Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: no.ev.di. #162407:
Pozri, sólo šukafón je v princípe na draka, pretože zoberie cca toľko ľudí, čo autobus, a stojí výrazne viac - vďaka poplatkom za dopravnú cestu a druhému členovi personálu. Zmysel udržiavať premávku takejto trate má tam, kde
1. je dostatočná nákladná doprava, takže trať treba udržiavať a je priaznivá poloha zastávok, aby ľudia nemuseli chodiť z dediny kilometer na zastávku, alebo
2. chýba súbežná cesta (napr. Handlová-Horná Štubňa), alebo
3. ak ide o technickú pamiatku, ktorú chce štát zachovať (Pohronská Polhora-Tisovec - ale v takomto prípade treba hľadať aj iné zdroje financovania - napr. z kultúry).

Inak je to tak, ako píše Laminátka: ak niekde jazdí nákladný "vlak" v podobe rušeň+služobák+jeden vozeň dvakrát do týždňa a kapacitne postačuje sólo šukafón, treba zastaviť dopravu a trať zrušiť.
Reply on: no.ev.di. #162417:
a to budes mat v kazdej obci kde je vzdialena stanica ku kazdemu vlaku autobusovy spoj? To chces mat vlak a niekolko autobusov na taky vykon, ktory by zvladli 1 - 2 busy? Kto by to platil?
Reply on: Ondro #162415:
vzdialenejšie stanice od dedín by sa dali riešiť lokálnymi autobusovými linkami, ktoré by od staníc rozvážali ľudí ? bežne je v rámci obsluhy kraja takýto plán.
Chcem dať do pozornosti:
Dnes na STV2 (Dvojka) o 22:35 ide relácia Noc v archíve s podtitulom Vlakom a autobusom.
A bude to o tomto:
V ďalšom pokračovaní Noci v archíve budeme cestovať po rôznych kútoch slovenska. Ale svoje automobily môžete pokojne nechať doma. Cestovať totiž budeme vlakmi a autobusmi. Samozrejme tými archívnymi. A táto cesta bude naozaj pestrá.
Uvidíte na nej, že v roku 1967 bol na železnici nedostatok dobrých vlakov aj železničiarov.
Predstavíme vám naozaj luxusný kĺbový autobus z maďarska
A pustíme vám skutočne unikátne zábery autobusu Karosa ŠM 16,5, ktorý sa kvôli tomu maďarskému do výroby nikdy nedostal.
Dozviete sa čo sa stalo, keď sa vo zvolene ľudia tlačili do autobusu, a keď v pri železničnej stanici v Poprade unikal plyn.
A vrátime sa do čias keď ešte tatranské lanovky boli v rukách ľudu.
Reply on: no.ev.di. #162414:
ale to tiez zalezi od okolnosti.... Ked je raz stanica 2km od dediny, tak do vlaku viac ludi nedostanes ani keby tam jazdili pozlatene vagony. Este raz opakujem, vlaky treba tam, kde treba naraz prepravit vela ludi. Inde stacia autobusy, ktore navyse dovezu ludi blizsie do dediny....
Reply on: Ondro #162412:
mal som na mysli stav taký, že tá 811 s privešákom jazdí vyťažená. Problémom železníc je ten, že oni nevedia pritiahnúť do vlakov viac ľudí. Jediné čo vedia je prepúšťať, poškrtať nejaké spoje a potom zmeniť organizačnú štruktúru ale vždy to príde so zmenou vlády, čiže to nie je ani tak spôsobené odborným pohľadom ako skôr presvedčením o vlastnej bezchybnosti. Prečo sa doteraz idioti nezmohli na taktový CP? Tento zásadný krok nevedia spraviť a chcú sa hrať na revitalizáciu a reorganizáciu ?
Reply on: no.ev.di. #162411:
a je aj vytazena s tym privesakom?
Reply on: no.ev.di. #162395:
a aj poznas vytazenost tych vlakov ktore sa idu rusit? Buducnost zeleznice je niekde inde ako v lokalkach, miesto ktorych tam mozes nasadit mikrobus a usetris. Pokial ta taha nostalgia za lokalkami, tak sa daj dokopy s nejakymi nadsencami a obcas si po nejakej neobsluhovanej trati lokalku vypravte.
Reply on: Ondro #162410:
považuje sa za veľký počet aj to, keď je napr. na spoj nasadená 810 alebo 811 s prívešákom?
Reply on: no.ev.di. #162405:
lenze vlak treba tam, kde treba naraz prepravit vela ludi. Pokial sa nasadi vlak tam, kde by kapacitne postacoval mikrobus, je to zbytocne plytvanie.
Reply on: slavius #162408:
osemrocne Ikarusy 415? to su ake? ?
Reply on: S499.1023 #162406:
potom sú načo vlastne sólo "šukafóny" v premávke vôbec? Problémom je ale to, že stane sa aj také, že vlakový spoj sa zruší, náhrada v podobe autobusového spoja sa nespraví a ľuďom to spojenie chýba proste. Na trati 192 medzi Vranovom a Trebišovom ide napr. posledný autobusový spoj o 18:30 a potom nič, v opačnom smere tiež cca v tom čase, čiže ak človek potrebuje ostať dlhšie v jednom meste už sa domov nedostane. Železnice tam vlak nezavedú a autobusový dopravca na to v spolupráci s krajom serú.
Reply on: no.ev.di. #162405:
Buď taký láskavý a nevykladaj za mňa, čo som napísal. Ja som napísal, že najhoršie je nechať na trati tri páry spojov, čím som chcel povedať, že nie je potrebné na každej trati zavádzať hodinový takt. Trať, ktorá nemá ND, kapacitne na nej postačujú sólo šukafóny a má cestnú alternatívu, je jednoznačne na zrušenie.
Reply on: S499.1023 #162401:
ja som poukázal iba na to ako to tam vyzerá dnes, že okrem dvoch lokálok a jednej hlavnej trati nič nie je obsluhované, ešte aj trati 174 sa škrtá... ide mi ale skôr o prípad tratí Trenčín - Chynorany či Čadca - Makov. Viem, že na tých tratiach na Gemeri to stratilo význam nakoľko tam ľudia necestujú, tak ako kedysi. Už tu jedna "racionalizácia" bola za Prokopoviča a skončilo to tak, že sa na väčšine lokálok sa doprava obnoviť musela... sám si povedal, že iba škrtať je to najhoršie čo sa môže spraviť a treba nastaviť také polohy vlakov aby to bolo využívané, čiže toto je taká racionalizácia jak poď ma je*ať ?

Re #162404 AAA: ako to rieši štát a kraj? robia niečo preto aby v tom bol nejaký systém? Nie. Iba každý rok by škrtali v GVD, ktorý nevedia normálne spraviť a potom to vyzerá nepoužiteľne pre cestujúcich, tak sa prihrávajú cestujúci SADkám a zo železníc ich vyháňajú.
Reply on: no.ev.di. #162394:
To čo píšeš by mal riešiť štát a kraj.
Reply on: no.ev.di. #162395:
A si tam bol niekedy? Na príklad v takých Slavošovciach? Vlakom?
Reply on: no.ev.di. #162394:
Ty absolútne nemáš tušenia o tom, kto je zodpovedný za koordináciu CP ale mlieť tou p94ou, čo ti miesto huby narástla, to budeš furt.
Reply on: no.ev.di. #162389:
No a ja sa snažím Vašej Tuposti naznačiť (ako to po mne taktiež bezvýsledne urobilo ďalších x diskutujúcich, že okamžité OPUSTENIE takých tratí ako Moldava - Medzev alebo Komárno - Kolárovo JE racionalizácia a to najlepšie, čo môžu ŽSR urobiť. Naopak ponechanie troch párov šukafónov je to najhoršie.
Reply on: MatejBA #162399:
Veď práve - štát nie je dojná krava. Tak by sa tí dvaja fundamentalisti (Fígeľ a Krkavec) mohli uvedomiť, že ponechaním 2-3 párov vlakov na dotknutých lokálkach žiadnu úsporu neprinesie. Buď takt alebo úplne zastavenie dopravy.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.