vedenia vzišli možnosti kde ušetriť...
Ty si neskutocny... Trat Stefanikova je jedna z najdolezitejsich trati v meste, kedze prepaja vyznamne strategicke body, namiesto sucasne trate stredom nicoho.
A ked uz o Ballovi, precitaj si vyjadrenia klubu v ktorom je aj Uhler k tejto teme.
Ano to je vsetko pravda co si napisal. Ale len dve veci:
Ktory podnik dava akekolvek premie ked je v hlbokej strate v milionoch € (cize v desiatkach milionov korun) Asi len ten v statnych (mestskych) rukach.
Co z toho vsetkeho co si napisal ma realnu zasluhu Zachar. To, ze sa za neho urobilo nove linkovanie. To bola jeho idea, alebo niekto z nadsencov prisiel za nim a presvedcil ho. Spolupraca s imhd.sk? Hej to je take KDHcke. Vlastnu stranku nedokazem obhospodarovat na urovni, tak z cudzej roboty si urobim cnost.
Ja osobne si myslim, ze prave za Zachara nastal najvacsi upadok MHD v Bratislave, za Zahradnika bol doprava zneuzivana na politicke ciele a samozrejme tunelovana, bratislavskou skupinou SDKU (reprezentovana napriklad panom co zabezpecil vyhodny predaj zajazdovej sekcie DPB, ktoru najprv odclenili a potom potichu predali) Ved uz len taky predaj Recaru za Zahradnika mal podobne parametre.
Ani jeden z predchodcov neriesil predchadzajuce straty konsolidaciou pomerov v podniku, ale len ziadanim vyssej dotacie. Ved podme sa porozpravat o skladovom hospodarstve a hodnote nepouzitelnych ND na skladoch. Vratane suciastok na ŠMky ak sa nemylim.
nechcem kazit radost, ale toto bude sluzit len zamienka na to, aby sa nemuselo nic robit s elektrickou na hlavnu stanic do roku 2016. ballo sa toho chyti. vysledok bude, ze nebude nielenze trat po stefanikovej, ale ani po stefanovicovej, ktora sama o sebe a v pripade mimourovnoveho krizeina so sancovou by bola viac ako dostacujuca.
je to len minanie energie a penazi, namiesto toho aby sa robili ci uz radiala k mlynkym nivam/prievozska, alebo prepojenie cez dunajsku ..
z hlavnej stanice uz koridor mame a docela dobry, tahat to cez stefanikovu s tolkymi semaformi bude hlupost.. ale nevadi, dalsi dovod pre magoriat, aby len prezentovali plany ..
a fakt sa dokazem stavit, ze v roku 2016 nebude z tohto planu nic. tak ako mi vysla predpoved, pred skoro 8mimi rokmi tu na fore, ze elektricka v petrzalke nebude ani po tom co zvolia znovu durkovskeho ani len zacata do konca jeho obdobia
ophis