vzdialenejšie stanice od dedín by sa dali riešiť lokálnymi autobusovými linkami, ktoré by od staníc rozvážali ľudí ? bežne je v rámci obsluhy kraja takýto plán.
Chcem dať do pozornosti:
Dnes na STV2 (Dvojka) o 22:35 ide relácia Noc v archíve s podtitulom Vlakom a autobusom.
A bude to o tomto:
V ďalšom pokračovaní Noci v archíve budeme cestovať po rôznych kútoch slovenska. Ale svoje automobily môžete pokojne nechať doma. Cestovať totiž budeme vlakmi a autobusmi. Samozrejme tými archívnymi. A táto cesta bude naozaj pestrá.
Uvidíte na nej, že v roku 1967 bol na železnici nedostatok dobrých vlakov aj železničiarov.
Predstavíme vám naozaj luxusný kĺbový autobus z maďarska
A pustíme vám skutočne unikátne zábery autobusu Karosa ŠM 16,5, ktorý sa kvôli tomu maďarskému do výroby nikdy nedostal.
Dozviete sa čo sa stalo, keď sa vo zvolene ľudia tlačili do autobusu, a keď v pri železničnej stanici v Poprade unikal plyn.
A vrátime sa do čias keď ešte tatranské lanovky boli v rukách ľudu.
ale to tiez zalezi od okolnosti.... Ked je raz stanica 2km od dediny, tak do vlaku viac ludi nedostanes ani keby tam jazdili pozlatene vagony. Este raz opakujem, vlaky treba tam, kde treba naraz prepravit vela ludi. Inde stacia autobusy, ktore navyse dovezu ludi blizsie do dediny....
mal som na mysli stav taký, že tá 811 s privešákom jazdí vyťažená. Problémom železníc je ten, že oni nevedia pritiahnúť do vlakov viac ľudí. Jediné čo vedia je prepúšťať, poškrtať nejaké spoje a potom zmeniť organizačnú štruktúru ale vždy to príde so zmenou vlády, čiže to nie je ani tak spôsobené odborným pohľadom ako skôr presvedčením o vlastnej bezchybnosti. Prečo sa doteraz idioti nezmohli na taktový CP? Tento zásadný krok nevedia spraviť a chcú sa hrať na revitalizáciu a reorganizáciu ?
a aj poznas vytazenost tych vlakov ktore sa idu rusit? Buducnost zeleznice je niekde inde ako v lokalkach, miesto ktorych tam mozes nasadit mikrobus a usetris. Pokial ta taha nostalgia za lokalkami, tak sa daj dokopy s nejakymi nadsencami a obcas si po nejakej neobsluhovanej trati lokalku vypravte.
potom sú načo vlastne sólo "šukafóny" v premávke vôbec? Problémom je ale to, že stane sa aj také, že vlakový spoj sa zruší, náhrada v podobe autobusového spoja sa nespraví a ľuďom to spojenie chýba proste. Na trati 192 medzi Vranovom a Trebišovom ide napr. posledný autobusový spoj o 18:30 a potom nič, v opačnom smere tiež cca v tom čase, čiže ak človek potrebuje ostať dlhšie v jednom meste už sa domov nedostane. Železnice tam vlak nezavedú a autobusový dopravca na to v spolupráci s krajom serú.
Buď taký láskavý a nevykladaj za mňa, čo som napísal. Ja som napísal, že najhoršie je nechať na trati tri páry spojov, čím som chcel povedať, že nie je potrebné na každej trati zavádzať hodinový takt. Trať, ktorá nemá ND, kapacitne na nej postačujú sólo šukafóny a má cestnú alternatívu, je jednoznačne na zrušenie.
ja som poukázal iba na to ako to tam vyzerá dnes, že okrem dvoch lokálok a jednej hlavnej trati nič nie je obsluhované, ešte aj trati 174 sa škrtá... ide mi ale skôr o prípad tratí Trenčín - Chynorany či Čadca - Makov. Viem, že na tých tratiach na Gemeri to stratilo význam nakoľko tam ľudia necestujú, tak ako kedysi. Už tu jedna "racionalizácia" bola za Prokopoviča a skončilo to tak, že sa na väčšine lokálok sa doprava obnoviť musela... sám si povedal, že iba škrtať je to najhoršie čo sa môže spraviť a treba nastaviť také polohy vlakov aby to bolo využívané, čiže toto je taká racionalizácia jak poď ma je*ať ?
Re #162404 AAA: ako to rieši štát a kraj? robia niečo preto aby v tom bol nejaký systém? Nie. Iba každý rok by škrtali v GVD, ktorý nevedia normálne spraviť a potom to vyzerá nepoužiteľne pre cestujúcich, tak sa prihrávajú cestujúci SADkám a zo železníc ich vyháňajú.
No a ja sa snažím Vašej Tuposti naznačiť (ako to po mne taktiež bezvýsledne urobilo ďalších x diskutujúcich, že okamžité OPUSTENIE takých tratí ako Moldava - Medzev alebo Komárno - Kolárovo JE racionalizácia a to najlepšie, čo môžu ŽSR urobiť. Naopak ponechanie troch párov šukafónov je to najhoršie.
Veď práve - štát nie je dojná krava. Tak by sa tí dvaja fundamentalisti (Fígeľ a Krkavec) mohli uvedomiť, že ponechaním 2-3 párov vlakov na dotknutých lokálkach žiadnu úsporu neprinesie. Buď takt alebo úplne zastavenie dopravy.
Zobud sa, nie je socik! Stat nie je dojna krava, nema bezodne dno ... A najlepsie je PIC*VAT na to, ze co vsetko rusia ked si tam v ZIVOTE NEBOL!
Uz niektore tvoje drysty ohladom BA akceptujem zo zatatymi zubami (vsak je to BA, nie sme vo velkom meste, navstivis tu oblast niekedy) ale aby si pixloval na zrusenie trate hornej-dolnej kde chodi este menej ludi ako byvalou 82 ...
Inak vies o tom, ze medzi tebou a vladou nie je taky rozdiel? Ty aj "ona" by ste menili a menite vsetko spoza stola ... ?
PS: Na jednej strane nadavas na vladu, ze skrta a setri a na druhej strane nadavas na fica ze mina a robi dlhy. Tak sa rozhodni!
ufo