Mne je jedno koľko majú v Londýne dopravcov, podstatné je, či sa vedia dohodnúť na jednej tarife, čo v Bratislave tých cca 5 dopravcov (DPB, ŽSSK, Slovak Lines, SAD Dunajská Streda, SAD Trnava) sa nevie na ničom dohodnúť.
aj tak si myslím, že osobák BA-ZA je v princípe blbosť, pretože požadovaná kapacita je v denných dochádzkových regiónoch 4 krajských miest, ktoré obsluhuje, rôzna. Netuším čas, kedy jazdí, ale kým okolie Trnavy obsluhuje v špičke, tak do denného dochádzkového regiónu Žiliny príde už dávno po špičke.
Opravil by som:
- Dialkova doprava (IC, EC, SC) komečná činnosť dopravcu
- Dialkova doprava (R, Ex) ministerstvo
- Regionalnu dopravu (Os, Zr) kraje - ale to si môžeš byť istý, že Os vlak BA-ZA by bol hneď zrušený/rozdelený lebo 4 kraje sa na tak dlhej trase nikdy nezhodnú.
Re #160864 derik: "koľko nás stojí tá BID, a.s. ktorej výsledky sú za tých 10 rokov nulové"
Však BID,a.s. (resp. s.r.o.) existuje len niečo málo cez 5 rokov. Každopádne koľko to stojí sa môžeš pýtať svojich zástupcov v meste a kraji.
"Pokiaľ bude verejná doprava trieštená na nezmyselne veľa dopravcov (hlavne tých SAD je priveľa) a každý si bude snažiť čo najrýchlejšie zbohatnúť (t.j. každému pôjde o vlastných cestujúcich a pod.), nikdy nebudú zavedené jednotné cestovné lístky."
Takže tých cca 30 dopravcov autobusovej dopravy v Londýne je vlastne úplne na škodu, čo?
Inak, toto by aj mňa zaujímalo, ja som dávnejšie počul jednu verziu od jedého známeho, čo robí v DP, že revízori majú nejaký základ, tuším okolo 330 € a potom z každej pokuty majú tuším 5 € každý, (alebo dokonca žeby až 10 ?)...takže je pre nich asi výhodné , ked niekto platí na mieste, lebo ak by to vymáhali, neviem, či by to po pár rokoch revizorovi vyplatili ?
Píšeš, že revízori "majú svoj stály plat a majú podiel na vymožených pokutách v percentách, podľa toho, či čierny pasažier zaplatí na mieste, neskôr, alebo sa to od neho vymôže súdnou cestou."
Takže ich príjem predsa len je úmerný počtu chytených ČP, hlavne tých platiacich na mieste. To by vysvetľovalo, prečo prednostne poľujú na tých čiernych pasažierov, u ktorých
je predpoklad, že zaplatia a nenaháňajú bezdomovcov a iných asociálov, u ktorých môžu bezvýsledne vymáhať pokutu aj 10 rokov.
ten koncept je dobrý a napokon aj s vlakom BA-ZA máš pravdu. Je to vlastne kontinuálny prímestský spoj v jednom vlaku.
Tie vlaky treba posudzovať z hľadiska dochádzky. Pri dennej by tie vlaky mal financovať kraj, resp. viac krajov (kedže regionalizácia krajov je na figu), pri inej (nadnárodnej, celoštátej) zase štát.
Keď to tak beriem, tak vlastne osobné vlaky sú vždy určené na dennú dochádzku, takže vlastne nie je problém, presne tak ako píšeš
O projekte možno hovoriť až vtedy, keď sa to dostane do fázy realizácie. Ja sa na celú BID pozerám ako obyčajný cestujúci, ktorému média, magistrát, BID, a.s. sa snažia vymývať mozog svojimi peknými rečičkami už 10 rokov a realite je niekde inde. Ináč zaujímalo by ma, koľko tento akože "projekt" už stál daňových poplatníkov BA kraja, koľko nás stojí tá BID, a.s. ktorej výsledky sú za tých 10 rokov nulové (ich výstupy typu návrh lístkov a mapy sú v podstate len kópiou už existujúcich a vo svete funkčných ID).
Ja si myslím, že celá BID nebude, pokiaľ sa nezmení celý prístup k verejnej doprave na Slovensku. Pokiaľ bude verejná doprava trieštená na nezmyselne veľa dopravcov (hlavne tých SAD je priveľa) a každý si bude snažiť čo najrýchlejšie zbohatnúť (t.j. každému pôjde o vlastných cestujúcich a pod.), nikdy nebudú zavedené jednotné cestovné lístky.
Pozri, moj koncept je takyto:
- Dialkova doprava (R, IC, EC, SC) ministerstvo
- Regionalnu dopravu (Os, Zr) kraje - vratane napr. vlaku BA-ZA, ktory sice dlhy je, ale v podstate sluzi na primestsku dopravu, celu trasu nim ide len par blaznov
To by bolo v poriadku. Lenze ak to ma byt limitovane na uzemie kraja tak mi vysvetli preco bude vlak Kuty - BA objednavat ministerstvo a Zvolen - Brezno (podobna vzdialenost) kraj. Je uplne logicke, ze sa BBSK bude citit ukrivdeny, ze niekto to ma zaplatene ministerstvom a oni nie.
Lenze pri busoch objednavaju dopravu IBA VUCky, cize tam to funguje lepsie. Keby vsetky Os objednavali kraje a ministerstvo dialkovu dopravu tak mi to nevadi.
v tomto s tebou čiastočne súhlasím. Je to krásny príklad, ako odborníci niečo navrhli a keď sa to dostalo do rúk darmožráčom, tak to upravili a impementujú to 10 rokov
a je niekde nejaký problém pri rozčlenení železničnej dopravy (napr. podobne ako fungujú základné, stredné a vysoké školy)?
Prečo nereklasifikovať vlaky a pridať novú kategóriu "prímestský vlak", ktorý by si objadnával kraj? Dobre ICčka, ECčka, Rýchliky a niektoré osobáky (BA-ZA) nech rieši štát. Niektoré sú totiž medzinárodné a niektoré idú takmer cez 6 krajov. Ale prečo má napríklad Orávku riešiť štát a nie ZSK. Prečo hypotetickú linku PK - BA má riešiť štát?
Teraz som si vyskúšal ten jedinečný super vyhľadávač spojenia a tu je jeden výsledok:
Zadanie bolo: Z Devínska Nová Ves, do Rača dnes o 7:51:
7:56 OS 2013 DNV - Bratislava žel.stud. (príchod 8:07)
8:15 MHD linka 65 zo zastávky OU železničné.
Neviete mi niekto vysvetliť ako sa dostanem za 8min zo želez. stud. k OU železničné?
Tá stránka klame v tom zmysle, že navodzuje dojem, že to už existuje. Veľa viet je totiž písaných v prítomnom čase a nie v budúcom. Napr. záložka Cestujúci sú popísané cestovné lístky ako keby už boli zavedené (jedine cena tam chýba). Napr veta: "Cestujúci môžu využívať nasledovnú štruktúru a druhy cestovných lístkov:".
Ďalej na tej stránke síce sú aspoň nejaké informácie o súčasnej BID, ale sa prelínajú s tou pripravovanou BID (ktorá, ako to vyzerá, žiaľ v BA nikdy nebude) a je v tom riadny zmätok. Ďalšia úbohosť je, keď si pozrieš Históriu projektu a zistíš, že za 10 rokov sa v podstate nič nepodarilo.
Prepáč, musím sa zasmiať na Tvojom výroku: "pripravovaný projekt". Ja to nevnímam ako projekt, ale ako jeden veľký trapas.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Petto