Keď už máme v KV samé nové (zmyselné i nezmyselné linky) tak som už navrhol aj linku 132. ? Berte to skôr z humoru ako z reálu, ale keď sme už pri tom tak tu sú jej klady a zápory.
Klady:
+ Linka by viedla zastavným územim, kde sú len rodinné domy plus zopár panelákov. Od týchto rodinných domov je to fakt kus na MHD určite viac ako na na trase panelákov linky 135...
+ Na veľkom zelenom svahu už stavia investor, ktorý tu plánuje postaviť ďalších 5 domov (teda zväčší sa využiteľnosť linky)
+ Temer nulový súbeh s trolejbusovou a nulový súbeh s električkovou trasou.
A zápory:
- Na linke by mohlo jazdiť len vozidlo kategórie MINI (tých má DPB nedostatok)
- Prechádza časťami kde nie je cesta ale len spevnený podklad
- Cez zimu sú tu ťažko udržiavané cesty
A teraz k tej trase čo máme zakreslené. Fialové sú zástavky bez znamenia, zelené sú na znamenie. Vyznačená červená trasa je možné rozšírenie linky aby mala väčšiu obslužnosť. Linka nevedie žiadnou zástavkou (okrem konečnej) na ktorej stoja linky 33, 32 a 133 takže by ju nevyžívali na zvoz na Molecovú iní ľudia. Invetrval by som tu navrhol cca 30min alebo hodina. Čo sa týka zmyselnosti tejto linky, myslím si, že je určite viac zmyselná ako taká linka 135 alebo 36 lebo obsluhuje územie ke je fakt problém sa dostať na MHD a v týchto domoch nebývajú len ľudia čo majú autá, takže sú odkázaný na pešiu dochádzku. Za zmienku stojí, že v týchto miestach DPB testoval pri prezentácii nové Ivecá.
Hm, možno by si mohol ty popísať, ako vnímaš alebo nevnímaš pamiatkové atribúty Starého mosta... totiž nie je to hlavne o "železe v centre mesta".
Ale popísať to môžeš vecne a pokojne, napriek háklivej téme. ?
ked chce niekto ist na turu, nerozmysla nad tym dostat sa co najdalej autom ci busom. Ja som zacinal od hlavnej stanice a isiel 65km cez Karpaty do Plaveckeho Mikuláša, no nerozmyslal som, ze sa odveziem 203 na Kolibu, lebo usetrim par km.
A prach vyriace plechace nijak nesuvisia s VHD. To je uz uplne iny problem.
Re #139206 Z: Kto zatracuje 43jku? Len vravim, že sučasný hodinový interval cez tyzden staci a netreba tam polhodinovy. Tak nevkladaj do ust nieco co sme nepovedali.
hlavne by stačil jeden argument - "Ako možno veriť ľuďom čo nevedia desiatky rokov skvalitniť električku, že dokážu postaviť kvalitné metro, keď nevedia pracovať s tým čo už majú, pričom investície a práce sú oveľa lacnejšie a jednoduchšie ako pri budovaní komplet nového systému?!"
Ešte ohľadom ZEED: nebolo by od veci založiť iniciatívu na podporu električky, aby bolo vidno, že tu nie je len ZEED, ale sú aj iné názory daňovníkov. Iniciatíva by mala vydať a pretlačiť do médií vyhlásenie v zmysle
- železnica nerieši MHD, resp. iba v obmedzenom rozsahu
- električka je schopná plniť úlohu NDS
- základnú električkovú sieť máme a rozumným investovaním do nej možno podstatne zvýšiť cestovnú rýchlosť
Čo keby ste sa mi prihlásili cez mail (aby sme to tu nezaprasili morom príspevkov) tí, ktorí by ste boli ochotní takéto vyhlásenie podpísať a myslíte si, že máte potrebné vzdelanie alebo prax na to, aby váš podpis mal váhu (nechcem robiť podpisovú akciu detičiek - bez urážky)? Prípadne by ste boli ochotní investovať čas na nejaké tlačové besedy, debaty s funkcionármi mesta/štátu a s verejnosťou?
Ja vidim v Bosakovej este jednu vyhodu. V projekte elektricky sa riesia dva najvacsie problemy - ako Stary most a ako to tahat cez Petrzalku. Most uz bude vyrieseny a ked raz bude ozajstna vola tahat to dalej, potom uz nebudu musiet riesit pamiatkarov tuziacich po kope zeleza v centre mesta.
Trať po Bosákovu má podľa mňa jedno pozitívum. Klasická konečná umožní lepšie dodržiavať grafikon, než priebežná konečná na NĽŠ, resp. Šafku. Ale to by umožňovala aj klasická konečná v zóne Pribinova a myslím, že podstatne lacnejšie. Navyše by "nové centrum" získalo priame napojenie na električkovú sieť.
Tie tahanice su uz fakt zdlahave.. mesto by spravit nasledovne:
1. Urcit si ci na tu elektricku do Janikovho dvora ma peniaze (resp. ci ma ochotu ich poskytnut).
2. Jasne Petrzalke povedat ze mesto je ochotne financovat len ucinne riesenia a nie blbosti a la nadvlak Marcela Slavika. Ak sa Petrzalka rozhodne to akceptovat, elektricku postavit. Ak nie tak:
a) Ak Petrzalka bude dalej chciet nejake ine riesenie typu podzemna elektricka tak im ponuknut ze mesto im da peniaze do urovne nakladov na povrchovu a zvysok nech si najdu kde chcu.
b) Ak Petrzalka bude dalej chciet nejaku somarinu ktora nic neriesi (napr. nadvlak Marcela Slavika) tak im povedat ze peniaze na to proste nedostanu, nech si to zaplatia sami a investuje sa to do inych trati a mozno nejakych tych busov pre Pe.
99% súhlas.. len pripomeniem dnešný stav: elina po Bosákovu prakticky napreduje, teraz je DÚR, potom sa ide oejdnávať/objednáva sa DSP, potom RP a začne sa stavať, so Starým mostom sa vraj má už čoskoro hýbať viditeľnejšie, nie len ako doteraz pol roka rýpať do piliérov. To že aj tento dohodnutý a nalinkovaný postup sa stále posúva je vec žabomyších sporov.
Úsek Boskákova - J.Dvor je však dnes veľmi otázny. Na základe TEŠ ale aj verejných a odborných diskusií dnes, hoci neoficiálne, ale všetci kompetentní tvrdia, že NARAZ tam elina aj vlak premávať nebudú. Môže tam byť najprv električka a potom vlak ,alebo opačne.. aj keď oboje veľmi teoreticky.
Potom je tu zasa neoficiálny postoj železníc.. a medzi riadkami sa k nemu dá dopátrať aj cez postoje Fica a priority jeho vlády, že oni žel. trať stredom Petržalky nechcú a nepotrebujú a bohvie či vôbec bude tunel pod Dunajom.
a v neposlednom rade je tu Petržalka, ktorá najnovšie vydiera že bude po ich a nijako ináč - teda železnica a v tuneli. Niečo v tomto zmysle vyplynulo aj z viachodinovej diskusie na túto tému na ostatnom miestnom zastupiteľstve m. č. Petržalka, kde poslanci tiež vraj pekne "perlili", o. i. tam vystúpili ako ináč aj páni Kugla a pani Pätoprstá...
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa. Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou. Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.
M3go