no, slovensky "vyrobcovia". Nie su relevantnym hracom na trhu, takze velmi ani nestoja za pozornost. Este tak Slovbus vyzera, ze nieco dokaze vyrobit. Precitaj si bb diskusiu a uvidis, ze pri podpore slovenskych vyrobcov treba niekedy dost zhovievavosti a trpezlivosti.
Prosim? Aku znizenu podlahu? To akoze ta vanicka ma byt znizenie podlahy? Tak to je naozaj uchvatne, ze znizili podlahu zo 890 mm na 790 mm, a to tiez iba na kusku... Akoze nechcem tu liat olej do ohna, ale napr. aj stare Ik283 maju po celej dlzke podlahu nizsie, ako 890 mm, konkretne 835 mm. A Ik435 su na tom podstatne lepsie.
nemusis prepocitavat ceske ceny. Ja viem dost presne realne slovenske ceny:
B952 - standardna vybava, bez BUSE - skoro 6 mil Sk
B961 - standard, BUSE aj bez BUSE - 8,5 mil Sk
Citybus Euro 3 - standard, BUSE. hlasenie - 7,8 mil Sk
Ale skor ako sa zacnes tesit, ta vsade rozhlasovana cena Citybusu (tlacove spravy) je bez DPH, kym ceny B950 su vratane DPH! K nakupnej cene si pripocitaj udrzbu a rozdiel bude este vacsi. Nie bezdovodne sa jeden nemenovany pracovnik nemenovanej MHD vyjadril na adresu Agory CNG ze je to draha hracka. A radsej nakupuje VP Karosy.
Dovol mi jednu otazku. Aku mas skolu? Je to technicke zameranie - strojar? Ja som strojar a mozem zodpovedne prehlasit, ze Karosa trpi radou nedostatkou prave na urovnikonstrukcie. A pri tych vozoch, co boli dodavane do BA aj technologicky. Totiz mal by si poznat zakladny problem strojarstva vseobecne. Mas dvoch ludi - konstruktera a technologa. Konstrukter nieco navrhne (skonstruuje) a technolog podla tych vykresov musi danu vec vyrobit. A vsade plati pravidlo, ze konstrukter a technolog sa hadaju. Totiz konstrukter tvrdi "to musi byt tak, a preto, lebo to a to a to..." a technolog mu povie "to sa takto neda vyrobit, je to nakladne, a preco to nie je takto a tak a tak...". Ale v pripade Karosy B 9xx mam pocit, ze sa tito dvaja vobec nepohadali, konstrukter nieco navrhol (zvrhlost) a technolog si povedal: Nebudem sa s nim hadat, namocim to do kataforezy a ked sa to rozpadne, tak to nie je moja vina, ja som si svoju pracu splnil. Uznavam, ze Karosa ma naozaj moderne vyrobne postupy - z technologickeho hladiska, ale konstrukcia je naozaj prinajmensom "velmi divna", ak nie priamo zvratena, ako napr. pri B 961.
To je teraz v podstate jedno, mne ide o to, aby sa to vobec este vyrobio. Lebo na experimenty typu SM11 neverim. Vsak ono to dopadne presne tak ako ona spominana T11. Shithnis je shithnis!
Neboj sa, ked ten sudruh ekonom za par rokov zisti, kolko bude treba investovat do ciest, dialnic, a podobnych veci s tym suvisiacich, tak velmi rychlo zisti, aku *****inu to vlastne spravil, lebo keby bol dotoval verejnu osobnu dopravu, tak by ho to vyslo lacnejsie. Ale tot na Slovensku je to tak - spravim nieco a sledujem ako to dopadne.
Vladimír: No štát prestavbu tohtoročných 30busov na CNG aj s GO hradí štát v podobe kapitálovej dotácie 100mil. Minulý rok to isté.
Môj príspevok som si prečítal ešte raz a naozaj to tak vyznelo, ako si napísal, ale aj cena K951 aj Citybusu sú s maximálne možnou výbavou. Ceny sú pražské prepočítane na SKK v kurze 1,3. Praha si všetko dáva v maxi výbave. Tie ceny mám od m@rtina. Mea culpa
No ten rozdiel si určite všimne no o čo bude prekvapený ak sa jeden deň odvezie K951 a druhý deň trebárs Solarisom. Asi viac a aj sa viac poteší.
Ty si myslíš, že ak ja, ako napr. nejaký 70-ročný dôchodca som včera ešte šiel so 731 a dnes vyskúšam 951, že si nevšimne rozdiel? Myslíš, že si nevšimnem zníženú podlahu? Že si nevšimnem tlačidlo STOP na dosah ruky? Že si nevšimnem, že vozidlo je nové?
K cenovému rozboru sa vyjadriť neviem, lebo nemám k dispozícii ceny opisovaných typov vozidiel. Ale páči sa mi, že porovnávaš 951 s max. možnou výbavou a City Bus. Prečo nie aj City Bus s max. možnou výbavou? Lebo potom by z Tvojho prepočtu nebolo zrejmé to, čo si si zaumienil, že zremé byť má?
O úhrade prestavby na CNG štátom som ešte nepočul. Napadá ma, prečo ešte túto možnosť neobjavili iné podniky ako DPB, DPMK, SAD Zvolen, Nitra a Michalovce.
Možno ani nie prestavby ako pri kúpe nových kupovať CNG.
No a ak prestavuješ na CNG pri GO, tak ti to zaplatí štát, lebo je to ekologické.
Re #17071 si: A ak by ročne magistrát nalial do DPB 3mld. Tak súhlasíš, že radšej NP? 1,5mld. prevádzkové(bežné) a 1,5mld. investičné(kapitálové).
Áno K2S je pre nich nová. Ale ak raz príde K3S so stredným NP článkom tak to budú čumeť a hlavne si pochvalovať. Už počujem dôchodcov, ako si pochvalujú, že na nich DPB myslí. Je to všetko o imidže dopravcu, schopnosti sa predať bez reklamy. A K950 imidžová vec narozdiel od K2S, Citaro, Citybus, Solaris nie je.
myslim ze v sucasnej chvili by bolo lepsich tych 100 VP, kedze na to aby sa mohli vyradit tie vraky co tu premavaju by to bolo aj tak malo... a okrem tho, cestujuci su blbi a tak budu uplne spokojni hoc aj s novou K951 rovnako ako su napriklad spokojni s K2S ktore povazuju za nove elektricky a vobec ich nezaujima ci tie vozy vychadzaju z niecoho starsieho alebo nebodaj to je iba reko niecoho co tu uz niekedy jazdilo...
PS: NP vozy maju aj z bezneho prevadzkoveho hladiska mnoho vyhod, napriklad rychlejsiu vymenu cestujucich dnu-von, ale aj nevyhod, ako napriklad o nieco mensia prepravna kapacita (co je v bratislavskych preplnenych spojoch dost velka nevyhoda)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
J
Môj príspevok som si prečítal ešte raz a naozaj to tak vyznelo, ako si napísal, ale aj cena K951 aj Citybusu sú s maximálne možnou výbavou. Ceny sú pražské prepočítane na SKK v kurze 1,3. Praha si všetko dáva v maxi výbave. Tie ceny mám od m@rtina. Mea culpa
No ten rozdiel si určite všimne no o čo bude prekvapený ak sa jeden deň odvezie K951 a druhý deň trebárs Solarisom. Asi viac a aj sa viac poteší.