?! nemel... sú mestá kde je električka pod zemou a nie je to žiadne sci-fi. Sci-fi je akurát tak tá Slávikovsko-Guttmanovská-ZSSK vízia S-Bahn cez stred Petržalky ?
v dlhodobom časovom horizonte som za tú trať... ale to musí byť až po tom, čo bude naozajsná preferencia, perfektný preklad, fungujúca BID naviazaná na električky, pevný interval a pevná sieť liniek, ktorá bude tak dokonalá ,že nebude dôvod ju (mimo výluk) meniť. Potom môžme stavať trate podobné tejto
ale ja som nepovedal, že to stavať hneď teraz keď niesú peniaze. Ty si tiež natvrdlý keď si myslíš, že ja to požadujem vybudovať behom 1-5 rokov ? momentálne mi je jasné, že financie treba dať na omladenie vozového parku a trať do Petržalky.
Kámo, s tebou sa nedá diskutovať.... stále si meleš svoje a nechceš počúvať...
ale nevzdám sa...
skúsim polopate v bodoch.
1. Tá trať nie je súbežná v pravom (teritoriálnom) slova zmysle, ale de facto obsluhuje jednu mestskú časť (Ružinov), ktorá má, podľa môjho názoru dobré dopravné spojenie. Rožňavská má dobré spojenie aj inak ako električkami + sú tam aj bus pruhy.
2. Mesto je v dlhoch. Máme málo peňazí. Ale MHD budovať treba. Kam investuješ peniaze? Vyber z nasledujúcich možností
a) trať do Petržalky
b) modernizácia a zefektívnenie súčasného systému
c) výstavba trate, po ktorej nie je dopyt
žiaľ, eldorádo ani Oslíka Otras Sa nemáme
3. V Brne to tak majú, pretože Brno je hlavné mesto MHD v Česko-Slovensku. Keby sa u nás každý rok postavil aspoň úsek 2 zastávok električkovej trate, už sme mohli mať električku na každej ulici aj my...
žiaľ v BA sa len sníva, o VAL metre, o dvojsystémových električkách o vlakoelektričke, o vlaku na Nivy v plytkom tunelY
tie trate by boli súbežné? na to si kde došiel? Chceš povedať, že akonáhle ak by sa vybudovala električková trať na Rožňavskej, tak by ľudia stratili záujem o MHD v danej lokalite či čo? Len pre tvoju informáciu ti uvediem príklad z Brna kde sú trate smerom na sever od seba fakt vzdialené 600-800m! A síce jedná sa o trate na Technologický park - Královo pole/Řečkovice = 725m (merané po spojnici t-bus 30), a potom 4 trate na smery Lesná - 705m - Štefánikova štvrt - 720m - Maloměřice/Obřany - 1100m - Stará osada,obratisko - 890m - sídl. Juliánov, - 1125m - trať na Líšeň. (merané po spojnici t-bus 25+26) Človek ktorý žije medzi jednou z dvojíc radiál prejde max. 350-500m a je pri jednej alebo druhej trati do centra! Keby z centra BA šli trate na Račiansku, Vajnorskú, Trnavskú, Ružinovskú, Pražskú a Karloveskú a Gagarinovu bol by to ideálny stav za ktorého by sa podarilo obslúžiť električkou všetky vyťažené smery. Avšak tri radiály stále chýbajú. Pre zaujímavosť vzdialenosti našich troch západných radiál : Račianska - 1km po Riazanskej - Vajnorská - 620m po Bajkalskej, 1040m po Tomášikovej - Trnavská cesta - 660m po Bajkalskej a 1351m po Tomášikovej - Ružinovská - 880 cez Bajkalskú a 860 po Tomášikovej - Gagarinova. Keby sme mali vybudované električkové trate na dané smery ako som písal, nešlo by o žiadne zbytočne súbežné trate ale normálne hustá sieť akú majú mestá kde je električková doprava nosným systémom MHD. Uvedom si aj to, že ak tie trate predĺžiš zo ZP do Vajnor, či Dúbravky do novej štvrte bude treba vybudovať aj nové trate v centre a nové trate pre variáciu spojení inaK ľudí do električky nedostaneš.
ad 3.: no je predsa jedno či to platí mesto alebo jeho teda mestská akciovka DP, niekto to zaplatiť musí, ja tu výhybku naozaj nepovažujem za neriešiteľný problém,
ad 5.: hlavne že dnes 2, 4 a 8 dva krát dávajú prednosť na neriadenej križovatke pritom idú 2 krát z vedľajšej odbočujú (z I. Karvaša a na Špitálsku) a ešte z Radlinského odbočujú doprava ? to je zrýchlenie keď všetky tri električky stoja na Vazovovej, Floriánskom nám. a STU, medzi ktorými sú krátke vzdialenosti.
Ike
toto u nas asi nikdy nebude (btw. ta poznamka o dop.znacke je scestna)