Reply on: Martin Fundárek #139226:
99% súhlas.. len pripomeniem dnešný stav: elina po Bosákovu prakticky napreduje, teraz je DÚR, potom sa ide oejdnávať/objednáva sa DSP, potom RP a začne sa stavať, so Starým mostom sa vraj má už čoskoro hýbať viditeľnejšie, nie len ako doteraz pol roka rýpať do piliérov. To že aj tento dohodnutý a nalinkovaný postup sa stále posúva je vec žabomyších sporov.Úsek Boskákova - J.Dvor je však dnes veľmi otázny. Na základe TEŠ ale aj verejných a odborných diskusií dnes, hoci neoficiálne, ale všetci kompetentní tvrdia, že NARAZ tam elina aj vlak premávať nebudú. Môže tam byť najprv električka a potom vlak ,alebo opačne.. aj keď oboje veľmi teoreticky.
Potom je tu zasa neoficiálny postoj železníc.. a medzi riadkami sa k nemu dá dopátrať aj cez postoje Fica a priority jeho vlády, že oni žel. trať stredom Petržalky nechcú a nepotrebujú a bohvie či vôbec bude tunel pod Dunajom.
a v neposlednom rade je tu Petržalka, ktorá najnovšie vydiera že bude po ich a nijako ináč - teda železnica a v tuneli. Niečo v tomto zmysle vyplynulo aj z viachodinovej diskusie na túto tému na ostatnom miestnom zastupiteľstve m. č. Petržalka, kde poslanci tiež vraj pekne "perlili", o. i. tam vystúpili ako ináč aj páni Kugla a pani Pätoprstá...
Martin Fundárek
Navyše sa objavilo ZEED, ktoré chce ... vlastne ja neviem presne, čo chce, pretože podľa dvoch diskusií, na ktorých som bol, sú tam najmenej tri názorové prúdy. Jedni, ktorí nechcú budovať električku do Petržalky, nosný systém chcú stavať výlučne na železniciach a peší presun Pribinova-Šafárikovo nám. pri prestupe na električku nevidia ako problém, ktorý by cestujúcich od využívania HD odradil. Peniaze, usporené nebudovaním električky, chcú využiť na zakopanie dlhšej časti železnice do tunela. Druhý reprezentujú radikálni ekológovia, ktorí nechcú stavať nič a namiesto NDS chcú v jeho trase postaviť chodník pre cyklistov a korčuliarov. Tretí nechcú vlastne nič, len diskusiu.
Môj názor je takýto: najlepšie by bolo postaviť až na Janíkov dvor električku. Ak na to mesto nemá, alebo ak to Petržalka nechce, a železnice chcú postaviť trať cez stred Petržalky, prosím, ale potom nech sa nebuduje žiadna duálna trať (je to drahé a funkčnosť je otázna) a treba sa vážne zamyslieť aj nad budovaním trate po Bosákovu. Myslím, že osožnejšie a lacnejšie by bolo potiahnuť električky na Pribinovu a urobiť prestupný bod tam. Usporené peniaze by som však, na rozdiel od ZEED, nevrážal do tunela, ale do rekonštrukcie súčasných električkových tratí na moderný prepravný systém. Tunel je riešením tam, kde treba prekonávať zastavanú oblasť, prírodné prekážky či chrániť vzácne biotopy na povrchu (tými však psíčkárske lúky v Petržalke nie sú). Budovať tunel tam, kde je roky cieľavedome a plánovane ponechaný koridor na dopravnú cestu, je bohapustým plytvaním peniazmi. Predstavy Petržalčanov, že ak sa železnica zakope pod zem, povrch zostane nezastavaný ("veď tá cesta tam vôbec nemusí byť" - citát z diskusie v Primaciálnom paláci), sú naivné.