Presne tak, oni vôbec nevedia, čo je to preferencia, hlavne že to budú písať cestujúcim.
Ale v zásade s tebou súhlasím..
Môžem sa opýtať, je niekde nejaký plán, ako mal vyzerať Janíkov dvor po dokončení? Ďakujem
Ja len dodám, že v roku 2008 som meral trasu Dúbravka - Botanická záhrada čo je jazdá doba 18 minút. A vyšlo mi, že v rannej špičke sa 11 minút stojí na semaforoch. To je 61 % jazdnej doby.
Neviem, ako je to teraz, vtedy sa veľa času strácalo na Kuklovskej, ale každopádne je to minimálne polovica. Zober si, že keby sme eliminovali státie na križovatkách, teda spravili skutočnú preferenciu, minimálne v tomto prípade zrýchlime električky o polovicu!
Problem je ze ked uz aj trat do Petrzalky je robena urovnovo (hoci je to z eurofondov! hoci mali moznost ukazat ze sa to da aj inak!) tak je to v tahu cele.
Ok, skúsim
1. BUS pruh kontinuálny nie je. Minimálne na SVK nie a teda neexistuje zatiaľ žiadna linka, ktorá by 100 % trasy išla v BUS pruhu. BUS pruh je často súčasť vozovky a môžu ho využívať aj vozidlá, ktoré odbočujú, alebo sa pripájajú. Takže 100% preferencia tam nikdy nebude.
2. PreSlovensko možno špecifický aspekt sú parkujúce autá, ktoré proste spoliehajú na to, že dajú výstražné a autobus/trolejbus ich obehne.
3. Autobus má svoju kapacitu, ktorú nemôžeš zduplovať
4. Autobus produkuje emisie.
1. električka má svoju trať, ktorá je za normálnych okolností bezkolízna (iste môžeme polemizovať o nehodách na úrovňových križovatkách).
2. existujú prípady že auto zablokovalo električku, ale je ich podstatne menej.
3. Električke môžeš (ak sa upraví právne pozadie) pridať vagóny
4. Električka na mieste prevádzky neprodukuje emisie.
Môžeš teda v Petržalke postaviť fyzicky izolovanú cestnú komunikáciu na ktorej budú premávať tieto metro autobusy, ale nezabudni, že v meste sa aj tak zapoja do bežnej premávky a budú stáť v dopravných zápchach.
električky síce sú pomalé, ale dá sa s tým niečo robiť. Minimálne upraviť preferencia a zlepšiť technický stav. S autobusmi v zápchach toho veľa nespravíš. Vytváranie BUS pruhov je z núdze cnosť, lebo to produkuje aj tak také zápchy, že ostávajú zablokované iné kriźovatky. Takže električka je budúcnosť.
A, keď sa nám tu budú každú zimu takto vykoľajovať električky (neviem, ako po minulé roky, nesledoval som to), tak ani električka nie je zrovna výhra...
Neviem, či ma máš za takého debila, že si myslíš, že takéto výhody železničnej dopravy nepoznám.
Ale v praxi sa nejeden človek električkám vyhýba, lebo sú pomalé. Ale to už nie je chyba teoretická ale praktická. Zlý stav siete a minimálna preferencia.
Inak, neviem čo DPB alebo kto sleduje tým zeleným plagátikom "povídaní si o preferenci MHD"... to akože cestujúci majú niečo robiť alebo ako???
A potom nasneží a si v prdeli s celým autobusom. Koľajová doprava je jednoznačne výhodnejšia, a spolu so zhoršujúcim sa stavom cien PHM je cenovo výhodnejšia električka či trolejbus. Navyše kapacita električkovej súpravy je podstatne vyššia než autobusu (akéhokoľvek).
Dobre, tak zacnime kazdym klubom historickych vozidiel - az na par ludi vsetko ofiko nezaskoleny personal......A funguje to? funguje. Odjazdil som aj ja osobne na cecani? odjazdil. Mam papiere? Nie....
Ono, ten jeden-dva dni v roku to zase nie je nic horibilne. A pri takej prevadzke, kludne sa da zastavit doprava, a pod veducim pracovnikom sa ludia stiahnu a hotovo. A len tak, v minulosti to slo, nezaskoleny personal na zeleznici... tak preco nie teraz? lebo byrokracia? nezaujem, vieme najst sposoby ako osklbat aj EÚ, tak toto hadam nemoze byt problem....
a tak, pri rychlostiach v meste, kto vravi zeby to dokonca nemohol byt trolejbus ci elektrovoz? Take daco ako duobus by sa aj ujalo. Aspon z tych najhorsich miest to vyviest. Cez leto kludne v prenajme ako klasicky nakladac (napr na stavbach ci reko ciest) a v zime ako zimna udrzba.....
Sudnosti, ale no tak. Zas vieme aka je realita. Ale dobre, na tuto temu nebudem zasahovat, obzvlast toto je forum o mhd, nie o zeleznici.
A zas ano, nesuhlasis s mojim tvrdenim pri sucasnom stave, a ano, vsetko mozne je. Problem je ten, ze vsetko mozne je jednoduche a lacne riesenie sucasneho stavu. Takze mas pravdu len a len v tom, ze skutocne dnesne zeleznicne podniky sa jednoducho nedokazu prisposobovat okolnostiam.
Ak sa bavime o sucasnom realnom stave a moznostiach, tak ZASADNE nesuhlasim! Samozrejme, vsetko je mozne, ale opakujem, ak sa bavime o pritomnosti a realite dneska, tak urcite nie!
Prepac, ale dalej sa nezucastnujem na tejto teme, pokial ty si dovolujes bohorovne prehlasit:"Menuj jedineho rusnovodica, ktory aspon raz za zivot nesiel do roboty pod vplyvom." Poprosim, trocha sudnosti pomedzi emocie...
Takze idem na to opacne - beriem v uvahu len kolajisko stanice, a depo s odstavnym (pri myčke). Skalu absolutne nepotrebujes. Staci ti len po vyhybkara odpratane. Viem ze su dvaja, a to nespostacuje. Myslim ze dva krat namazat za den vexle je jednoduchsie ako kompletny kolabs dopravy. Nemyslis?
Pri bezdomovcoch to zas nie je take uplne vzdy. Nehovorim o kazdom ze ma ist do roboty. No stretol som sa na stanici aj s takymi, ktori kebyze mou, beru kazdu robotu. Bohuzial, nemaju aku. Ziadne chlast, ba ani nesmrdeli ci cokolvek ine. Ja vravim o takichto. Alkohol? Menuj jedineho rusnovodica, ktory aspon raz za zivot nesiel do roboty pod vplyvom. Vyhladaj si ciernu listinu, a uvidis
Zdravie a bezpecnost je jednoznacne potrebna. No zbytocne budem zachovavat BOZ ak mi nic nepojde. Potom vlastne je zbytocne otvorena stanica, a tudiz moznost porusenia BOZ bez akehokolvek vysledku. Jazda na stanici je aj tak na 30km/h, takze nejake extremy tam nehrozia. Rozhladove podmienky v oblasti vyhybiek su vyborne aj za snezenia, takze osoby v refl. vestach vidiet na dialku. Osadenie skutocne tych par ludi je to najmenej. Inak, ked uz o tom takto hovoris, vysvetli mi, ako to ze kdekolvek som bol kde su vyhrievane vymeny, nikde s tym nie su problemy ani pri opatovnom zafukani? AK je totizto roztopeny sneh v okoli vymeny, nema co zafukat. Ak narazas na to, ze stale snezilo ako prasa, na to existuje aj system silneho vyhrievania vymen. V okoli prahy som sa par krat stretol (myslim ze na novom spojeni) ze vyhybka bola totalne vykurena (ako u DPB) .Vsade snehu, a len vymena aj s prestavnikom a okolim total sucha. Aj za snezenia. Takze vravim, zly system a neskoro spusteny u nas ak doslo k takejto situacii. A ako posledne - ked uz je takato situacia na stanici, problem postavit vlakove cesty tak, aby boli vyuzivane len 2 vyhybky (pri tuneli na rozdelenie smerov 2x NZ, 2x TT) a tudiz by doprava bola zachovana takmer uplne? Naklady by vyckali den na DNV/Zohore/Lamaci (opacne smery Vajnory/Senec/Raca/Pezinok) a Os by prechadzali trosku zvlastne, no presli by. Bol by to taky vazny problem? Na stanici by ostali funkcne kolaje 1,2,10,14,18 a hotovo. 1,2 by vyuzivali NZ vlaky. 10,14 by si mal na TT. 18 by mal RJ. A stacia aj dvaja vyhybkari
No práve keď snežilo to malo byť zapnuté, aby sa ten sneh topil priebežne. Keď je tam nakydaného snehu, tak treba tú výhybku najprv ručne odhrnúť aby tam ostalo čo najmenej snehu a potom zapnúť vykurovanie a teda aj nejaké tie priebežne navievané vrstvy snehu to dokáže roztopiť. Avšak to vykurovanie má nejak do 20-30 stupňov, viac nie a aj to iba na povrchu, čiže pri tuhej zime treba mať už ozaj personál na to pripravený, že vykurovanie nebude stačiť. "fanatikmhd" to dobre podal pre "albert.BKV.zrt" v príspevku #187708
Takze naklady na MAXI klasik pre dobrovolnikov by znasala ZSSK? Ta by si potom akoze mala u spravcu infra poziadat o ulavy za naklady na DC? Je vidno, ze si kreativny ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
albert.BKV.zrt