a o čo vlastne v skutočnosti ide? aké okolnosti sa mali zmeniť? či to sa len dakomu prisnilo a nedostal by to nedajbože SOR, tak sa to zrušilo... nech tá celá búda v Lichavách zhorí, nech je pokoj svätý... ☠
ako sa blizia volby, tak aj narasta rychlost elektriciek v tuneli. aktualne v spravach na STV tvrdili, ze rychlost za zvysi 10-nasobne ? v prispevku to potom spresnili, ze z 5 na 50 km/h ?
V mojom príspevku som ti odpovedal na otázku z #148659 "ako je to s náhradou zľavneného cestovného pre štátom určené skupiny?" + na to, že z čoho je tá doprava platená. A to sú príjmy samosprávneho kraja. Takže sme sa asi nepochopili.
myslím si, že sa chápeme a že dokážeme zachovať si schopnosť oddeliť formálnu stránku od obsahovo-vzťahovo-významovej,
ak sa vrátim k pôvodnému meritu, že vieme, že aj verejná autobusová doprava je vlastne dotovaná, aj keď peniaze nie sú odosielané zo ŠR,
Áno zdroje samosprávneho kraja sú prevažne z cestnej dane, ktorú platia podnikatelia, čo jazdia po cestách vo vlastníctve štátu alebo miest. Cesty I.triedy sú vo vlastníctve štátu pretože je to považované za "nadradenú" sieť celoslovenského významu. Kým cesty II. a III. triedy nemajú za účel spájať Slovensko. Myslím, že sa uvažovalo aj o cestách I. triedy, aby patrili pod samosprávne kraje, ktoré sa tomu bránia. Nezabúdaj, že štát má príjem aj z PHM. Za diaľnice sa platí mýto (príp. diaľničná známka). Okrem Bratislavy a Košíc sa o cesty v iných mestách starájú príslušné samosprávne kraje. Bratislava a Košice + Martin majú svoje vlastné zákony o mestách a z nich vyplyvajúce zmeny. Myslím, že myslíme nato isté ale nevieme sa pochopiť
formálna stránka je zmluvná, ale zdroje samosprávneho kraja, ktoré slúžia na financovanie, sú prevažne z cestnej dane, ktorú platia aj podnikatelia, čo jazdia prevažne po cestách vo vlastníctve štátu alebo miest, o ktoré sa samosprávny kraj nestará, ani nechce prispievať na ich údržbu,
podľa mňa v skutočnosti ide o nepriznavané dotovanie,
verim, že z administratívneho hľadiska je jednoduchšie, ak to je priamy vzťah medzi samosprávnym krajom a poskytovateľom verejnej služby, ale z ekonomického hľadiska je to zároveň dotácia aj menej majetných, aj dostatočne majetných užívateľov verejnej služby v rovnakej miere,
možno je to tak dobré, možno nie, zatiaľ nikto neprezentoval model diferenciácie prípevku na dopravu podľa majetkového cenzu,