A, keď sa nám tu budú každú zimu takto vykoľajovať električky (neviem, ako po minulé roky, nesledoval som to), tak ani električka nie je zrovna výhra...
Neviem, či ma máš za takého debila, že si myslíš, že takéto výhody železničnej dopravy nepoznám.
Ale v praxi sa nejeden človek električkám vyhýba, lebo sú pomalé. Ale to už nie je chyba teoretická ale praktická. Zlý stav siete a minimálna preferencia.
Inak, neviem čo DPB alebo kto sleduje tým zeleným plagátikom "povídaní si o preferenci MHD"... to akože cestujúci majú niečo robiť alebo ako???
A potom nasneží a si v prdeli s celým autobusom. Koľajová doprava je jednoznačne výhodnejšia, a spolu so zhoršujúcim sa stavom cien PHM je cenovo výhodnejšia električka či trolejbus. Navyše kapacita električkovej súpravy je podstatne vyššia než autobusu (akéhokoľvek).
Dobre, tak zacnime kazdym klubom historickych vozidiel - az na par ludi vsetko ofiko nezaskoleny personal......A funguje to? funguje. Odjazdil som aj ja osobne na cecani? odjazdil. Mam papiere? Nie....
Ono, ten jeden-dva dni v roku to zase nie je nic horibilne. A pri takej prevadzke, kludne sa da zastavit doprava, a pod veducim pracovnikom sa ludia stiahnu a hotovo. A len tak, v minulosti to slo, nezaskoleny personal na zeleznici... tak preco nie teraz? lebo byrokracia? nezaujem, vieme najst sposoby ako osklbat aj EÚ, tak toto hadam nemoze byt problem....
a tak, pri rychlostiach v meste, kto vravi zeby to dokonca nemohol byt trolejbus ci elektrovoz? Take daco ako duobus by sa aj ujalo. Aspon z tych najhorsich miest to vyviest. Cez leto kludne v prenajme ako klasicky nakladac (napr na stavbach ci reko ciest) a v zime ako zimna udrzba.....
Sudnosti, ale no tak. Zas vieme aka je realita. Ale dobre, na tuto temu nebudem zasahovat, obzvlast toto je forum o mhd, nie o zeleznici.
A zas ano, nesuhlasis s mojim tvrdenim pri sucasnom stave, a ano, vsetko mozne je. Problem je ten, ze vsetko mozne je jednoduche a lacne riesenie sucasneho stavu. Takze mas pravdu len a len v tom, ze skutocne dnesne zeleznicne podniky sa jednoducho nedokazu prisposobovat okolnostiam.
Ak sa bavime o sucasnom realnom stave a moznostiach, tak ZASADNE nesuhlasim! Samozrejme, vsetko je mozne, ale opakujem, ak sa bavime o pritomnosti a realite dneska, tak urcite nie!
Prepac, ale dalej sa nezucastnujem na tejto teme, pokial ty si dovolujes bohorovne prehlasit:"Menuj jedineho rusnovodica, ktory aspon raz za zivot nesiel do roboty pod vplyvom." Poprosim, trocha sudnosti pomedzi emocie...
Takze idem na to opacne - beriem v uvahu len kolajisko stanice, a depo s odstavnym (pri myčke). Skalu absolutne nepotrebujes. Staci ti len po vyhybkara odpratane. Viem ze su dvaja, a to nespostacuje. Myslim ze dva krat namazat za den vexle je jednoduchsie ako kompletny kolabs dopravy. Nemyslis?
Pri bezdomovcoch to zas nie je take uplne vzdy. Nehovorim o kazdom ze ma ist do roboty. No stretol som sa na stanici aj s takymi, ktori kebyze mou, beru kazdu robotu. Bohuzial, nemaju aku. Ziadne chlast, ba ani nesmrdeli ci cokolvek ine. Ja vravim o takichto. Alkohol? Menuj jedineho rusnovodica, ktory aspon raz za zivot nesiel do roboty pod vplyvom. Vyhladaj si ciernu listinu, a uvidis
Zdravie a bezpecnost je jednoznacne potrebna. No zbytocne budem zachovavat BOZ ak mi nic nepojde. Potom vlastne je zbytocne otvorena stanica, a tudiz moznost porusenia BOZ bez akehokolvek vysledku. Jazda na stanici je aj tak na 30km/h, takze nejake extremy tam nehrozia. Rozhladove podmienky v oblasti vyhybiek su vyborne aj za snezenia, takze osoby v refl. vestach vidiet na dialku. Osadenie skutocne tych par ludi je to najmenej. Inak, ked uz o tom takto hovoris, vysvetli mi, ako to ze kdekolvek som bol kde su vyhrievane vymeny, nikde s tym nie su problemy ani pri opatovnom zafukani? AK je totizto roztopeny sneh v okoli vymeny, nema co zafukat. Ak narazas na to, ze stale snezilo ako prasa, na to existuje aj system silneho vyhrievania vymen. V okoli prahy som sa par krat stretol (myslim ze na novom spojeni) ze vyhybka bola totalne vykurena (ako u DPB) .Vsade snehu, a len vymena aj s prestavnikom a okolim total sucha. Aj za snezenia. Takze vravim, zly system a neskoro spusteny u nas ak doslo k takejto situacii. A ako posledne - ked uz je takato situacia na stanici, problem postavit vlakove cesty tak, aby boli vyuzivane len 2 vyhybky (pri tuneli na rozdelenie smerov 2x NZ, 2x TT) a tudiz by doprava bola zachovana takmer uplne? Naklady by vyckali den na DNV/Zohore/Lamaci (opacne smery Vajnory/Senec/Raca/Pezinok) a Os by prechadzali trosku zvlastne, no presli by. Bol by to taky vazny problem? Na stanici by ostali funkcne kolaje 1,2,10,14,18 a hotovo. 1,2 by vyuzivali NZ vlaky. 10,14 by si mal na TT. 18 by mal RJ. A stacia aj dvaja vyhybkari
No práve keď snežilo to malo byť zapnuté, aby sa ten sneh topil priebežne. Keď je tam nakydaného snehu, tak treba tú výhybku najprv ručne odhrnúť aby tam ostalo čo najmenej snehu a potom zapnúť vykurovanie a teda aj nejaké tie priebežne navievané vrstvy snehu to dokáže roztopiť. Avšak to vykurovanie má nejak do 20-30 stupňov, viac nie a aj to iba na povrchu, čiže pri tuhej zime treba mať už ozaj personál na to pripravený, že vykurovanie nebude stačiť. "fanatikmhd" to dobre podal pre "albert.BKV.zrt" v príspevku #187708
Takze naklady na MAXI klasik pre dobrovolnikov by znasala ZSSK? Ta by si potom akoze mala u spravcu infra poziadat o ulavy za naklady na DC? Je vidno, ze si kreativny ?
Ike : No ak ti toľko stačí k štastiu, tak to si šťastný človek, tak ani si neviem predstaviť ako by si sa smial, keby si ma videl naživo ? No narážam na nich preto, lebo väčšinou majú "vynikajúci" prehľad o tom koho treba prepustiť, len potom sa po čase príde na to, že tú robotu musí tak či tak niekto robiť a buď sa nerobí, robí sa polovične, nestíha sa alebo sa outsourcuje a potom to ide na úkor výsledkov, ktoré oni "nemohli predpokladať", veď poznáš tie kecy.
Zial, sklamem ta, TAKTO TO NEFUNGUJE! K ohrevu výmen tolko: Neda sa zapnut naraz vsetko.Je to rozdelene na jednotlive obvody. Za dalsie, mat pustene ohrevy den vopred je absolutny nezmysel! Ohrev na sucho vypaluje mazaci olej, takze klzne stolicky by boli uplne suche.... Cca jednu hodinu trva pokym je ohrev v plnom vykone. Ohrev ale nie je vseliek. Prestavne tyce a hakove zavery to nijako neovplyvnuje. Ohrev je pri OPATOVNOM zafukavani prosto neucinny...
Neviem o akom automatickom systeme stavania vl.ciest pises, ale budiz?! Hlavne je rozdelene na jednotlive obvody a to: osobne kolajisko, odstavne kolajisko, kolajisko dvor, kolajisko skala a depo je samostatne. Na osobnom su DVAJA! Pre tvoju predstavu.
Neviem ci mam reagovat aj na tebou spominanom vypomahani bezdomovcov...?! Ohrozenie prevadzky vplyvom pocasia nie je mimoriadna situacia ktora by si vyzadovala "nezvykle riesenia".
Este k tym bezdakom. BOZP ti urobia az na zaklade skolenia a preskusania, minimalne vsak k tomu potrebujes OP/identifikacny doklad. Tito ludia ho zvacsa nemaju. A za dalsie, alkohol. Uz len toto vyvracia tvoj navrh. S tym polskym vodicom je to dost zly priklad. Tam sa asi jednalo o odvratenie hroziaceho nebezpecenstva, nemyslis?
Tu sa uplne opomina jeden zasadny fakt. Zdravie a bezpecnost je absolutna priorita! Tak cestujucich, ako aj vsetkych zucastnenych v kolajisku! Dolezite je, ze nik neutrpel ujmu na zdravi!!!
To hej, avsak, zariadenie kebyze roztopi sneh co tam napadal za tie dni, pocas fukania ten sneh by sa na uz tak dost rozhavenej vyhybke iba prefukol resp roztopil. Urcite by neprimrzal.
Inak, dakde na FCB som videl video kde ukazovali kalamitu v BA v r. 1966 - prislo mi tam vsak zaujimave, a nepochopitelne preco to dodnes tak nefunguje, ze sneh v uliciach sa neprehrabaval na chodnik ked siel cestar, a ked siel chodnikar tak nas5 na cestu, ale sla "freza" resp takak lopata ktora to biele svinstvo nahadzovala na nakladne auta a tie to vyvazali von z mesta. Prislo mi to celkom vyhodne riesenie. Ziaden sneh v meste, cesty suche, a aj to fukanie kebyze pride, nic na cestach nie je co by islo rozfukat (zbytok roztopeny solou).....
810zssk- Samozrejme! Ako viem, že u železnice je ten problém, že je to vstup do telesa dráhy. Na to potrebuješ povolenie BŽ1. Bez neho práve polícia zastavuje a pokutuje ľudí. Čiže bez ohľadu na dobrovoľníkov, vždy tam je určitý prvok a to bezpečnosť. Ale myslím, že kde sa chce, tam sa riešenie vždy nájde.
A dokonca by som to riešil tak, že mesto by zriadilo dobrovoľnícky útvar ktorý dostane ročnú električenku + režimku (cenovo to vychádza na cca 2000€ na osobu) s tým, že celý rok v prípade takýchto udalostí nastúpia, a budú robiť. BŽ1 sa vybaví, a vuala. Máš skupinu, dajme tomu 100 ľudí, ktorí v prípade akýchkoľvek udalostí nastúpia a pôjdu makať (napr. študenti). Záveje na hlavnej stanici? do hodiny sú tam a odpracú....mesiac volno.....rozpustený sneh a Dunaj sa zdvíha - nabehnú, a pomôžu barikádovať (navyšovať ochranu a zatvárať vstupy) prípadne hádzať vrecia na miesta kde ochrana nie je..zas tri mesiace voľna. Prídu mestské akcie - kto to bude staviať? žiadn externá firma, ale zase táto skupina. Mesto ako objednávateľ výkonov DPB, akcionár DPB myslím že električenka ich nebude stáť nič na tých pár ľudí, a režimka by sa zas vybavila so železnicami. Zas by nestála veľa. Myslím že mestský rozpočet by sa zaobišiel bez problémov (tak zrušíme 17. plat starostu a máme dosť peňazí)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
albert.BKV.zrt
Neviem o akom automatickom systeme stavania vl.ciest pises, ale budiz?! Hlavne je rozdelene na jednotlive obvody a to: osobne kolajisko, odstavne kolajisko, kolajisko dvor, kolajisko skala a depo je samostatne. Na osobnom su DVAJA! Pre tvoju predstavu.
Neviem ci mam reagovat aj na tebou spominanom vypomahani bezdomovcov...?! Ohrozenie prevadzky vplyvom pocasia nie je mimoriadna situacia ktora by si vyzadovala "nezvykle riesenia".
Este k tym bezdakom. BOZP ti urobia az na zaklade skolenia a preskusania, minimalne vsak k tomu potrebujes OP/identifikacny doklad. Tito ludia ho zvacsa nemaju. A za dalsie, alkohol. Uz len toto vyvracia tvoj navrh. S tym polskym vodicom je to dost zly priklad. Tam sa asi jednalo o odvratenie hroziaceho nebezpecenstva, nemyslis?
Tu sa uplne opomina jeden zasadny fakt. Zdravie a bezpecnost je absolutna priorita! Tak cestujucich, ako aj vsetkych zucastnenych v kolajisku! Dolezite je, ze nik neutrpel ujmu na zdravi!!!