Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kecho #148662:
Na niektoré poradia 87-čky sú ale krátke plyňáky aj pridelené.
Reply on: AAA #148661:
formálna stránka je zmluvná, ale zdroje samosprávneho kraja, ktoré slúžia na financovanie, sú prevažne z cestnej dane, ktorú platia aj podnikatelia, čo jazdia prevažne po cestách vo vlastníctve štátu alebo miest, o ktoré sa samosprávny kraj nestará, ani nechce prispievať na ich údržbu,
podľa mňa v skutočnosti ide o nepriznavané dotovanie,
verim, že z administratívneho hľadiska je jednoduchšie, ak to je priamy vzťah medzi samosprávnym krajom a poskytovateľom verejnej služby, ale z ekonomického hľadiska je to zároveň dotácia aj menej majetných, aj dostatočne majetných užívateľov verejnej služby v rovnakej miere,
možno je to tak dobré, možno nie, zatiaľ nikto neprezentoval model diferenciácie prípevku na dopravu podľa majetkového cenzu,
Reply on: Padrex #148656:
dnes ráno napr. dva cng krátke vraky na 87čke... mohlo by to byť ono?
Reply on: vlado13 #148659:
Všetko to platí samosprávny kraj podľa zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme, či ako sa po novom tá zmluva volá.
Reply on: eripmav #148646:
koľko išlo zo ŠR + EÚ na rekonštrukciu trate BA - ZA?
Reply on: Puki #148658:
citát poznám veľmi dobre,
prechod na princípy decentalizácie sa plne nevydaril,
aj keď formálne to vyzerá na financovanie medzimestskej autobusovej dopravy z daňových príjmov samosprávnych krajov, s ohľadom na spôsob prispôsobovania prerozdeľovania daňových príjmov a na správu komunikácii podľa tried a prieťahov, je to vlastne obdoba dotačného princípu,
ako je to s náhradou zľavneného cestovného pre štátom určené skupiny?
Reply on: vlado13 #148657:
Citujem: "Fiškálnu decentralizáciu možno stručne charakterizovať ako nahradenie transferov – dotácií zo
štátneho rozpočtu do rozpočtov obcí a VÚC na výkon ich originálnych kompetencií daňovými príjmami, o ktorých použití budú rozhodovať samosprávy celkom samostatne. Podstatou tohto procesu je prechod od poskytovania dotácií územnej samospráve zo štátneho rozpočtu na financovanie kompetencií prostredníctvom daňových príjmov." Ktorú medzimestskú dopravu dotuje štát okrem železníc, čo je kapitola sama o sebe? Aj tu sa už lady pohli.
Reply on: eripmav #148645:
MHD si dotácie zo ŠR údajne nezaslúži, jediná verejná doprava, ktorá údajne je zmysluplne dotovať je medzimestská, lebo to podporuje pracovnú mobilitu, ako nástroj aktívnej politiky práce,
aspoň tak o tom rozhodla vláda v r. 2004,
možno už vtedy niekto chcel, aby sme v BA prešli na železničný rozchod a rafinovanú virtuálnu dualitu prevádzky, len to pred primátorom šikovne zatajil ?
Reply on: luky133 #148637:
? a niekto este z vacsou radostou dostane na 87 vrak kratky a ,,jeho,,prideleny solaris bude behat na DD ?
Reply on: S499.1023 #148584:
dlhá história...
v 84-85 som kadečo netušil... ?
Reply on: Ike #148653:
keď myslíš ? oni za to nemôžu, môže za to tá partia byrokratov čo robí takéto zákony a nariadenia... Im akosi nedochádza, že potrebu niečo financovať sa nedá znásilniť. V BA sa rozhadzujú peniaze, tak ako aj inde po Slovensku. Problémom je to, že inde sa to dá, resp. by sa to dalo vykryť (keby sa nerozhadzovali okrem domácich fondov aj dotácie z EÚ). Za to v akom shite je každý kraj si zodpovedá sám svojím hlasovaním vo voľbách, komu zverí zodpovednosť za chod danej oblasti...
Reply on: no.ev.di. #148652:
Nooo, už to konečne povedz... za všetko môžu intrákovci, východniari, cigáni a Maďari...
Reply on: eripmav #148645:
videl si aj včera v správach, že na zdravotnícke zariadenia v BA kraji štát dáva málo a nárok na dotácie z EÚ nemajú, lebo sú v BA kraji kde obyvatelia majú štandard EÚ (som zvedavý, koľko ľudí v BA kraji sa cíti, že tu máme nejaký EÚ štandard ? ). Keby naše zdravotnícke zariadenia liečili pacientov len z kraja alebo naša MHD prepravovala len ľudí z kraja, tak by som nič nepovedal. Ale MHD musí znášať možno raz taký nápor ľudí na aký je stavaná, cesty rovnako ale adekvátnu sumu nedostane Bratislava ani od štátu, ani z EÚ a to ešte keď sa tu raz za 20 rokov niečo rekonštruuje tak celý zvyšok Slovenska pindá, že sa nám skladá na rekonštrukciu zimáku alebo futbalový štadión ?
Reply on: TeBeCe #148580:
Hlavne, že vyhľadávač na rozdiel od zvyšku webu nie je v testovacej prevádzke.

Re #148632 eripmav:
1. ? ? ?
2. ? ? ?
Reply on: eripmav #148645:
Mimochodom, z čoho by podľa Teba Mesto Vysoké Tatry so 4600 obyvateľmi tú električku asi tak zaplatilo?
Reply on: eripmav #148645:
DPB ale dostáva dotáciu na koľajové trate, a to od mesta. Potom sa môžem spýtať rovnako blbú otázku - prečo železnice nedostávajú dotáciu aj od miest, cez ktoré ich trate prechádzajú, keďže niekde využívajú železnicu ľudia aj na prepravu v rámci mesta? Jednoducho časť daní sa využíva na dotovanie verejnej dopravy, akurát železnice ich dostanú priamo od štátu a dopravné podniky nepriamo od miest.
Reply on: eripmav #148632:

Re #148631 luky133:

a napr Ivanku pri Dunaji, Rovinku a Stupavu by ste dali do akého kraja? Trnavského? Tým sa problém nerieši....

Ďalšou vecou je, že pochybujem, že na tých 100 000 tisíc obyvateľov, čo sú v dennom kontakte s Bratislavou a tiež v nej tvoria zisk, Bratislava dopláca... Bratislava ako mesto by si mala poriadne upratať pred vlastným prahom...

Ja som Bratislavčan, ale prímestskú dopravu využívam veľmi často. Ono nie vždy sa dá existovať zaizolovaný v hraniciach BA.

Čo sa týka ciest II. a III. triedy, tie spadajú pod kraj, ulice pod mesto.... v prípade, že je to jedno a to isté, malo by ísť o kooperáciu - tj. podľa záujmov - keď ide o regionálny záujem, zainteresovať do toho kraj, keď o lokálny, tak mesto...

Re #148646 eripmav: na túto otázku ti azda nemusím ani odpovedať... angažuj sa v politickom živote a skús tú trať zrušiť 🙂 uvidíš ohlasy ?
Reply on: eripmav #148646:
A bratislavské električky podľa Teba prepravujú aj náklad? Máš tiež pocit, že by sa bratislavské električky skladali z cca 10 vozňových súprav, pričom každý vozeň by prepravil cca 80 cestujúcich? Prepravnú kapacitu nerobí len interval... Koridor sa rekonštruuje na 85% z peňazí EÚ, lenže Bratislava (resp. bratislavský VÚC) peniaze z EÚ dostať nemôže. Keby otázka znela "Prečo sa peniaze vyhodené na fickoidné populistické predvianočné dôchodcovské príspevky radšej nepoužili na stavbu električkových tratí v BA?", to by som bral, ale železničné koridory sú vec zmyselná a možno šanca pre železnice "chytiť posledný vlak". Teda za predpokladu, že tam niekedy tých 160 km/h naozaj jazdiť budú.
Reply on: S499.1023 #148640:
stat (do coho spada aj EU) dava na rekonstrukciu trate bratislava - zilina miliardy korun... pre kolkych ludi sluzi tato trat??? keby isla do bratislavskych elektrickovych trati 1/10 z toho, tak tu pomaly nemame kde elektrickove trate stavat...
Reply on: S499.1023 #148640:
a elektricky v bratislave lietaju??? nepotrebujem vysvetlovat co su ZSR ? stat dotuje prostrednictvom dotacii do ZSR zeleznicnu infrastrukturu, co je ekvivalent kolajovych trati elektriciek, takze nechapem preco si kolajove trate ZSR dotaciu zasluzia a kolajove trate DPB nie... ide o princip spravodliveho prerozdelenia verejnych financii - peniaze by sa mali rozdelovat na zaklade poctu obyvatelstva a vyuzivania daneho druhu dopravy, aspon naznakom v spravodlivych pomeroch... ked pol miliona bratislavcanom (cca. 1/10 obyvatelov slovenska) ma ako drvivu vacsinu verejnej dopravy ktoru pouzivaju elektricky prevadzkovane DPB, tak si asi zasluzi aspon 1/10 dotacii do dopravy tohto statu... v com je take mesto Vysoke Tatry ine??? preco neplatia tatransku elektricku zo svojich podielovych dani tatranci???

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.