Podľa informácie, ktorá raz odznela v TV a ktorá ma dosť prekvapila, prejazd jedného naloženého kamióna opotrebuje vozovku tak ako prejazd niekoľkých tisícov (!) osobných áut. Mercedes CC plný cestujúcich sa váhou príliš nelíši od naloženého kamióna, takže ak je uvedená informácia pravdivá, tak pre cesty v BA (ale aj v ľubovoľnom inom meste) sú frekventované prejazdy obrov typu CC z dlhodobého hľadiska hotovou katastrofou.
podla seba súdim teba. Ja viem, že ty, alebo ja, by sme po tom volebnom výprasku ani nevyšli z domu. LoLo Tunelly je však typ človeka, čo ho vyhodíš dverami a prilezie oknom ?
"dôchodci (bez ohľadu na vek)"
Takže armádny a policajný vyslúžilci by sa už po 45tke mohli voziť zadarmo? Nie, keď už majú byť podmienky rovnaké, tak nech majú všetci čo dovŕšia štátom určený dôchodkový vek:
- nárok na uričtú zľavu (počas celého dňa),
- bezplatné cestovanie mimo špičiek s tým, že v čase špičiek budú platiť plnú sumu.
Ja osobne nechvaľujem argumenty typu "tvrdo makali celý život a zaslúžia si aspoň takú úľavu ako je cestovanie zadarmo". Prečo práve cestovanie. Čo snáď dopravný socializmus ešte neskončil? Prečo im pekári nedavajú chlieb (štát sociálnu múku), elektrárne energiu, vodárne vou, mobilný operátori bezplatné volania....
Obzvlášť, ak je Bratislava jediným mestom (opravte ma ak sa mýlim), ktoré MHD týmto občanom úplne bezplatne poskytuje.
To je už slovíčkovanie. 70+ som uvádzala vo svojich príspevkoch preto, lebo tento vek tu bol spomínaný. V podstate ide o "prestárlych" občanov, ktorí majú MHD zadarmo. Dôchodca môže byť aj v 60. Otázka veku je tiež na dlhú polemiku. Slovo "vadí" mi nevadí. Vadí mi nazývanie starčekov "geriatriou".
Ani ja nie. Cena lístka je v porovnaní s nákladmi skutočne symbolická - ale nie v pomere k platom a kvalite dopravy. Nie každý Bratislavčan zarába nadštandardne. Nie každý cestujúci je Bratislavčan. Tiež niektoré náklady si mesto neúmerne zvyšuje samo - neadekvátna údržba komunikácií, svojho času neadekvátna údržba vozového parku... Ono to, že to vyzerá, že systém dopravy funguje, neznamená, že naozaj funguje. Zbytočne sa zavedie symbolické cestovné pre dôchodcov, keď z vozov nedostaneme zadarmo sa voziace smradľavé a pripité indivíduá (ako správne poznamenal S944 ? ). Zbytočne sa "obnovil vozový park", keď v skutočnosti to bola len zúfalá záplata, aby sa vôbec vypravilo. Trolejbusy sú v dezolátnom stave. Ja osobne radšej idem dva kilometre peši, ako prestúpiť na trolejbus. Električky dožívajú. A keď sa cestovné zvýši, opäť to bude len odliv do áut. Pretože zvýšené cestovné sa automaticky nepremietne do niečoho viditeľného, zalepí sa len dlh. Toto je bludný kruh...
to by magoriat musel rozmyslat ... na zapade bezna vec ... naprikald vo viedni kopu usekov dialnice, elektircky aj metra spolufinancovali sukromny investori ...
dokonca aj dialnicny tunel pod UNO city nestal vieden ani jeden schiling ...
takto mohla mat bratislava zafinancovanu napriklad nivsku elektrickovu radialu a vlastne aj cast petrzalskej ..
810zssk