Reply on: no.ev.di. #162407:
Pozri, sólo šukafón je v princípe na draka, pretože zoberie cca toľko ľudí, čo autobus, a stojí výrazne viac - vďaka poplatkom za dopravnú cestu a druhému členovi personálu. Zmysel udržiavať premávku takejto trate má tam, kde1. je dostatočná nákladná doprava, takže trať treba udržiavať a je priaznivá poloha zastávok, aby ľudia nemuseli chodiť z dediny kilometer na zastávku, alebo
2. chýba súbežná cesta (napr. Handlová-Horná Štubňa), alebo
3. ak ide o technickú pamiatku, ktorú chce štát zachovať (Pohronská Polhora-Tisovec - ale v takomto prípade treba hľadať aj iné zdroje financovania - napr. z kultúry).
Inak je to tak, ako píše Laminátka: ak niekde jazdí nákladný "vlak" v podobe rušeň+služobák+jeden vozeň dvakrát do týždňa a kapacitne postačuje sólo šukafón, treba zastaviť dopravu a trať zrušiť.
SuchSoft
Dnes na STV2 (Dvojka) o 22:35 ide relácia Noc v archíve s podtitulom Vlakom a autobusom.
A bude to o tomto:
V ďalšom pokračovaní Noci v archíve budeme cestovať po rôznych kútoch slovenska. Ale svoje automobily môžete pokojne nechať doma. Cestovať totiž budeme vlakmi a autobusmi. Samozrejme tými archívnymi. A táto cesta bude naozaj pestrá.
Uvidíte na nej, že v roku 1967 bol na železnici nedostatok dobrých vlakov aj železničiarov.
Predstavíme vám naozaj luxusný kĺbový autobus z maďarska
A pustíme vám skutočne unikátne zábery autobusu Karosa ŠM 16,5, ktorý sa kvôli tomu maďarskému do výroby nikdy nedostal.
Dozviete sa čo sa stalo, keď sa vo zvolene ľudia tlačili do autobusu, a keď v pri železničnej stanici v Poprade unikal plyn.
A vrátime sa do čias keď ešte tatranské lanovky boli v rukách ľudu.