Reply on: Zvero #157632:
Zvyšuje sa tým zraniteľnosť električkovej dopravy. Každé (rozumné) mesto sa snaží všade tam, kde to priestorové pomery umožňujú, mať električkovú trať na samostatnom telese. Nemyslím si, že by bolo rozumné, aby sa po električkovej trati motali aj taxíky. Autobusy a trolejbusy áno, ale len v naozaj opodstatnených prípadoch. Prax však veľakrát ukazuje, že kým autistom nezabrániš niekam dostať sa fyzicky, tak tam tým svojim gumokolom vlezú (najmä u nás). Na otvorený zvršok ale (väčšinou) nevlezú. V rannej špičke sú navyše niektoré naše trate na hranici priepustnosti (hoci väčšinou je to kvôli zle nastaveným semaforom a krátkym nástupiskám zastávok, čo sa dá vyriešiť), takže by veľmi neprospelo, keby tam pribudli ešte autobusy a taxíky. Treba si uvedomiť, že auto/autobus má kratšiu brzdnú dráhu ako električka, takže električka by musela jazdiť za nimi s dosť veľkým odstupom.
Beus
Týmto teda máme všetky teórie o technických problémoch so stúpaním vyvrátené Ak máš náhodou k dispozícii rezy trate na Štefanovičovej a Predstaničnom námestí, spočítaj si sklon v tých miestach (pred križovatkou so Šancovou, tam mám pocit že je najväčší). Ja to neviem nájsť, ale nebude tam veľký rozdiel. A jazdia tam vozy so 66% adhéziou (možno o kus viac, keď vezmeme do úvahy reálne rozloženie hmotnosti), väčšinu roka bez nejakých technických problémov. Takže súprava/húsenica so 100% adhéziou (a s inými sa v BA ani rátať nedá) sa na Starý most aj v prípade zakrytej trate (ktorá je šmykľavejšia ako otvorený zvršok) musí vyškriabať "ľavou zadnou"