Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #148653:
keď myslíš ? oni za to nemôžu, môže za to tá partia byrokratov čo robí takéto zákony a nariadenia... Im akosi nedochádza, že potrebu niečo financovať sa nedá znásilniť. V BA sa rozhadzujú peniaze, tak ako aj inde po Slovensku. Problémom je to, že inde sa to dá, resp. by sa to dalo vykryť (keby sa nerozhadzovali okrem domácich fondov aj dotácie z EÚ). Za to v akom shite je každý kraj si zodpovedá sám svojím hlasovaním vo voľbách, komu zverí zodpovednosť za chod danej oblasti...
Reply on: no.ev.di. #148652:
Nooo, už to konečne povedz... za všetko môžu intrákovci, východniari, cigáni a Maďari...
Reply on: eripmav #148645:
videl si aj včera v správach, že na zdravotnícke zariadenia v BA kraji štát dáva málo a nárok na dotácie z EÚ nemajú, lebo sú v BA kraji kde obyvatelia majú štandard EÚ (som zvedavý, koľko ľudí v BA kraji sa cíti, že tu máme nejaký EÚ štandard ? ). Keby naše zdravotnícke zariadenia liečili pacientov len z kraja alebo naša MHD prepravovala len ľudí z kraja, tak by som nič nepovedal. Ale MHD musí znášať možno raz taký nápor ľudí na aký je stavaná, cesty rovnako ale adekvátnu sumu nedostane Bratislava ani od štátu, ani z EÚ a to ešte keď sa tu raz za 20 rokov niečo rekonštruuje tak celý zvyšok Slovenska pindá, že sa nám skladá na rekonštrukciu zimáku alebo futbalový štadión ?
Reply on: TeBeCe #148580:
Hlavne, že vyhľadávač na rozdiel od zvyšku webu nie je v testovacej prevádzke.

Re #148632 eripmav:
1. ? ? ?
2. ? ? ?
Reply on: eripmav #148645:
Mimochodom, z čoho by podľa Teba Mesto Vysoké Tatry so 4600 obyvateľmi tú električku asi tak zaplatilo?
Reply on: eripmav #148645:
DPB ale dostáva dotáciu na koľajové trate, a to od mesta. Potom sa môžem spýtať rovnako blbú otázku - prečo železnice nedostávajú dotáciu aj od miest, cez ktoré ich trate prechádzajú, keďže niekde využívajú železnicu ľudia aj na prepravu v rámci mesta? Jednoducho časť daní sa využíva na dotovanie verejnej dopravy, akurát železnice ich dostanú priamo od štátu a dopravné podniky nepriamo od miest.
Reply on: eripmav #148632:

Re #148631 luky133:

a napr Ivanku pri Dunaji, Rovinku a Stupavu by ste dali do akého kraja? Trnavského? Tým sa problém nerieši....

Ďalšou vecou je, že pochybujem, že na tých 100 000 tisíc obyvateľov, čo sú v dennom kontakte s Bratislavou a tiež v nej tvoria zisk, Bratislava dopláca... Bratislava ako mesto by si mala poriadne upratať pred vlastným prahom...

Ja som Bratislavčan, ale prímestskú dopravu využívam veľmi často. Ono nie vždy sa dá existovať zaizolovaný v hraniciach BA.

Čo sa týka ciest II. a III. triedy, tie spadajú pod kraj, ulice pod mesto.... v prípade, že je to jedno a to isté, malo by ísť o kooperáciu - tj. podľa záujmov - keď ide o regionálny záujem, zainteresovať do toho kraj, keď o lokálny, tak mesto...

Re #148646 eripmav: na túto otázku ti azda nemusím ani odpovedať... angažuj sa v politickom živote a skús tú trať zrušiť 🙂 uvidíš ohlasy ?
Reply on: eripmav #148646:
A bratislavské električky podľa Teba prepravujú aj náklad? Máš tiež pocit, že by sa bratislavské električky skladali z cca 10 vozňových súprav, pričom každý vozeň by prepravil cca 80 cestujúcich? Prepravnú kapacitu nerobí len interval... Koridor sa rekonštruuje na 85% z peňazí EÚ, lenže Bratislava (resp. bratislavský VÚC) peniaze z EÚ dostať nemôže. Keby otázka znela "Prečo sa peniaze vyhodené na fickoidné populistické predvianočné dôchodcovské príspevky radšej nepoužili na stavbu električkových tratí v BA?", to by som bral, ale železničné koridory sú vec zmyselná a možno šanca pre železnice "chytiť posledný vlak". Teda za predpokladu, že tam niekedy tých 160 km/h naozaj jazdiť budú.
Reply on: S499.1023 #148640:
stat (do coho spada aj EU) dava na rekonstrukciu trate bratislava - zilina miliardy korun... pre kolkych ludi sluzi tato trat??? keby isla do bratislavskych elektrickovych trati 1/10 z toho, tak tu pomaly nemame kde elektrickove trate stavat...
Reply on: S499.1023 #148640:
a elektricky v bratislave lietaju??? nepotrebujem vysvetlovat co su ZSR ? stat dotuje prostrednictvom dotacii do ZSR zeleznicnu infrastrukturu, co je ekvivalent kolajovych trati elektriciek, takze nechapem preco si kolajove trate ZSR dotaciu zasluzia a kolajove trate DPB nie... ide o princip spravodliveho prerozdelenia verejnych financii - peniaze by sa mali rozdelovat na zaklade poctu obyvatelstva a vyuzivania daneho druhu dopravy, aspon naznakom v spravodlivych pomeroch... ked pol miliona bratislavcanom (cca. 1/10 obyvatelov slovenska) ma ako drvivu vacsinu verejnej dopravy ktoru pouzivaju elektricky prevadzkovane DPB, tak si asi zasluzi aspon 1/10 dotacii do dopravy tohto statu... v com je take mesto Vysoke Tatry ine??? preco neplatia tatransku elektricku zo svojich podielovych dani tatranci???
Reply on: eripmav #148627:
Mohli uviesť pre úplnosť aj nejaké cenové porovnanie napr. s SAD Trnava a SAD Dunajská Streda. Prečo je vlastne Slovak Lines drahý? Iba kvôli výraznej obnove vozového parku pred pár rokmi?

A keď BSK dlží toľko peňazí, čím si to Slovak Lines zatiaľ vykrýva? To má taký zisk z diaľkovej, medzištátnej a zmluvnej dopravy? Alebo si zobral úver?

Lebo o nejakých jeho finančných problémoch v článku nie je zmienka. Ani nejaké výraznejšie rušenie spojov som v posledných rokoch nepostrehol.
Reply on: Petto #148636:
Ale kde, 6705 stále dnes vrčí na DD...
Reply on: Emo #148622:
Áno, také dvadsaťminútové poskakovanie po Hellovej by určite prispelo k zvýšeniu atraktivity tejto linky ? ? ? .
Reply on: S499.1023 #148639:
Ďakujem. ? Neskôr som našiel aj rozpis tlačítok a podľa neho to vyzerá, že majú aj klimatizáciu avšak asi len pre vodiča (zaujímave, že v Prahe ju majú na streche a nie zabudovanú v autobuse)...
http://www.websnadno.cz/html/fotooriginal.php?subdomena=mhdba&domena=wbl.sk&label=475&souborfotky=1ap_-_cifo.jpg
Reply on: eripmav #148632:
ŽSR do toho nemotaj, ŽSR sú ekvivalentom NDS a cestných správ.
Reply on: luky133 #148638:
To je ovládací panel od bufíku.
http://www.mhdba.eu/fotogalerie/475/originaly/1au_-_cifo.jpg

To je kúrenie či klimatizácia? Lebo Webasto vyrába aj kúrenie pokiaľ viem a podľa tlačítok to vyzerá na kúrenie.
Reply on: Petto #148636:
Veď predsa predčasne zaradia nejaké CapaCity, alebo s veľkou radosťou niekto bude musieť ísť behať so Solarisom na 33 a niekto s Tedomom. ?
Reply on: Hug0 #148633:
Presne tak , nafarbia 21 Tr do LBC a vsetci budeme happy ?

Btw. v premavke cez vikend su na L33 len 6701,3,6 - som zvedavy co zajtra vypravia, predsa len aj zalozak pre DD je len 1 ? , ale este stale chyba 1 voz do vypravy 🙂 ( 6702 rozbita, 6704 asi kaputt, 6705 uz je asi na SP kvoli traktoru )
Reply on: luky133 #148634:
V szegede to robia 🙂 tam to dokonca začali robiť aj s Citarami 🙂. Mne sa zda že Brno už vyraďuje 21Tr tak tam by sa mohol DPBz pozrieť ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement