Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: luky133 #139251:
kebyze ju urobia miesto 135 a 36 tak ju beriem so vsetkymi desiatimi ?
Keď už máme v KV samé nové (zmyselné i nezmyselné linky) tak som už navrhol aj linku 132. ? Berte to skôr z humoru ako z reálu, ale keď sme už pri tom tak tu sú jej klady a zápory.

Klady:
+ Linka by viedla zastavným územim, kde sú len rodinné domy plus zopár panelákov. Od týchto rodinných domov je to fakt kus na MHD určite viac ako na na trase panelákov linky 135...
+ Na veľkom zelenom svahu už stavia investor, ktorý tu plánuje postaviť ďalších 5 domov (teda zväčší sa využiteľnosť linky)
+ Temer nulový súbeh s trolejbusovou a nulový súbeh s električkovou trasou.

A zápory:
- Na linke by mohlo jazdiť len vozidlo kategórie MINI (tých má DPB nedostatok)
- Prechádza časťami kde nie je cesta ale len spevnený podklad
- Cez zimu sú tu ťažko udržiavané cesty

A teraz k tej trase čo máme zakreslené. Fialové sú zástavky bez znamenia, zelené sú na znamenie. Vyznačená červená trasa je možné rozšírenie linky aby mala väčšiu obslužnosť. Linka nevedie žiadnou zástavkou (okrem konečnej) na ktorej stoja linky 33, 32 a 133 takže by ju nevyžívali na zvoz na Molecovú iní ľudia. Invetrval by som tu navrhol cca 30min alebo hodina. Čo sa týka zmyselnosti tejto linky, myslím si, že je určite viac zmyselná ako taká linka 135 alebo 36 lebo obsluhuje územie ke je fakt problém sa dostať na MHD a v týchto domoch nebývajú len ľudia čo majú autá, takže sú odkázaný na pešiu dochádzku. Za zmienku stojí, že v týchto miestach DPB testoval pri prezentácii nové Ivecá.

Trasa linky: http://i35.tinypic.com/14ty4o2.jpg

Tak ale ešte raz berte to hlavne ako niečo nerálne i keď si myslím, že by bola zmyselnejšia ako nejaká 36 či 135. ? ? ?
Reply on: 810zssk #139239:
Hm, možno by si mohol ty popísať, ako vnímaš alebo nevnímaš pamiatkové atribúty Starého mosta... totiž nie je to hlavne o "železe v centre mesta".
Ale popísať to môžeš vecne a pokojne, napriek háklivej téme. ?
Reply on: Solider #139248:
Ale nie vsetci 🙂 Preco tym ostatnym neposkytnut komfortnu MHD. Vela by to nestalo.
Reply on: 810zssk #139247:
By si sa niekedy divil, koľko majú podaktorí seniori síl 🙂
Reply on: Ámos #139244:
Lenze ty nie si dochodca a mas dost sil.
Reply on: Ámos #139244:
Ámosov sposob = jediný správny sposob???
Reply on: MacGiver #139242:
Typujem to na to, že tam bude záhadné pri tom otvorení SITA, TV BA, Bratislavske noviny atď... ?
Reply on: Martin Fundárek #139224:
ked chce niekto ist na turu, nerozmysla nad tym dostat sa co najdalej autom ci busom. Ja som zacinal od hlavnej stanice a isiel 65km cez Karpaty do Plaveckeho Mikuláša, no nerozmyslal som, ze sa odveziem 203 na Kolibu, lebo usetrim par km.
A prach vyriace plechace nijak nesuvisia s VHD. To je uz uplne iny problem.

Re #139206 Z: Kto zatracuje 43jku? Len vravim, že sučasný hodinový interval cez tyzden staci a netreba tam polhodinovy. Tak nevkladaj do ust nieco co sme nepovedali.
Reply on: Martin Fundárek #139240:
hlavne by stačil jeden argument - "Ako možno veriť ľuďom čo nevedia desiatky rokov skvalitniť električku, že dokážu postaviť kvalitné metro, keď nevedia pracovať s tým čo už majú, pričom investície a práce sú oveľa lacnejšie a jednoduchšie ako pri budovaní komplet nového systému?!"
Neviete niekto, prečo L139 nezačne premávať od pondelka (2.11.09) ako bolo plánované, ale až od stredy (4.11.09) od desiatej hodiny? ?
Inak tu je odkaz na rozhovory s kandidátmi na predsedu kraja.

Bratislavský je 28.10.2009

http://www.stv.sk/videoarchiv/relacia/regionalny-dennik/

Doprava je na začiatku.....
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Mike #139236:
Ešte ohľadom ZEED: nebolo by od veci založiť iniciatívu na podporu električky, aby bolo vidno, že tu nie je len ZEED, ale sú aj iné názory daňovníkov. Iniciatíva by mala vydať a pretlačiť do médií vyhlásenie v zmysle
- železnica nerieši MHD, resp. iba v obmedzenom rozsahu
- električka je schopná plniť úlohu NDS
- základnú električkovú sieť máme a rozumným investovaním do nej možno podstatne zvýšiť cestovnú rýchlosť
Čo keby ste sa mi prihlásili cez mail (aby sme to tu nezaprasili morom príspevkov) tí, ktorí by ste boli ochotní takéto vyhlásenie podpísať a myslíte si, že máte potrebné vzdelanie alebo prax na to, aby váš podpis mal váhu (nechcem robiť podpisovú akciu detičiek - bez urážky)? Prípadne by ste boli ochotní investovať čas na nejaké tlačové besedy, debaty s funkcionármi mesta/štátu a s verejnosťou?
Reply on: Martin Fundárek #139238:
Ja vidim v Bosakovej este jednu vyhodu. V projekte elektricky sa riesia dva najvacsie problemy - ako Stary most a ako to tahat cez Petrzalku. Most uz bude vyrieseny a ked raz bude ozajstna vola tahat to dalej, potom uz nebudu musiet riesit pamiatkarov tuziacich po kope zeleza v centre mesta.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Mike #139236:
Trať po Bosákovu má podľa mňa jedno pozitívum. Klasická konečná umožní lepšie dodržiavať grafikon, než priebežná konečná na NĽŠ, resp. Šafku. Ale to by umožňovala aj klasická konečná v zóne Pribinova a myslím, že podstatne lacnejšie. Navyše by "nové centrum" získalo priame napojenie na električkovú sieť.
Tie tahanice su uz fakt zdlahave.. mesto by spravit nasledovne:

1. Urcit si ci na tu elektricku do Janikovho dvora ma peniaze (resp. ci ma ochotu ich poskytnut).

2. Jasne Petrzalke povedat ze mesto je ochotne financovat len ucinne riesenia a nie blbosti a la nadvlak Marcela Slavika. Ak sa Petrzalka rozhodne to akceptovat, elektricku postavit. Ak nie tak:

a) Ak Petrzalka bude dalej chciet nejake ine riesenie typu podzemna elektricka tak im ponuknut ze mesto im da peniaze do urovne nakladov na povrchovu a zvysok nech si najdu kde chcu.

b) Ak Petrzalka bude dalej chciet nejaku somarinu ktora nic neriesi (napr. nadvlak Marcela Slavika) tak im povedat ze peniaze na to proste nedostanu, nech si to zaplatia sami a investuje sa to do inych trati a mozno nejakych tych busov pre Pe.
Reply on: Martin Fundárek #139226:
99% súhlas.. len pripomeniem dnešný stav: elina po Bosákovu prakticky napreduje, teraz je DÚR, potom sa ide oejdnávať/objednáva sa DSP, potom RP a začne sa stavať, so Starým mostom sa vraj má už čoskoro hýbať viditeľnejšie, nie len ako doteraz pol roka rýpať do piliérov. To že aj tento dohodnutý a nalinkovaný postup sa stále posúva je vec žabomyších sporov.
Úsek Boskákova - J.Dvor je však dnes veľmi otázny. Na základe TEŠ ale aj verejných a odborných diskusií dnes, hoci neoficiálne, ale všetci kompetentní tvrdia, že NARAZ tam elina aj vlak premávať nebudú. Môže tam byť najprv električka a potom vlak ,alebo opačne.. aj keď oboje veľmi teoreticky.
Potom je tu zasa neoficiálny postoj železníc.. a medzi riadkami sa k nemu dá dopátrať aj cez postoje Fica a priority jeho vlády, že oni žel. trať stredom Petržalky nechcú a nepotrebujú a bohvie či vôbec bude tunel pod Dunajom.
a v neposlednom rade je tu Petržalka, ktorá najnovšie vydiera že bude po ich a nijako ináč - teda železnica a v tuneli. Niečo v tomto zmysle vyplynulo aj z viachodinovej ❗ diskusie na túto tému na ostatnom miestnom zastupiteľstve m. č. Petržalka, kde poslanci tiež vraj pekne "perlili", o. i. tam vystúpili ako ináč aj páni Kugla a pani Pätoprstá...
Reply on: Ike #139232:
sanitky su sprintery, iveca sa az tak nepodobaju 🙂
Reply on: Ike #139232:
keby boli tie Iveco Daily Way na všetkých linkách, tak by ich púšťal asi každý ? tomu by sa hovorila dokonalá preferencia MHD ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.