Tu 101 by som prijal aj ja, ten subeh by myslim nebol az taky problem- mohla by ist po trase 20ky, potom po trase 83, (islaby cez Hodzko) a tam pod NOVY MOST... a tiez mozme snivat...
Konecna pri DK v Dubravke bola zruseny kvoli semaforom na krizovatke Alexyho - Saratovska
Ja osobne by som prijal ex. 101, ale o tom mozem uz iba snivat a sladko spominat, kvoli subehu s elektrickovou tratou
S tou 83 myslim, ze to nie je az take zle, ta obkluka po starej Dubravke ti zabere 4 minutky a este cosi, napaja sa uz od zastavky Drobneho, nie Alexyho.
Uvidime pozajtra, ja som pisal do DPB, ze ako to bude vyzerat, a oni mi napisali, ze cestujucu verejnost vcas informuju! Myslim si, ze to uz davno mali urobit... Iste je, ze 21ka sa bude delit (ale to bude az ked sa postava obratisko klbovych autobusov NA HRIADKACH - to je tam pred rolandom- bude to asi zaciatkom leta!). Este mi pisali ze od 1.4.2003 sa ma v DNV kompletne reorganizovat doprava, ja by som prijal povodne vetvenie (ako pred rokom 1999) . tj. 121- Nivy-VW 122-Nivy-Hriadky 61-Dubravka-VW 63-Dubravka-Opletalova a 64-Dubravka-Hriadky.
A teraz ma napodlo- linky 20 a 22 su si podobne. Niekdo mi hovoril, ze by spravil viac liniek do dubravky, a tu by isli ludia elinou, elina je naprd, ale bral by som autobus... Tu stoji 34 (to je fakt dost trasy podobnej 21ke a stoji pri kazdej vrbe) a 83 (to by som bral)... Ale ta 83 ma jeden hacik, ide z "Pri krizi" cez staru dubravku, a na normalnu cestu sa napaja, az na "Alexyho" rano nemame tolko casu, aby sme si dali exkurziu po dubravke, a preto sa mi vidi lepsia zastavka na prestup "alexyho", tu ma konecnu linka (da sa povedat, ze posilova) 22. Linka cislo 20 ma konecnu o zastavku skorej (OD Saratov) tu este 83ka nestoji... JA SA PYTAM, PRECO NESTOJI AJ 20KA NA ZASTAVKE ALEXYHO????
Bola by som za-myslim tie GO. A ak nie cele, aspon karoseriu. Vacsina klbatych TAMov je motoricky v dobrom stave, aj co sa tyka nastavenia prevodoviek. Dokopy je pojazdnych 12 TAMov z 1. DTPA, 11 z 2. DPA a 6 zo 4. DTPA (ratam aj tie, ktore su momentalne na poruche). Vyradene su k dnesnemu dnu 4 kusy. "Vybuchnute" alebo horiace motory mali doteraz-ak dobre ratam-3 este dodnes premavajuce busy.
Ohladom sedaciek-som uz pisala, vraj boli robene na vyslovnu objednavku DP v drevenom prevedeni.
Vedenie trolejbusu v kolajach: Na prednu, pripadne aj na dalsie napravy trolejbusu sa pripevnia take tycky, ktore smeruju do stran a na konci maju male pomocne koliesko. Osi tychto koliesok zhruba lezia v rovine bocnych stien vozidla a su kolme na zem. Okolo trate trolejbusu sa postavia hladke obrubniky (zvodidla), ktore su od seba tak daleko, ako su od seba daleko osi pomocnych koliesok. Trolejbus tak "zapadne do kolaje" a sofer nemusi mat ruky na volante - trolejbus je vedeny v trati vymedzenej obrubnikmi. Ma to niekolko vyhod:
- da sa to pouzit pre autobusy i trolejbusy
- upravit na tento system vozidla je velmi jednoduche a lacne
- v centre miest moze byt autobus vedeny v obrubnikoch, na okrajoch normalne
- da sa takto vyrobit napr. "autobusovo-trolejbusove metro", tj. kapacitny uzky tunel pre busy,
- pokial budu obrubniky a pomocne kolieska vodive, moze (a nemusi) byt u trolejbusu zredukovany pocet vodicov vrchneho vedenia na 1, zaroven, kedze je vozidlo vedene v presnej stope, moze odoberat prud pantografom (videl som fotku klboveho trolejbusu, ktory mal na zadnej casti zberace, na prednej pantograf, a pouzival to alebo ono podla toho, ci isiel "v stope" alebo manualne riadeny,
- kedze sa na takejto trati vlastne kolesa dotykaju zeme len v dvoch subeznych pasoch, ktore su presne vymedzene, mozu sa stavat napriklad rychlodrazne trate na vlastnom telese, ktore nie je drahe a moze byt i zatravnene,
- k takejto trati sa daju vybudovat "zvysene nastupistia",
- tato trat moze byt spolocna pre busy i elektricky.
Nevyhody:
- problematicka stavba krizeni a vyhybiek
- narocnost na presnost v celej stavbe i na pevnost a trvanlivost.
Neopl@n