Reply on: no.ev.di. #158207:
v dlhodobom časovom horizonte som za tú trať... ale to musí byť až po tom, čo bude naozajsná preferencia, perfektný preklad, fungujúca BID naviazaná na električky, pevný interval a pevná sieť liniek, ktorá bude tak dokonalá ,že nebude dôvod ju (mimo výluk) meniť. Potom môžme stavať trate podobné tejto ok, a potom ju svišť balil do alobalu.... ? ? ?
Ike
ale nevzdám sa...
skúsim polopate v bodoch.
1. Tá trať nie je súbežná v pravom (teritoriálnom) slova zmysle, ale de facto obsluhuje jednu mestskú časť (Ružinov), ktorá má, podľa môjho názoru dobré dopravné spojenie. Rožňavská má dobré spojenie aj inak ako električkami + sú tam aj bus pruhy.
2. Mesto je v dlhoch. Máme málo peňazí. Ale MHD budovať treba. Kam investuješ peniaze? Vyber z nasledujúcich možností
a) trať do Petržalky
b) modernizácia a zefektívnenie súčasného systému
c) výstavba trate, po ktorej nie je dopyt
žiaľ, eldorádo ani Oslíka Otras Sa nemáme
3. V Brne to tak majú, pretože Brno je hlavné mesto MHD v Česko-Slovensku. Keby sa u nás každý rok postavil aspoň úsek 2 zastávok električkovej trate, už sme mohli mať električku na každej ulici aj my...
žiaľ v BA sa len sníva, o VAL metre, o dvojsystémových električkách o vlakoelektričke, o vlaku na Nivy v plytkom tunelY