Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Tak ten článok o NP busoch na Slovensku ma dorazil! Nechcem vás zaťažovať svojími výlevmi prešovského lokalpatriotizmu, ale oni ani len NESPOMENULI Prešov!!!
Pritom prešovský DP bol v tejto republike prvý, ktorý krátko po revolúcii rozvíril hladinu, keď ako PRVÝ ponúkol cestujúcim na vozíčkoch na pravidelnej verejnej linke autobus so zvižnou plošinou. Bola to vtedy obrovská udalosť, nikde ešte nič podobné nemali. Tak ako autobus so zdvižnou plošinou, tak aj nízkopodlažný autobus sa objavil ako prvý v Prešove. Všetky tie mestá, ktoré v SME spomínajú (BB, NR, KE...) v tej dobe sa chodili pozerať do PO ako také niečo vyzerá, lebo nič také ešte nevideli...
Koniec citového výlevu.
Vladimír: Je ale MAN je lepší ako Agora. Tušim všetko je lepšie ako Agora.

Dnes bolo na ČT v Fakta o pražskom metre dosť zaujimavé veci tam rozprávali.
http://villamos.budapest.hu/nza/tatra/4137-37.jpg - tak ako sa zadarilo TOTO, tak to nechapem....
Reciznali, pozrite si toto
Reply on: J #14893:
A čo? Agora nie je na CNG? 🙂
Koki ta historicka suprava s SGP je COOOL !!!! Sa mi velmi paci !!!
Reply on: Jano #14932:
Tu 101 by som prijal aj ja, ten subeh by myslim nebol az taky problem- mohla by ist po trase 20ky, potom po trase 83, (islaby cez Hodzko) a tam pod NOVY MOST... a tiez mozme snivat...

Dik za vysvetlenie
Reply on: Neopl@n #14931:
Konecna pri DK v Dubravke bola zruseny kvoli semaforom na krizovatke Alexyho - Saratovska
Ja osobne by som prijal ex. 101, ale o tom mozem uz iba snivat a sladko spominat, kvoli subehu s elektrickovou tratou
S tou 83 myslim, ze to nie je az take zle, ta obkluka po starej Dubravke ti zabere 4 minutky a este cosi, napaja sa uz od zastavky Drobneho, nie Alexyho.
Reply on: spokojný čitateľ #14930:
Uvidime pozajtra, ja som pisal do DPB, ze ako to bude vyzerat, a oni mi napisali, ze cestujucu verejnost vcas informuju! Myslim si, ze to uz davno mali urobit... Iste je, ze 21ka sa bude delit (ale to bude az ked sa postava obratisko klbovych autobusov NA HRIADKACH - to je tam pred rolandom- bude to asi zaciatkom leta!). Este mi pisali ze od 1.4.2003 sa ma v DNV kompletne reorganizovat doprava, ja by som prijal povodne vetvenie (ako pred rokom 1999) . tj. 121- Nivy-VW 122-Nivy-Hriadky 61-Dubravka-VW 63-Dubravka-Opletalova a 64-Dubravka-Hriadky.

A teraz ma napodlo- linky 20 a 22 su si podobne. Niekdo mi hovoril, ze by spravil viac liniek do dubravky, a tu by isli ludia elinou, elina je naprd, ale bral by som autobus... Tu stoji 34 (to je fakt dost trasy podobnej 21ke a stoji pri kazdej vrbe) a 83 (to by som bral)... Ale ta 83 ma jeden hacik, ide z "Pri krizi" cez staru dubravku, a na normalnu cestu sa napaja, az na "Alexyho" rano nemame tolko casu, aby sme si dali exkurziu po dubravke, a preto sa mi vidi lepsia zastavka na prestup "alexyho", tu ma konecnu linka (da sa povedat, ze posilova) 22. Linka cislo 20 ma konecnu o zastavku skorej (OD Saratov) tu este 83ka nestoji... JA SA PYTAM, PRECO NESTOJI AJ 20KA NA ZASTAVKE ALEXYHO????

Kedysi tu stali vsetky DNV-Linky 61-63-64-51
spokojný čitateľ

spokojný čitateľ

Nevie z vás niekto ako to bude od 31.3.2003 s novym vchodom do Volkswagenu?Zda sa mi byť dosť od ruky,bude tam niečo premávať?Žeby 92?

frenky: 92 určite nebude mať normálnu konečnú pri SOŠ PZ SR,to nedáva zmysel.Iba ak tak zachádzkovú.
Reply on: Z #14927:
heh, ty blondina ;-);-):-):-):-) lebo ma dva pary palic proti sebe, a tam kde ma navijaky ma predne aj zadne svetla naraz :-))))
Reply on: J #14922:
Bola by som za-myslim tie GO. A ak nie cele, aspon karoseriu. Vacsina klbatych TAMov je motoricky v dobrom stave, aj co sa tyka nastavenia prevodoviek. Dokopy je pojazdnych 12 TAMov z 1. DTPA, 11 z 2. DPA a 6 zo 4. DTPA (ratam aj tie, ktore su momentalne na poruche). Vyradene su k dnesnemu dnu 4 kusy. "Vybuchnute" alebo horiace motory mali doteraz-ak dobre ratam-3 este dodnes premavajuce busy.
Ohladom sedaciek-som uz pisala, vraj boli robene na vyslovnu objednavku DP v drevenom prevedeni.
Reply on: Turbo #14920:
😃 vyzera to genialne, priam starozitne - ale podla coho sudis, ze je obojsmerny? ;-D
Reply on: dusoft #14906:
Vedenie trolejbusu v kolajach: Na prednu, pripadne aj na dalsie napravy trolejbusu sa pripevnia take tycky, ktore smeruju do stran a na konci maju male pomocne koliesko. Osi tychto koliesok zhruba lezia v rovine bocnych stien vozidla a su kolme na zem. Okolo trate trolejbusu sa postavia hladke obrubniky (zvodidla), ktore su od seba tak daleko, ako su od seba daleko osi pomocnych koliesok. Trolejbus tak "zapadne do kolaje" a sofer nemusi mat ruky na volante - trolejbus je vedeny v trati vymedzenej obrubnikmi. Ma to niekolko vyhod:

- da sa to pouzit pre autobusy i trolejbusy
- upravit na tento system vozidla je velmi jednoduche a lacne
- v centre miest moze byt autobus vedeny v obrubnikoch, na okrajoch normalne
- da sa takto vyrobit napr. "autobusovo-trolejbusove metro", tj. kapacitny uzky tunel pre busy,
- pokial budu obrubniky a pomocne kolieska vodive, moze (a nemusi) byt u trolejbusu zredukovany pocet vodicov vrchneho vedenia na 1, zaroven, kedze je vozidlo vedene v presnej stope, moze odoberat prud pantografom (videl som fotku klboveho trolejbusu, ktory mal na zadnej casti zberace, na prednej pantograf, a pouzival to alebo ono podla toho, ci isiel "v stope" alebo manualne riadeny,
- kedze sa na takejto trati vlastne kolesa dotykaju zeme len v dvoch subeznych pasoch, ktore su presne vymedzene, mozu sa stavat napriklad rychlodrazne trate na vlastnom telese, ktore nie je drahe a moze byt i zatravnene,
- k takejto trati sa daju vybudovat "zvysene nastupistia",
- tato trat moze byt spolocna pre busy i elektricky.

Nevyhody:
- problematicka stavba krizeni a vyhybiek
- narocnost na presnost v celej stavbe i na pevnost a trvanlivost.
Reply on: J #14922:
Velke ..... vynikajuce su tieto sedacky co su aspon ich nikto nereze a ked ich zlomi tak to robi ovela mensiu skodu ako calunene a pod.
A jednotny nater 🙂
Reply on: J #14922:
jA BY SOM NA NICH PRIJAL AJ TRANSPARENTY A NA BOKOCH EVIDENČNE CISLA
Nerozmýšla sa o GO aj kĺbatých TAM-ov. A ak áno budú sa im čalúniť sedačky. Cestujúci by boli povďačný.
A to má aký rozchod 30cm?! 🙂
Hej ludia, uz ste videli obojsmerny trolejbus? Alebo aj toto je pekne... 🙂

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.