Reply on: Neopl@n #14931:
Konecna pri DK v Dubravke bola zruseny kvoli semaforom na krizovatke Alexyho - SaratovskaJa osobne by som prijal ex. 101, ale o tom mozem uz iba snivat a sladko spominat, kvoli subehu s elektrickovou tratou
S tou 83 myslim, ze to nie je az take zle, ta obkluka po starej Dubravke ti zabere 4 minutky a este cosi, napaja sa uz od zastavky Drobneho, nie Alexyho.
Papyr
- da sa to pouzit pre autobusy i trolejbusy
- upravit na tento system vozidla je velmi jednoduche a lacne
- v centre miest moze byt autobus vedeny v obrubnikoch, na okrajoch normalne
- da sa takto vyrobit napr. "autobusovo-trolejbusove metro", tj. kapacitny uzky tunel pre busy,
- pokial budu obrubniky a pomocne kolieska vodive, moze (a nemusi) byt u trolejbusu zredukovany pocet vodicov vrchneho vedenia na 1, zaroven, kedze je vozidlo vedene v presnej stope, moze odoberat prud pantografom (videl som fotku klboveho trolejbusu, ktory mal na zadnej casti zberace, na prednej pantograf, a pouzival to alebo ono podla toho, ci isiel "v stope" alebo manualne riadeny,
- kedze sa na takejto trati vlastne kolesa dotykaju zeme len v dvoch subeznych pasoch, ktore su presne vymedzene, mozu sa stavat napriklad rychlodrazne trate na vlastnom telese, ktore nie je drahe a moze byt i zatravnene,
- k takejto trati sa daju vybudovat "zvysene nastupistia",
- tato trat moze byt spolocna pre busy i elektricky.
Nevyhody:
- problematicka stavba krizeni a vyhybiek
- narocnost na presnost v celej stavbe i na pevnost a trvanlivost.