Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Martin Fundárek #139224:
To je v poriadku, že sú aj takí, ktorí chcú ísť ďalej. Napríklad aj ja tak niekedy chodím, aj keď väčšinou už na bicykli. Ale mne ide len o to, že takýchto ľudí nie je toľko veľa a bolo by zbytočné zavádzať tam polhodinový interval, keďže by to skončilo ako L901 pred predĺžením do Hainburgu.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Valec #139207:
V tom, že zakopávať trať v Petržalke do tunela je nezmysel, má Ďurkovský pravdu. Pravdou je ale aj to, že mesto tým, že pristúpilo na projekt železníc (z dôvodu vlastnej neschopnosti čokoľvek postaviť), výrazne prispelo ku komplikáciám s budovaním. Pretože diskusia, či estakáda, povrchová trasa alebo podpovrchová, tu už pred niekoľkými rokmi bola. Ale teraz je tu nový projekt, takže diskusia sa znovu otvorila.
Navyše sa objavilo ZEED, ktoré chce ... vlastne ja neviem presne, čo chce, pretože podľa dvoch diskusií, na ktorých som bol, sú tam najmenej tri názorové prúdy. Jedni, ktorí nechcú budovať električku do Petržalky, nosný systém chcú stavať výlučne na železniciach a peší presun Pribinova-Šafárikovo nám. pri prestupe na električku nevidia ako problém, ktorý by cestujúcich od využívania HD odradil. Peniaze, usporené nebudovaním električky, chcú využiť na zakopanie dlhšej časti železnice do tunela. Druhý reprezentujú radikálni ekológovia, ktorí nechcú stavať nič a namiesto NDS chcú v jeho trase postaviť chodník pre cyklistov a korčuliarov. Tretí nechcú vlastne nič, len diskusiu.
Môj názor je takýto: najlepšie by bolo postaviť až na Janíkov dvor električku. Ak na to mesto nemá, alebo ak to Petržalka nechce, a železnice chcú postaviť trať cez stred Petržalky, prosím, ale potom nech sa nebuduje žiadna duálna trať (je to drahé a funkčnosť je otázna) a treba sa vážne zamyslieť aj nad budovaním trate po Bosákovu. Myslím, že osožnejšie a lacnejšie by bolo potiahnuť električky na Pribinovu a urobiť prestupný bod tam. Usporené peniaze by som však, na rozdiel od ZEED, nevrážal do tunela, ale do rekonštrukcie súčasných električkových tratí na moderný prepravný systém. Tunel je riešením tam, kde treba prekonávať zastavanú oblasť, prírodné prekážky či chrániť vzácne biotopy na povrchu (tými však psíčkárske lúky v Petržalke nie sú). Budovať tunel tam, kde je roky cieľavedome a plánovane ponechaný koridor na dopravnú cestu, je bohapustým plytvaním peniazmi. Predstavy Petržalčanov, že ak sa železnica zakope pod zem, povrch zostane nezastavaný ("veď tá cesta tam vôbec nemusí byť" - citát z diskusie v Primaciálnom paláci), sú naivné.
Reply on: Martin Fundárek #139224:
presne o tom hovorím, že L43 môže poslúžiť ako odvoz do Lesoparku odkiaľ sa dá pokračovať po turistických chodníkoch ďalej. Samozrejme komu stačí sa prejsť trasu Voj. Nemocnica - Lesopark, tak fajn, ale kto chce ísť ďalej, tak chce šetriť sily. Nehovorím, že DPB by to mal riešiť prioritne, ale keď už si môžeme dovoliť dvojnásobnú posilu L133, ďalej linky ako 36 a 139, tak už nám nič nebráni zjavne vytvoriť dokonalú MHD ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Z #139206:
Veľmi pekne napísané.
Ámosovi, JameVOku a iným s podobným názorom navyše nedochádza, že autobusy do dolín môžu využiť aj ľudia, ktorí nechcú len vystúpiť z autobusu, opiecť si pri murovanom ohnisku slaninu, vypiť pár pív a odviezť sa späť, ale sa prosto chcú dostať ďalej, do končín, ktoré by inak boli nedosiahnuteľné, pretože pešia trasa bez využitia hromadnej dopravy by bola pridlhá. Ja som na svojich túrach po horách nikdy nepohrdol VHD a keď som po nejakej osem- či desaťhodinovej túre použil lanovku či autobus, vôbec som sa necítil nejako previnilo.
Ostatne, aj tých hore spomínaných elementov (slanina+pivo) by som radšej vyviezol na Železnú (či Peknú cestu, Biely kríž, ...) autobusom, než by som ich mal nechať sa tam vyvážať autami. Pretože darmo sa vyberiem po modrej do Marianky pešo, keď okolo mňa každé tri minúty prejde dymiaci a prach víriaci plechový hmyz, tak mám razom po dýchaní čerstvého vzduchu.
Reply on: no.ev.di. #139222:
to ja nie, to bol Thomas ?
Reply on: MatejBA #139221:
som dojatý ? to si venoval mne? ? ❤
Reply on: luky133 #139217:
na JOJke ? A pana F. a pani H. by mali zazalovat za klamstva - ved oni su ti jediny, co zabudli na KV&DD ?
Reply on: drink #139218:
cez trať oveľa ľahšie a je to tak kdekoľvek. Električka nechodí tak často a tak bezohľadne ako IAD
Reply on: no.ev.di. #139212:
Načo lávky pre peších ? , povrchová električka bude oveľa menšia bariéra, ako štvorprúdová cesta, ktorá povedie popri električke. Pozri sa napríklad do Krasňan. Prejdeš ľahšie cez električkovú trať, alebo cez cestu? Čo tam tvorí bariéru?
Reply on: M3go #139213:
A v akých správach? Ak na TV Bratislava tak tomu by som neveril na 100% ?

Ináč dnes si Karloveštania našli v schránkach Karlova Ves - SMER kalendár kde samozrejme prezentujú starostku a Fica ako ľudí čo nikdy nezabudnú na KV. Mal by tu teda "ujo" Záhradník spraviť nejakú protikampaň. ? ? ? Lebo mu to uberie percentá. ?
Reply on: kuko1 #139215:
jak Donatella Versace do kapustového poľa ?
Reply on: no.ev.di. #139214:
A vyzerá príšerne.
Na vlastné buľvy som videl ako zadné sklá trolejbusov špatí Záhradníkova predvolebná busta ?
A ešte jedn uvec 🙂 som počul v správach ževraj od Marca ma byť skúšobne spustená MHD zadarmo. A potom sa rozhodne či tak bude stále. 🙂 čo je na tom pravdy ?
Reply on: Mikimaus #139209:
Mne je jedno čo tu bude. Ale ak to má byť električka, tak nech je v pozemnom variante, s mimoúrovňovými križovaniami s miestnymi komunikáciami. Neviem kde je problém, že by ponad trať boli vybudované nejaké tie pešie lávky, hlavne ak je možné trať mierne zapustiť do terénu, resp. pod neho aby neboli stúpania na prípadných križovaniach pre chodcov a IAD veľké. Ak chceli metro mali konať skôr, než sa rozhodlo, že metro nebude a bude električka. Ďalej považujem estakádny variant za somarinu. Električka v takom Brne na Starý Lískovec premáva po povrchu a ľudia sa môžu v pohode dostať cez trať lávkami a nikto si nesťažuje. Opticky to síce danú oblasť delí ale chce snáď niekto povedať, že tie zelené plochy, bez chodníkov (medzi Nám. hraničiarov a Vlasteneckým nám. sa možno akurát tak dostať cez jeden rozpadnutý improvizovaný chodník z panelov a jednu drevenú lávku pri pošte), ďalej "jama" pri Topoľčianskej, priestor medzi Technopolom a Tupolevovou... to sú všetko hluché miesta a vybudovanie električkovej trate by pomohlo tieto lokality upraviť a dodať im nejakú tvár.
Reply on: Valec #139207:

Cim viac citam o doprave v nasom meste, tym viac nechcem zit v nasom meste. Pravda, nahodou ma primator pravdu...
Nerozumiem celkom tomu, ze o co tu ide. Predsa elektricka chodi po povrchu, bezne vsade kde to je mozne, nie? V Raci rovnako ako vo Viedni ako v Prahe!!!
Preco by mala chodit pod povrchom, alebo po estakadach? V takom pripade by sa jednalo skor o nejaky variant 'metra', so vsetkymi nevyhodami ako mensi pocet a horsia dostupnost zastavok.
Mam taky dojem, ze cele to handrkovanie, aj okolo mosta, nie je ani tak dokazom totalnej neschopnosti mesta riesit jeden problem, ale cielenej taktiky mesta oddialit jedinu podstatnejsiu investiciu do vernej dopravy do nedohladna. Inac povedane, zda sa mi, ze Mesto Bratislava na cele s primatorom Durkovskym a KDH/SDKU bandou v mestskom zastupitelstne robi uz roky idiotov z obyvatelov a verejnosti. Skoda, ze im pomaha uz aj Petrzalka debilnymi snahami urobit metro z elektricky.
Reply on: Mikimaus #139209:
K+ ? To si pekne povedal
Reply on: Valec #139207:
Kaslat na Lolov, ked to nechcu tak nech nemaju...nech tie peniaze investuju do sucastnej siete a jej rozvoj do Vajnor a do DnV, nech nakupia nove NP stroje a petrzka nech si smradi 10 r. Ik a second hand Medvedma a neustale dalej frfle ako tam nemaju NDS a ako stoja busy v zapche... ? ?
Reply on: M3go #139205:
Pokiaľ viem voľakedy jazdila pod vlajkou DPB a teraz je umiestnená v depozitári dopravného múzea a niekoľko desiatok rokov čaká na rekonštrukciu. Alebo som si to pomýlil s iným autobusom? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.