ten stred by som nechal ako je, tadiaľ by mala ísť električka od Landererovej a Eurovey. Ten projekt ešte nie je úplne zabitý stál by za to aby bol zrealizovaný.
Ahoj, ja síce nie som ivanbuto, ale čo viem skúsim:
áno, most A je prichystaný na tbusy a navyše oni sú na ňom aj v územnom pláne, teda toto je OK. Aby sa začalo stavať musí sa však najprv začať projektovať: (stavebný zámer, EIA (posudzovanie vplyvov na ŽP), dokumentácia pre územné rozhodnutie, dokumentácia pre stavebné povolenie, eralizačný projekt (resp. dokumentácia pre výber zhotoviteľa).. toto tiež stojí nemalé peniaze a musí si tebto "inžiniering" (okrem samotných dokumentácií sa vyžaduje séria porád a pripomienkovaní..) niekto u niekoho objednať. Napadajú mi v súčasnosti 2 reálne alternatívy :buď samotné DPB u niekoho na základe súťaže, alebo magistrát u GIB. Ale v príncípe si problém pomenoval dobre, že nie sú peniaze... Lebo reálne sú každoročne prirpavené plány a projekty na stavby dokopy asi v desaťnásobne vyššom objeme, ako sa nakoniec odsúhlasí v rozpočte... a ktoré z tých návrhov vybrať o tom sa rozhoduje v rôznych kolektívoch na rôznych úrovniach...
Buspruh na Košickej namiesto parkovania to by šlo, lenže tých áut tam nie je málo a z doterajšieho vedenia mesta by ich nikto odtiaľ nevyhnal "len tak" = bez náhrady, aspoň minimálnej. Teda buď premiestniť parkovanie do stedu na zelený pás, alebo rozšíriť cestu na úkor zeleného pásu (1 pruh), alebo nové vedenie mesta naberie odvahu zrušiť to parkovanie bez náhrady, ale aj tak sa bude potýkať s problémami z rôznych strán (tak ako sa chceli súdiť majitelia vyhradeného parkovania keď na ich úkor robili buspruh na Nám. 1. Mája pred hviezdou)..
Aj keď sa mi zdá že tu na Košickej nie je žiadne státie vyhradené, možno nejaké 2 pred obchodmi čo tam sú..)
ad 1/bude tam výjazd z garáže, takže asi ťažko
ad 3/prístrešky má na starosti mesto s jcd a nie dpb
ad 4/a čo takto zmena linkovania, pripravovaná od roku 2005?
ad 5/odklon na Vazku = 7/17, 11 takže budú dávať 2x prednosť na neriadenej križovatke, pritom raz idú z vedľajšej = zrýchlenie? ?
Re #158130 no.ev.di.: toť údajne zdôvodnenie mesta na požiadavku dpb hlavne, že na záhradníkovu bolo vyhodených viac než dosť, na Račianskej "sa našli" tiež... aha, to bolo vlastne budovanie v prospech IGK, takže keby sme to prezentovali na spôsob - vybudujeme zastávku=pomôžeme IAD, možno by "sa našli"
Re #158141 ivanbuto: ahoj, ak vieš, pls dve otázky
1-čo bráni predĺženiu Tbus trate do Ovsišťa, keď už v 2005 pri odovzdávaní mosta realitný agent vyhlasoval, že "most je pripravený na natiahnutie Tbus vedenia"? nie sú peniaze? vie sa, aké by asi boli náklady?
2-prečo "sa nedá" medzi Trhoviskom a GJH zakázať v pravom pruhu parkovanie IGK a urobiť z neho buspruh?
Pokojne si viem predstaviť napr. trolejbusy do Ovsišťa, napr. predĺženie L209, podmienené ale rekonfiguráciou monštróznej Košickej v prospech MHD a s priestorom pre cyklistov.
Nemyslím si, že má pravdu ohľadne trolejbusov tým spôsobom, ako to napísal.
Čo sa týka trakčného vedenia, estetické vnímanie je subjektívne, ja si zas myslím, že na mnohých miestach pôsobí toto vedenie skôr pozitívne (Koliba, Mudroňova, Trnávka).
Iba dodám že onen domiešavač takto blokoval trať napr. od 13:24 do 13:36 (teda Obchodná neprejazdná presne 12 min obojsmerne), potom okolo 14:30-14:40 tiež cca 10-12 min. a ešte do večera asi viackrát.. už to riešila aj mestská polícia, netuším s akým výsledokm...
ešte jedna vec je to, že elektrina je obnoviteľný zdroj, zatiaľ čo ropa a zemný plyn už nie. Čítal som, že t-bus sa oplatí tam kde v jednom smere prejde denne aspoň 70 spojov.
trolejbus sa oplati tam, kde ma dostatocnu frekvenciu (pocet spojov). To je ekonomicke hladisko. V kopcoch sa prejavuje technicka vyhoda.
Pokial nejake mesto nema trolejbusy, moze rozmyslat a zvazovat aku trakciu zvoli. Lenze ani CNG autobusy nie su zadarmo a ekologicky prinos proti modernym dieslom nemusi vzdy prevazit zvysene naklady.
Argumentom v prospech trolejbusov (elektriciek) je aj "viditelnost siete". Kazdy vidi a vie tu je MHD.
celkovo ale so začatím posúvania zastávok v okolí blumentálu, treba dačo porobiť so zastávkami STU, Mariánska, Americké a Odborárske nám. a Jesenského v smere k Nám.Ľ.Š., síce to ide už len pri jednej zastávke ako lačnému sr... ale snáď sa to rozhýbe.
ja keď vidím KDHákov tak sa mi robí zle ? Ďurkovský je priam ukážkový príklad prašivého psa, ale hlavne čo vie vytočiť, že s akým kľudom a stoickým pokojom vedel všetko komentovať čo dosral, aj keď by sa druhý prepadol od hanby pod zem, tak on tým jeho homo hláskom. To isté Chruňo Gardenescu, za neho DPB sa dostal do takých prúserov, po jeho odchode sa zistili, že pri koľkých súťažiach postupoval DPB nezákonne, umelo presadzoval kšefty so SORkou, "vysúťažil" (ak to vôbec bola súťaž) MBCC, ktoré nám sú na figu, vyhadzovanie peňazí na Karloveské lokálne linky, "čistenie" vozidiel,... a zhodou okolností sa na kauzy obidvoch grázlov prišlo na koniec ich pôsobenia. Som silne proti náboženstvám ale asi sa začnem modliť nech Ftáčnik neskĺzne k podobným praktikám, inak z tohoto mesta utečiem radšej.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
kecho
ad 1/bude tam výjazd z garáže, takže asi ťažko
ad 3/prístrešky má na starosti mesto s jcd a nie dpb
ad 4/a čo takto zmena linkovania, pripravovaná od roku 2005?
ad 5/odklon na Vazku = 7/17, 11 takže budú dávať 2x prednosť na neriadenej križovatke, pritom raz idú z vedľajšej = zrýchlenie? ?
Re #158130 no.ev.di.: toť údajne zdôvodnenie mesta na požiadavku dpb hlavne, že na záhradníkovu bolo vyhodených viac než dosť, na Račianskej "sa našli" tiež... aha, to bolo vlastne budovanie v prospech IGK, takže keby sme to prezentovali na spôsob - vybudujeme zastávku=pomôžeme IAD, možno by "sa našli"
Re #158141 ivanbuto: ahoj, ak vieš, pls dve otázky
1-čo bráni predĺženiu Tbus trate do Ovsišťa, keď už v 2005 pri odovzdávaní mosta realitný agent vyhlasoval, že "most je pripravený na natiahnutie Tbus vedenia"? nie sú peniaze? vie sa, aké by asi boli náklady?
2-prečo "sa nedá" medzi Trhoviskom a GJH zakázať v pravom pruhu parkovanie IGK a urobiť z neho buspruh?