Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Beus #157791:
mňa napadli skôr ale niektoré úseky v Prahe a Brne čo majú slušné stúpanie ale aspoň netreba vodiť ďaleko tvrdohlavcov aby si obzreli následné príklady ako to môže fungovať.
Reply on: luky133 #157793:
spoločnost nevznikla nedavno, to len nazov vznikol nedavno, aby som to upresnil... Presnejsie A.R.K su tri uz dlho fungujuce firmy A.S.A + Raki + Kosec. Isli do tendra spolu, aby uspeli... Aspon tak nejako mi to bolo podanee..
Za neodhrnuté cesty ďakujte tejto spločnosti, ktorá vznikla len nedávno a už vyhrala tender na zimnú údržbu. ?
http://orsr.sk/vypis.asp?ID=192313&SID=2&P=0 Webstránku ani nenájdete. 🙂
Reply on: Jezo #157783:
V Bratislave 60, v Prahe 80, vo Wuerzburgu 100, vo Freiburgu tuším 113. Električka nevlečie za sebo 2000 ton uhlia vo Wap-kách...
Reply on: no.ev.di. #157787:
...čo je pre električky "hračka" 🙂 Oni zrejme uvažovali o "klasických" vlakoch s jedným HDV a kopou netrakčnej hmotnosti na jalových nápravách, pre ktoré je takéto stúpanie, samozrejme, technicky neprípustné.
Týmto teda máme všetky teórie o technických problémoch so stúpaním vyvrátené 😉 Ak máš náhodou k dispozícii rezy trate na Štefanovičovej a Predstaničnom námestí, spočítaj si sklon v tých miestach (pred križovatkou so Šancovou, tam mám pocit že je najväčší). Ja to neviem nájsť, ale nebude tam veľký rozdiel. A jazdia tam vozy so 66% adhéziou (možno o kus viac, keď vezmeme do úvahy reálne rozloženie hmotnosti), väčšinu roka bez nejakých technických problémov. Takže súprava/húsenica so 100% adhéziou (a s inými sa v BA ani rátať nedá) sa na Starý most aj v prípade zakrytej trate (ktorá je šmykľavejšia ako otvorený zvršok) musí vyškriabať "ľavou zadnou" 🙂
Reply on: eripmav #157782:
To je práve tragédia Slovenska, že Zločinecká sa ešte stále cíti byť kompetentná kafrať do infraštruktúry.
Reply on: no.ev.di. #157781:
Koľajnice nie sú cesta.
Reply on: Emo #157780:
Je menšie zlo ako hérečka, rozhodne nie je menšie zlo ako Budaj. Až začne Smer, a.s. pod cenou likvidovať tie posledné zvyšky mesta, ktoré ešte nerozkradla Ďurkova squadra, tak si spomeň.
Reply on: Jezo #157783:
tak na zjazde na Šafko by bolo promile 52,41 na dĺžke 105m a potom na dĺžke 125m pred križovatkou už iba 21,70 promile.
Reply on: no.ev.di. #157785:
Úplne triviálne, najmä keď máš pozdĺžne rezy. Je to obyčajný pomer rozdielu výšok k vodorovnej vzdialenosti tých dvoch bodov. Teda keď si tam nakreslíš pravouhlý trojuholník, ktorého preponou bude meraná naklonená rovina, z nižšieho bodu vedieš vodorovnú čiaru (jedna odvesna) a z vyššieho zvislú (druhá odvesna), tak pomer zvislej (kratšej) odvesny k vodorovnej (dlhšej) je sklon. Inými slovami, je to tangens uhla meranej roviny voči vodorovnej rovine. Na záver to, samozrejme, vynásobíš 1000, aby to to vyšlo v promile.
(Teda napr. pri uhle 45 stupňov je sklon 1000 promile.)
Reply on: Jezo #157783:
ako sa dá vypočítať sklon v promile? Mám tie pozdĺžne rezy tam, ale rád by som si to vyrátal sám len neviem nikde nájsť vzorec
Reply on: no.ev.di. #157775:
v DNV 0 Smer 0 SNS 0 HZDS.... čo ma nesmierne teší. Som ale zvedavý, na koho sa budú vyhovárať, keď sa z toho dna, kde sa teraz DNV nachádza, neodrazíme ?
Reply on: no.ev.di. #157781:
Podla povodneho zameru z roku 2004 (pred teoriou o nadvlaku a hybride) mal byt sklon na Safarikovom namesti 42,6 ‰. Na porovnanie maximum v Bratislave je na konci Karlovej vsi vo velkosti 57,5 ‰ a rovnake elektricky v Prahe jazdia po tratiach so sklonom cez 70 ‰. Viac tuna: http://www.bratislava.sk/vismo/dokumenty2.asp?u=700000&id_org=700000&id=73971
Reply on: no.ev.di. #157772:
co ma ZSSK s projektom TEN-T??? Spravca a investor vystavby zeleznicnych trati na Slovensku je pokial viem vylucne ZSR... ZSSK je osobny zeleznicny dopravca vyuzivajuci trate ZSR...
Reply on: S499.1023 #157778:
to je práve to, že mi nepovedal aké číslo lebo si nepamätá. Ja som mu povedal, že rád by som videl čísla a výpočty. V zime to sťažujú mokré a namrznuté koľaje, to je jasné snáď nie? Ale s tým stúpaním moc neverím, aspoň teda zatiaľ nie, kým neuvidím čísla a nedám sem na porovnanie nech to niekto porovná so stúpaniami napr. na tratiach v Prahe či Brne.
Reply on: S499.1023 #157748:
Ftáčnik rozhodne nie je ideálny, ale z tých troch je to to najmenšie zlo. ?
Reply on: kecho #157762:
No ale komukolvek by si pripisal sucet ich hlasov, tak poriadie nezmenis.
Reply on: no.ev.di. #157772:
Aké KONKRÉTNE stúpanie - v promile - tam podľa tvojho otca vznikne a aké stúpanie je podľa neho električka schopná prekonať v zime a aké v lete?
Reply on: no.ev.di. #157775:
Lebo "Smer" ?
Reply on: S499.1023 #157761:
To zalezi od toho co od neho ocakavas 😉

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.